זהו את עצמכם: טיפוסים של קפה שיש בכל חבורה

בואו נודה בזה: קפה הוא הרבה יותר ממשקה טעים. הוא פוגש ומפגיש את כולנו בנקודות שונות במהלך היום, רובנו לא יכולים בלעדיו, ואין ספק שמגיע לו יום חג משלו. לרגל יום הקפה הבינלאומי, קפה עלית מביאים לכם שישה טיפוסי קפה - שיש לנו הרגשה שתזהו את עצמכם ביניהם

טיפוסי הקפה. איור: דור בלייר
טיפוסי הקפה. איור: דור בלייר
26 בספטמבר 2018

תוכן שיווקי

כולם כבר יודעים שקפה הוא הרבה יותר ממשקה: הוא תרבות שלמה, הוא שיח, הוא נחמה, הוא מפגש, הוא תירוץ, הוא מחמם, הוא מקרר, הוא מרגיע, הוא מעורר… הוא מגיע באינסוף טעמים, תווים וארומות, שמושפעים מהמקום בו גדלו הפולים, מתי ואיך נקטפו וכיצד נקלו – והסיפור הזה רק הולך ומתפתח. לרגל יום הקפה הבינלאומי, קפה עלית מצאה שישה טיפוסי קפה שיש לנו תחושה עזה שתזהו את עצמכם ביניהם.

1. הזוג הפלצן

הפלצנים. איור: דור בלייר
הפלצנים. איור: דור בלייר

הזוג האנין (והמעצבן) הזה שההבנה בקפה משתלטת לו על החיים. הם שותים רק קפה סינגל אוריג'ין – בטמפרטורת קלייה של 216 מעלות, וכזה שעבר מיצוי קר. הם חייבים לדעת איפה גידלו את הפולים (בגוואטמאלה? באתיופיה?), איפה נקלו, ואפילו מי החוואי שגידל אותם. וכמובן, הם עצמם הכירו זו את זה בבית קפה עילאי במיוחד בדרום איטליה. טיפ: אם אתם מזמינים אותם אליכם הביתה, כדאי שתצטיידו מראש בקפה מתאים – רצוי כזה שנקלה במיוחד בשבילכם באותו הבוקר.

2. הסחבקית

סחבקית. איור: דור בלייר
סחבקית. איור: דור בלייר

הבחורה הארצישראלית הנמרצת הזאת שמסתובבת עם סנדלי שורש ודגמ"ח, היא חובבת ספורט וטבע מושבעת. מאז שהיתה לוחמת בקרק"ל בצבא, היא יוצאת כל בוקר לריצה, ולפני זה שותה שתי כוסות קפה טורקי כמובן (הקפה היחידי שהיא מוכנה לשתות). לעולם לא תמצאו אותה יושבת בבית קפה כאחרונת התל אביביות (ישיבה זה לחלשים). הקטע הכי טוב אצלה: אם תצאו לטיול – תמיד אפשר לסמוך עליה שהיא תביא איתה פק"ל קפה מדוגם.

3.  ההוא שגר בבית קפה

גר בבית קפה. איור: דור בלייר
גר בבית קפה. איור: דור בלייר

הטיפוס התל אביבי שכבר לא מחזיק אפילו מקרר בבית, פשוט כי הוא העביר את חייו לבתי קפה. שם הוא עובד, לומד, נפגש עם חברים ואפילו יוצא לדייטים. הוא לא אוהב להיות בבית וגם לא אוהב לארח, ובתל אביב אפילו לא יוצא לו יותר יקר לחיות ככה. היתרון הגדול שלו בתור חבר: הוא תמיד ידע להגיד לכם איפה הקפה הכי טעים, באיזו שעה מגיעים הקרואסונים הכי טריים, איפה נוח לשבת עם לפטופ ובאיזה מקום קצת עלה להם לאחרונה וכבר לא כיף. בקיצור, מדריך הקפה האנושי שלכם.

4.  הוונדר וומן

וונדרוומן. איור: דור בלייר
וונדרוומן. איור: דור בלייר

אף אחד לא מבין איך היא עושה את זה. היא מתחזקת קריירה מרשימה, מגדלת שלושה ילדים ואפילו מוצאת זמן לכושר ולחברות. הבחורה הזאת כל הזמן רצה ממקום למקום, שותה מיליון כוסות קפה ביום, וממש לא משנה לה איזה סוג, העיקר הקפאין (אולי זה הסוד שלה?). בעשר בבוקר היא כבר בקפה הרביעי שלה (טוב, היא קמה ממש מוקדם). היא מדברת מלא ומסמסת בספיד, היא תמיד בעניינים, תמיד מתוקתקת והאנשים סביבה נעים בין תחושת הערצה עזה לרצון להרוג אותה. אנחנו רוצים את מה שהיא לקחה.

5. המרים

המרים. איור: דור בלייר
המרים. איור: דור בלייר

בכל חבורה יש את ה"אפר" הזה שפשוט עף על החיים, נהנה מהכל ותמיד נראה שהוא על משהו אבל למעשה הוא היי בנטורל. מילים כמו "מדהים", "מטורף", "סוף הדרך", "פגז" ועוד – יוצאות מפיו השכם והערב. המרים חולה על קפה מכל סוג שהוא: שותה נמס בבוקר, טורקי לאורך היום ואספרסו בערב. הוא תמיד ישמח להפסקת קפה בבית קפה, בבית או בעבודה. היופי: לא משנה איזה קפה תציעו לו – הוא יעוף עליו ויתמוגג מכל שלוק. האורח המושלם.

6. זה שלא שותה קפה

לא שותה קפה. איור: דור בלייר
לא שותה קפה. איור: דור בלייר

מי אתה ואיך אתה חי את החיים שלך? מה מוציא אותך מהמיטה בבוקר? מה מחזיק אותך ער במשך היום? מה אתה מזמין כשאתה יוצא עם חברים לבית קפה? לא הבנו אותך עד היום ובספק אם נבין…