הערב בפארק הירקון: לאכול את פסטיבל הטבעונות הגדול בעולם

משק ברזילי. צילום: בן יוסטר
משק ברזילי. צילום: בן יוסטר

עם יותר מ-100 דוכני מזון ומסעדות טבעוניות, מפגשי ספיד-דייטינג בין טבעונים, סדנאות בישול טבעוני, מתחם ילדים, פאנלים מיוחדים, הרצאות, פוד-טק והופעות, פסטיבל ויגן פסט צפוי להיות השנה עצום במיוחד, במטרה לשמור לעצמו את התואר העולמי. בואו לטעום

6 ביוני 2023

הכינו את המזלגות (ואת הסבלנות): הוויגן פסט חוזר. ולא סתם חוזר אלא בהכי גדול, ועם שחקנית חיזוק שרק בשבילה שווה לבוא – נונו. הפסטיבל, ביוזמת עמותת ויגן פרינדלי ובשיתוף עם עיריית תל אביב, יתקיים זו הפעם החמישית בשאיפה להגיע ל-100 אלף מבקרים, ולשמור בכך על מעמדו כפסטיבל הטבעוני הגדול בעולם. כדי להגיע למספר המסחרר, הועתק האירוע לגני יהושע ויציגו בו יותר מ-100 דוכני מזון ומסעדות טבעוניות, שיציעו מנות מוכרות וחדשות שנוצרו במיוחד.

הכי גדול בעולם. ויגן פסט (צילום יח"צ)
הכי גדול בעולם. ויגן פסט (צילום יח"צ)

את השמות כל טבעוני מכיר – אנסטסיה, ק-פה האנוי, 416, green roll, MISS- V, מקסיקנה, משק ברזילי, גודנס ועוד, ואפשר רק לדמיין איך מנאל איסמעיל זוכת מאסטר שף תחבר בין המטבח הערבי לטבעונות (או אפשר גם לבדוק ביריד הטבעוני בסנטר). בגזרת המתוקים תוכלו לטעום למשל גלידות טבעוניות של אוטלו, שוקולד טבעוני מהמותג פנדה ודונאטס של מיסטר דונאטס. דוכנים נוספים יציגו חומרי גלם מתחום הטבעונות כדוגמת ויולייף (גבינות טבעוניות), Yo-egg ויצרני הטופו ממשק ויילר, שבשנה שעברה יצרו את התור הארוך ביותר בפסטיבל.

האוכל כבודו במקומו מונח, אבל התוכן לא פחות חשוב, וגם כאן ויגן פרינדלי הולכים על הכי גדול. בפעם הראשונה יוקם בפסטיבל מתחם ספיד-דייטינג, שבו תוכלו להכיר למשך כמה דקות אנשים טבעונים וטבעוניות כמותכם (בהרשמה מראש). מתחם הבישול, שצפוי להיות תוסס במיוחד, יארח סדנאות בישול טבעוני בהובלת הקונדיטור תומר אומנסקי, השפית נדיה אליס ועוד שפים ובלוגרים, שיכינו מול הקהל מנות איטלקיות, יגלו את כל מה שצריך לדעת על טופו והשימוש הנכון בו, יבשלו ביצה עלומה טבעונית ועוד. מתחם ילדים יציע הפעלות, פינות יצירה, שעות סיפור ומופעים, ובמתחם הבריאות והספורט יתארחו ספורטאים מעוררי השראה כגון בהם אדם ברוטמן (נינג'ה ישראל), שופטת הכדורגל ספיר ברמן, פטריק בבומיאן, האיש החזק בעולם (המחזיק במספר שיאי עולם בהרמת משקל) ורבים נוספים.

אפשר לקרוא לך טבעונונו. נונו (צילום: אלי חדד)
אפשר לקרוא לך טבעונונו. נונו (צילום: אלי חדד)

במתחם ההרצאות יתקיימו פאנל על עתיד עולם המזון בהשתתפות נציגים ממיטב תעשיית הפוד טק הישראלית, ובדוכנים תוכלו לרכוש נעליים, תיקים, ביגוד ומוצרי טואלטיקה המסומנים בתו ויגן פרנדלי. 'ויגן אקטיב', הזרוע האקטיביסטית של ויגן פרנדלי, תקבל גם כן ייצוג באירוע לטובת מי שמבקש לקחת חלק פעיל בהגנה על בע"ח. על הבמה המרכזית יופיעו להקות ואמנים כשהשיא צפוי להיות בהופעתה של נונו. ומילה טובה אחרונה בעניין הוויגן פסט: הכניסה לפסטיבל, ההופעות, הסדנאות, ההרצאות והפעילויות – כולם בחינם, ובין הנרשמים מראש יוגרלו פרסים. מה עוד צריך כדי לשכנע שטבעונות זו הדרך הנכונה?

גני יהושע, רביעי-חמישי (21-22.6), בין 17:00 ל-23:00. הרשמה באתר