ניו יורק היא העיר ה-20 הכי טובה בעולם. היא גם מס' 2 בלכלוך

לא בדיוק נאסף ב"דקה ניו ירקית". שקי זבל בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)
לא בדיוק נאסף ב"דקה ניו ירקית". שקי זבל בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)

רוצים להתנחם בצרות של אחרים? ניו יורק היא לא רק בירה עולמית של תרבות וכיף מכל הסוגים, אלא גם מובילה בתחום הזבל. ראש העיר לפתור את המצב עם רכבי נקיון חדשים, פחי זבל ענקיים והפרתון האהוב - חוקי עזר - אבל בינתיים העכברושים חוגגים

לניו יורק יש בעיית זבל. אנחנו רואים (ומריחים) אותה כל יום: הזבל נערם לגובה, הרחובות מטונפים והעכברושים מתרוצצים, חצופים יותר מאי פעם. בעיית התברואה בעיר גרועה כל כך שראש העיר אריק אדאמס הבטיח, פשוטו כמשמעו, לנקות את הרחובות עם תוכנית לפחי זבל ענקיים חדשים ורכישת רכבי ניקוי רחוב חדשים, מה שלטענתו אמור להוריד את אוכלוסיית העכברושים, שנצפו השנה במספרים הגבוהים ביותר מאז 2010.

כל זה מעסיק את תושבי העיר עד כדי כך שקוראי Time Out ניו יורק דירגו אותה בתור העיר השניה המלוכלכת ביותר בעולם (אחרי רומא) באינדקס הערים שלנו – סקר של 27,000 תושבי ערים ממלבורן עד מדריד, שיקגו עד קופנהגן, תל אביב ועד טוקיו. אחרי ניו יורק ברשימה נמצאת גלזגו; לפי האינדקס, העיר הנקייה ביותר היא שטוקהולם.

. עכברוש (צילום: שאטרסטוק)
. עכברוש (צילום: שאטרסטוק)

כל זה מתחבר – ניו יורק נמצאת בעיצומם של מהלכים מקיפים שאמורים לטפל בבעיה. פחי אשפה חדשים וענקיים מותקנים בכל חמשת הרובעים במטרה לשפר את איכות החיים, לבלום את חגיגת העכברושים וגם לפנות את מדרכות העיר הצפופות. ניו יורק גם תוציא 11 מיליון דולר על רכבי ניקוי חדשים שמעוצבים כך שהם יכולים להיכנס גם במרחבים צרים כמו נתיבי אופניים, מה שיאפשר להם לנקות מקומות שהיו בעבר לא נגישים. גם שינויים בהסדרי החניה יאפשרו לרחובות לעבור צחצוח בתדירות גבוהה פי שתיים מהמצב הנוכחי.

ניו יורק גם שוקלת חוק עירוני חדש שידרוש מחברות עירוניות לסמן שורה של מקומות בהם ניתן להוסיף שירותים ציבוריים, מה שאמור לסייע בצמצום ההשתנה הציבורית ותופעות נוספות. "הגיע הזמן לזרוק לפח את הדרכים הישנות בהן אספנו זבל בעיר", אמר חבר מועצת העיר שון אברו בהצהרה רשמית. "פיילוט 'מדרכות נקיות' יכניס לעיר שיטות חדשות להתמודדות עם בעיית הפסולת. התושבים והעסקים שלנו יוכלו לנשום לרווחה בידיעה שהפחים החדשים יעזרו לשמור על השכונה נקייה וירחיקו את המכרסמים".