ותודה על הסביצ'ה

דוכן סביצ'ה חדש ומבטיח התמקם בפאתי שוק הכרמל. אזהרת מסע לגרגרנים: שימו לב לשעות הפתיחה

יעל וינר. צילום: אנטולי מיכאלו
יעל וינר. צילום: אנטולי מיכאלו
3 באפריל 2014

מה מחפשת מתכננת ערים בעלת תשוקה לאוכל ואסתטיקה בלב הקסבה של תל אביב? אם תשאלו את יעל וינר, היא תאמר לכם שדוכן הסביצ'ה החדש שחנכה ברחוב קאפח שבכרם, הוא בדיוק התגלמות החזון התכנוני האישי שלה. דווקא פה, בחצר האחורית של ממלכת הבסטות המיוזעת, בין סוחר השימורים למפרק העופות, אוף שוק הכרמל ההומה, החליטה יעל לקחת דגים, לקצוץ אותם ולבנות להם בית נעים ומזמין.

הקונטרסט הזועק בין ההזנחה שמסביב לבין הצבעוניות המלבבת של הפינה, האנרגיות החיוביות והמידבקות של יעל והרעננות הקרירה של האוכל שלה – הם מבחינתה התרומה שלה למרחב. לא בכדי בחרה יעל בסביצ'ה כאמצעי להגשמת החזון. הפשטות, המינימליזם והאיכות הם הדרך שלה להפיח חיים במקום שבהחלט זקוק להם. וינר, אימא טרייה (באופן יחסי), לוקחת פה את הטריות לאקסטרים (באופן מוחלט).

ככה זה כשהדגים עושים דרך מפרכת של כמטר וחצי, במקרה הגרוע – משבתאי הדייג הסמוך ישירות אל קרש החיתוך. ככה, ללא פערי תיווך. את הירקות ועשבי התיבול, אתם ודאי מנחשים, היא לא מביאה מהסופר, כמו גם את הפרחים הצבעוניים שהיא מתעקשת להציב באופן קבוע, שוב כדי להשלים את הקומפוזיציה והניגודיות.

התפריט בנוי משלושה סוגי דגים (סלמון וטונה באופן קבוע ודג ים נוסף מתחלף בהתאם למה שנשלף באותו יום) בשתי וריאציות: קלאסית ואסייתית – בליווי שליש בגט. עבור התענוג תשלמו 25 ש"ח (הטונה ב־30 ש"ח), ורצוי להגיע בימי שישי, בעיקר בזכות האווירה אבל גם מפני שבשאר הימים הדוכן פשוט סגור.

למסעדת אצל שבתאי