צ'או: ויקי כריסטינה נוטשת את האוכל הספרדי לטובת שף הוליוודי

מסע עולמי. ויקי כריסטינה (צילום יהונתן בן חיים)
מסע עולמי. ויקי כריסטינה (צילום יהונתן בן חיים)

אחרי מספר שנים בהם המסעדה ממתחם התחנה נשכחה קצת מהזיכרון התל אביבי, שף חדש עם רקורד של ארוחות לביונסה וטיילר סוויפט מגיע לחדש את התפריט. תגידו צ'או לאוכל ספרדי, ושלום לאוכל מרחבי העולם, אפילו עד לסרי לנקה

30 באוגוסט 2023

פארק המסילה ממשיך להמציא לנו פטנטים, כלומר מקומות לתפוס בהם משהו לאכול ולשתות בסביבה הקרובה. הפעם מדובר בשם שלא שמענו מזמן – ויקי כריסטינה. הבר־מסעדה הספרדי הוותיק התפייד בשנים האחרונות מהתודעה התל אביבית, לא מעט בגלל המיקום במתחם התחנה הלא אטרקטיבי. כעת הוא קם על הרגליים, מנער את האבק ומציג שף חדש שהאכיל את ביונסה וטיילור סוויפט.

הבחירה בוויקי כריסטינה נשמעת תמוהה כשמעיינים בביוגרפיה של שף ברק אביטל, לשעבר סו שף במסעדת טוטו. בתום שלוש שנים במסעדה היוקרתית ובהקמת ק פה האנוי (שנסגרה לאחרונה במפתיע), הוא קיבל הצעת עבודה מפתה בלוס אנג'לס – להקים מסעדה בעלות של שני מיליון דולר. לבסוף הפרויקט לא יצא לפועל ואביטל מצא את עצמו בתפקיד שף בחברת הפקות בהוליווד. הוא מצטנע ומבקש לא לנקוב בשמות, אך לבסוף מתרצה ומספר שהאכיל את ביונסה וג'יי זי, טיילור סוויפט, ניקולס קייג' ומנכ"ל חברת דיסני העולמית. "האכלתי את כולם, גם את הכי עשירים ומפורסמים. שחקנים, פירמות של עורכי דין ועוד. הייתי בברנז'ה", הוא צוחק.

שווארמה סרי לנקית. ויקי כריסטינה (צילום יהונתן בן חיים)
שווארמה סרי לנקית. ויקי כריסטינה (צילום יהונתן בן חיים)

שלושה שבועות לפני שאמור היה להכין ארוחה חגיגית לטקס האוסקר החליט אביטל לארוז ולחזור לארץ. "לא הרגשתי טוב בתפקיד הזה. הכל היה מאוד נוצץ אבל הפסקתי ליצור. באל.איי הכל כסף ופלסטיק, והבנתי שאם אני נשאר שם זה לאורך זמן". לאחר שעזב את ארה"ב עשה אביטל תפנית של 180 מעלות, נסע לסרי לנקה ופתח את Citra, מסעדת פיין דיינינג. "אנשים סוגרים מלון וטיסות לפי תאריך הארוחה. יש לנו רשימת המתנה של שלושה חודשים וייתכן שניכנס לרשימת המסעדות הטובות ביותר באסיה".

העובדה שמדובר במסעדה שפועלת רק מספר חודשים בשנה מאפשרת לו לדלג בין ויקי כריסטינה לסרי לנקה. "העץ קנה אותי", הוא מחייך ומצביע על עץ השקמים העתיק שמסוכך על המסעדה. "ידעתי שאני רוצה לחזור לתל אביב אבל לא לרחובות הרועשים והחפירות במרכז. התרגלתי לשקט ומצאתי אותו כאן".

שף ברק אביטל (צילום יהונתן בן חיים)
שף ברק אביטל (צילום יהונתן בן חיים)

תפריט ההשקה המחודשת מערבב עבר והווה, מטבח ישראלי והשראות מהעולם. המבורגסה ופטאטאס ברוואס מהגלגול הקודם עדיין נוכחים ("בסוף יש כאן תרבות של 12 שנים שלא רציתי למחוק"), ואליהם נוספו מנות שעברו מתיחת פנים ומנות פיוז'ן אסייתי-אירופי חדשות: אויסטר עם פטל מוחמץ (35 ש"ח), טורטליני גבינת עזים ופורל מקומי (88 ש"ח), המבורגסה דה פסקדו – קבב מוסר ים בלחמניית ביס כמחווה להמבורגסה הקלאסית (34 ש"ח), ושלוש וריאציות צבעוניות על סשימי – "ספרדי" עם אינטיאס ברוטב פדרון ויוזו, "ישראלי" בתוספת עגבניות, לאבנה ובצל ירוק, וסשימי אלבקור ומנגו מאיה (72-75 ש"ח).

את סרי לנקה מייצגות אצבעות כרישה ("בכל שוק בסרי לנקה אפשר לראות הר של כרישות ענקיות") בחמאה לימונית עם גבינת טולום, זעתר ופיסטוקים (58 ש"ח), ושווארמה סרילנקית – טייק אוף משוק טלה ברכז רימונים על לחם נאן וצ'יפס ראטה (94 ש"ח). כדי לחזק את מעמדה של ויקי כריסטינה כמקום בילוי קליל, הרכיב אביטל מגש חברים משתלם עם פוקאצ'ה חמה ופריכה ונשנושים קטנים, לדוגמה סרדינים טריים כבושים עם קרם לימון כבוש, במיה ברוטב עגבניות קר ועוד, 18-26 ש"ח למנה, או 159 ש"ח לכל המגש. ארבעה אנשים שיוסיפו שתי מנות עיקריות ובקבוק יין יכולים לסגור ערב ב-150 ש"ח לאדם, מחיר שבמקומות אחרים קונה בקושי יין ומנה ראשונה.

אצבעות כרישה בחמאה לימונית עם גבינת טולום, זעתר ופיסטוקים (צילום יהונתן בן חיים)
אצבעות כרישה בחמאה לימונית עם גבינת טולום, זעתר ופיסטוקים (צילום יהונתן בן חיים)

נעים להיזכר בויקי כריסטינה. כבר עכשיו שעות הערב מביאות איתן בריזה נעימה, וספורטאים שחרשו את פארק המסילה ברגליים מגיעים לזלול משהו בתום האימון. וכשיגיע הסתיו, וזה יקרה ממש בקרוב, תוכלו לשבת במרפסת היפה על כוס יין ומשהו קטן ולספור ציפורים נודדות. ואולי השנה הבאה תהיה קצת יותר טובה.
מתחם התחנה 17 ב', שני-שבת 19:00-23:00