הישר ממאלי, הכוכב האפריקאי בא להאיר את העיר

אחי, יודע לנגן סמוק און דה וואטר? ויו פארקה טורה. צילום: Eric Herman
אחי, יודע לנגן סמוק און דה וואטר? ויו פארקה טורה. צילום: Eric Herman

הזמר, הגיטריסט והחבר הטוב של עידן רייכל - ויו פארקה טורה - צפוי להגיע להופעה אחת בישראל ולכשף את הקהל עם בלוז, סול, ראגיי ופולק מאלאי. כותבים מאלאי? אולי מאליי? מלזי?! סליחה, מישהו במקרה יודע?

19 בספטמבר 2022

שטף המוזיקאים מחו"ל ממשיך לזרום לישראל, ועכשיו מצטרף אליהם מוזיקאי אפריקאי אהוב במיוחד: ויו פארקה טורה, זמר וגיטריסט ממאלי עם קשר מיוחד לישראל. פארקה טורה יגיע להופעה ב-9.11 במועדון הבארבי עם להקתו, שמנגנים בתמהיל של מוזיקת עולם, בלוז, רוק, ראגיי ופולק מאליי. על הבאתו חתומה חברת ZUZZ Agency, שאמונה גם על הגעת Cigarettes After Sex, Fatoumata Diawara ו-Other Lives לישראל, והפקות רבות נוספות.

המוזיקאי המצליח זכה לאורך הקריירה שלו לכמה חוויות יוצאות דופן – הוא הופיע באירוע הפתיחה של מונדיאל 2010 בדרום אפריקה לצד אמנים כמו שאקירה ואלישה קיז, שיתף פעולה באלבומים עם דייב מת'יוס, להקת הפולק Khruangbin וגם עם אביו, אחד המוזיקאים הכי מעוטרים בתולדות אפריקה ואדם שדורג במקום ה-76 ברשימת הגיטריסטים הכי גדולים בעולם של הרולינג סטון. והם מבינים דבר או שניים בגיטרות.

אבל חוץ מזה, פארקה טורה יצר קשר מיוחד עם מוזיקאי שדי מוכר לקהל הישראל, בלשון המעטה – עידן רייכל. טורה הקים עם רייכל את הצמד טורה-רייכל קולקטיב, במסגרתו הוציאו שלושה אלבומים משותפים – וגם שיתפו פעולה בפרוייקט של עידן רייכל, למשל בשירים "Mon Amour" או "Say God". טרם ידוע אם רייכל יתארח בהופעה, אבל לכו תדעו. כשחבר שלכם מגיע לארץ, מה – לא תבקרו?. 

ויו פארקה טורה, 9.11, מועדון הבארבי, לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים