פצקרשת: ויקטוריה חנה חוזרת לפעילות עם ספר תהילים

אמנית הקול, שהתפרסמה עם הלהיט הוויראלי "אלף בית", משתתפת בפרויקט "תהילות" יחד עם ריף כהן, איה כורם ואחרות

ויקטוריה-חנה-צילום-menashe forest victoria hanna-eric-Portman-אריק-פורטמן-SMALL-t
ויקטוריה-חנה-צילום-menashe forest victoria hanna-eric-Portman-אריק-פורטמן-SMALL-t
15 במרץ 2017

ב־2015 הייפ אימתני ליווה את "אלף בית (הושע נא)", להיט האוונגרד המטלטל של ויקטוריה חנה, שגם זכה לקליפ מבריק בבימויו של אסף קורמן וגרף קרוב למיליון צפיות ביוטיוב. מאותו רגע העולם העמוס של חנה, שפועלת כבר יותר מ־15 שנים כאמנית קול מוערכת, זלג במלוא תפארתו אל המיינסטרים. כך קרה שהאנונימיות היחסית של חנה, שמחוברת לטקסטים מן המקורות וכבר הופיעה מול הדלאי לאמה, התחלפה בציפייה כנה ודרוכה לאלבום ראשון.

"זה ריתק אותי לראות ילדים מזמזמים ברחוב פרי מחקר קולי אזוטרי של שנים", אומרת חנה על הימים ההם. "המיינסטרים השתגע? העולם נפתח? השוליים הגיעו למרכז? יכול להיות, ואני עודני בעולם שלי. מדברת לעצמי ושרה".

בשבת (18 במרץ) תשתתף חנה במופע המוזיקלי "תהילות" מבית מיזם 929, שבו ישתתפו זמרות ויוצרות (בהן איה כורם, ריף כהן, נטע אלקיים, מירי אלוני ואיילה אינגדשט) אשר יבצעו שירים בהשראת טקסטים מספר תהילים.

מה המשמעות של "תהילות" בשבילך?

"יש לי קשר עם ספר תהילים מאז שנולדתי. גדלתי בבית שבו הספר הזה היה כלי עבודה יומיומי".

איך התפיסה המגדרית משתלבת עם הטקסטים? זאת אמירה חתרנית או חיבור אורגני?

"אני לא ממש בעניין של מגדריות. הזמינו אותי כי יש לי מה לשיר שם, אז באתי".

למה עוד אפשר לצפות ממך השנה?

"בעוד חודש וחצי, אם ירצה השם, ייצא האלבום הראשון שלי. ההכנות בעיצומן, ובהופעת ההשקה אארח את שי צברי ואת אנסמבל הפיוט המדהימים. כולם גברים דתיים, מבוגרים וצעירים, שישירו עם אישה אחת על הבמה".

אין פחד שמתישהו הקהל – או את – יתרגלו למה שאת עושה?

"תמיד זה נראה לי לא ברור מאליו שאנשים מבינים את מה שעובר לי בראש, שהביטוי הפנימי שלי מהדהד מחוץ לגבולות שלי. אני לא רוצה להיות תלויה בזה ולכן מסבירה לעצמי שגם כשלא מבינים אותי, זה בסדר. תקשורת בין אמן לקהל שלו היא סוג של קסם. אבל התקשורת הכי חשובה היא ביני לבין עצמי, ואותה אני משמרת כמו אוצר גנוז".

ויקטוריה חנה תשתתף ב"תהילות", מרכז עינב, אבן גבירול 71 תל אביב, שבת (18.3) 21:00, 119 ש"ח