רון ברגונדי בהלם: וויל פארל ואדם מקיי מפרקים את החבילה

האנשים מאחורי "אחים חורגים", "החבר'ה האחרים" ושאר קומדיות משוגעות לגמרי סוגרים את חברת ההפקה שהקימו יחד. אך אל דאגה, פארל עדיין צפוי לככב בקומדיית אירוויזיון

וויל פארל ואדם מקיי נפרדים (צילום: Kevin Winter/Getty Images)
וויל פארל ואדם מקיי נפרדים (צילום: Kevin Winter/Getty Images)
7 באפריל 2019

הקומיקאי וויל פארל והבמאי-תסריטאי אדם מקיי הכירו כשעבדו יחד ב-Saturday Night Live בשנות התשעים. ההתאהבות הייתה מהירה ופורייה, כשהשניים יצרו יחד תת-ז'אנר ייחודי ומזוהה של קומדיות מטורללות, מודעות לעצמן ומצחיקות בטירוף, עם סרטים כמו "אחים חורגים", "Anchorman", "החבר'ה האחרים", "לילות טלדגה" ועוד. אך לכל דבר טוב יש סוף – בטח כשאחד הצדדים כבר המשיכו לעולם של סרטים נחשבים וטקסי פרסים.

השניים הודיעו אתמול (שבת) על סגירת חברת ההפקות שהקימו ב-2006, Gary Sanchez Productions, במסגרתה הופקו הסרטים המשותפים שלהם לצד קומדיות כמו "גבר גבר", "לשכב עם אחרים" ו"הקמפיין" וכן סדרות טלוויזיה, בהן "הירושים" ו"על הפנים". "סגן הנשיא" שביים מקיי והיה מועמד השנה למספר פרסי אוסקר הופק אף הוא על ידי החברה.

"13 השנים של שנינו בחברה לא היו יכולות להיות יותר מהנות ומספקות עבורנו", נכתב בהודעה ששחררו במשותף. "תמיד נשמור על השותפות היצירתית ועל החברות שלנו, ויש לנו מזל שסיימנו את ההרפתקה הזו כחברים". עוד הוכרז כי השניים צפויים להמשיך "לתמוך זה בזה" מקצועית ואישית בעודם ממשיכים לכיוונים חדשים ופרויקטים אישיים.

וויל פארל ב-Anchorman 2
וויל פארל ב-Anchorman 2

עוד לפני שיתברר האם מדובר בהבטחות שווא ברוח "אשמח שנישאר ידידים", לפארל ומקיי יש כמה פרויקטים משותפים בתכנון – בספטמבר 2018 הם חתמו על חוזה של שלוש שנים עם חברת פרמאונט, במסגרתו הם צפויים להפיק דרמה שתתרחש במועדון חשפנות. בנוסף, הם עובדים על קומדיה לנטפליקס בכיכובו של פארל, שתתרחש באירוויזיון.

קל לנחש למה בעצם חברת ההפקות המשותפת מתפרקת – הסחורה הקולנועית של החברה לא הוכיחה את עצמה ביקורתית וכספית ברוב המקרים. לצד הצלחות יחסיות כמו סרטי "גבר גבר", הופקו בחברה קומדיות מושמצות כמו "הבית תמיד זוכה", "הבוסית", "נראה אותך אסיר" ו"הולמס & ווטסון", שנחשב לאחד הסרטים הגרועים של 2018 עם ציון עלוב של 11 אחוז ברוטן טומטוס. מקיי, שזכה באוסקר על "מכונת הכסף", עשה שינוי קריירה לכיוון הפקות יוקרתיות ו"חשובות" יותר, כשסרטו המתוכנן הבא כבמאי יתבסס על סיפור ההונאה של אליזבת הולמס. גם לפארל יש פרויקטים מעניינים בקנה, בראשם תפקיד ראשי ברימייק לסרט השוודי המוערך "כוח עליון".