תביאו שנקל: וולט מצאה דרך מעצבנת במיוחד לקחת מכם עוד כסף

אל תירו, אני רק השליח. וולט (צילום: Shutterstock)
אל תירו, אני רק השליח. וולט (צילום: Shutterstock)

ברשתות החברתיות הגיבו בזעם על הודעת וולט למשתמשי האפליקציה כי תתחיל לגבות שני שקלים נוספים על כל משלוח כ"דמי תפעול", לטובת המשך הפיתוח הטכנולוגי של שירות המשלוחים הפופולרי. עבור משתמשים כבדים של השירות זה עשוי להסתכם בתוספת של מאות שקלים בשנה

שירות המשלוחים וולט כבש את תל אביב כבר מזמן, אבל מה שהיה בתחילת דרכו סיפור של אהבה הופך אט אט ליחסים מעט פחות נעימים. משתמשי האפליקציה התבשרו היום בהודעה נון-שלנטית על העלאה נוספת של מחיר המשלוח בשני שקלים לכל משלוח, המוגדרים כ"דמי תפעול" המיועדים לכיסוי – שימו לב – עלויות המשך פיתוח האפליקציה.

בהודעה למשתמשיה מסבירה וולט כי "העלויות המושקעות במאמצים לשדרג את חווית השימוש גדלו והתייקרו גלובלית. דמי התפעול קיימים גם בשאר המדינות בהן וולט פועלת. נמשיך לעבוד קשה כדי לספק לך את החוויה הטובה ביותר". ההודעה התקבלה בזעם רב בין משתמשי שירות המשלוחים שהשתלט על ענף המסעדנות המקומי, ועד מהרה התמלאו הרשתות החברתיות בפוסטים וציוצים לפיהם זה בהחלט עשוי להיות הקש שישבור את גב הגמל מבחינת המשתמשים הכבדים, שגם כך משלמים בין 20 ל-30 שקלים על משלוח וטיפ.

נכון, מדובר לכאורה בתוספת לא דרמטית של שני שקלים לכל משלוח, כסף קטן בהגדרתו, אבל עבור מי שמזמינים דרך אפליקציית וולט מספר פעמים בשבוע, העניין עשוי להסתכם בתוספת של מאות שקלים בשנה. תגובות רבות ציינו, במידה של צדק, כי לא סביר לדרוש מהמשתמשים לממן פיתוח טכנולוגי של האפליקציה שבה הם משתמשים בנאמנות גם כך.

במהלך שעות אחר הצהריים החלו להתרבות ברשת הקריאות להסיר את האפליקציה ולהחרים את השירות, כמו גם תהיה לגבי העובדה שוולט לא בחרה במקום זאת באופציה של העלאת מחיר המשלוח. לפני שבועיים קנסה הרשות לתחרות את וולט ב-8.5 מיליון שקלים, עקב הסכמי הבלעדיות שחתמה עם מסעדות פופולריות בתל אביב, אותן מיקמה בהבלטה בראש עמוד הבית של האפליקציה. לא ברור אם תוספת דמי התפעול אמורה לכסות את הקנס הכבד או קשורה בו באופן כלשהו (בוולט, מן הסתם, טוענים שאין כל קשר וכי מדובר בהחלטה שהתקבלה לגבי כל הערים בעולם בהן פועל השירות.