אהבה בצלחת: מתכון לארוחה רומנטית בשילוב יין רוזה מנצח

לא צריך יותר מדיי תירוצים כדי להתפנק בארוחה רומנטית. ארוחה קלילה המורכבת מסלמון למנה עיקרית לצד יין רוזה קליל ולקינוח מלבי, יבטיחו לכם ערב מושלם עם אהוביכם

מלבי קוקוס, צלוחית של אושר ורדרד. צילום: שאטרסטוק
מלבי קוקוס, צלוחית של אושר ורדרד. צילום: שאטרסטוק
2 באוגוסט 2017

תוכן שיווקי 

אתם בטח כבר יודעים שלהכניס לשגרה קורטוב של רומנטיקה זה חשוב. בין אם רק התחלתם לצאת ובין אם אתם הפעם האחרונה שיצאתם לדייט הייתה כשמייקל ג'קסון הופיע בארץ, ארוחת ערב, יין טוב וזמן איכות עם אהוביכם הם דברים חשובים. סידרנו אתכם עם מתכון לארוחה קלילה ששווה לצאת לדייט בשבילה, וכמובן בקבוק יין שיתאים לאווירה.

הרבה חן, חמיצות מעודנת ומרקם רך. צילום: יח"צ
הרבה חן, חמיצות מעודנת ומרקם רך. צילום: יח"צ

הרוזה הוא יין ורוד, כלומר יין מענבים אדומים שמיוצר קצת כמו יין לבן, מה שמשאיר אותו רענן וכיפי. לרוזה יש הרבה חן, הוא בעל חמיצות מעודנת ומרקם רך. למרות שהוא יבש (מכיל מעט סוכר) הוא משאיר תחושה פירותית, וחדי האף אולי יזהו בין שלל הטעמים והריחות שלו תותים, אשכולית ולימון. במנת הסלמון הוא יאזן טוב טוב את העושר של הדג, ובקינוח הוא הורה מלווה מצויין למלבי המתוק.

סלמון צרוב עם סלט ירוק

2 מנות

סלמון צרוב עם ירקות. צילום: שאטרסטוק
סלמון צרוב עם ירקות. צילום: שאטרסטוק

300-350 גר' פילה סלמון טרי מנוקה מאדרות עם העור, מחולק לשני נתחים
3 כפות שמן זית
½ כפית אורגנו מיובש
מלח, פלפל שחור גרוס

להגשה:

חופן עלי בייבי תרד (או עלי בייבי)
10 עגבניות שרי, חצויות
1/2 לימון, פרוס דק

אופן הכנה:

בעזרת מגבת נייר מייבשים היטב את נתחי הסלמון. מתבלים במלח ופלפל ומשמנים מכל הכיוונים בשמן הזית. מחממים מחבת טפלון עבה מעל להבה גבוהה, עד שהיא לוהטת.

צורבים את נתחי הסלמון במחבת, 1-2 דקות מכל צד (שימו לב: יש ארבעה צדדים) עד שהדג זהוב יפה מבחוץ ועשוי כמעט לחלוטין מבפנים.

מתבלים את עלי התרד או עלי הבייבי  במעט שמן זית, מלח ופלפל.

מניחים בצלחת. מניחים מעל את פילה הסלמון, מוסיפים את העגבניות ופלחי הלימון מסביב ומגישים מיד.

[tmwdfpad]

מתכון למלבי קוקוס

3-4 מנות (שיישאר למחר)

למלבי:

2 כוסות (480 מ"ל) קרם קוקוס
1/2 כוס סוכר
1/2 כוס (4-5 כפות)  קורנפלור
3/4 כוס מים

לסירופ:

3/4 כוס סוכר
1/2 כוס מים
1/2 כפית מי ורדים
3 כפות סירופ פטל (בשביל הצבע)

להגשה:

שבבי קוקוס
חופן פיסטוקים קלויים

אופן הכנה:

מניחים את קרם הקוקוס והסוכר בסיר, מביאים לרתיחה ומנמיכים ללהבה נמוכה. בקערה מערבבים יחד את הקורנפלור והמים עד שמתקבלת תערובת אחידה. יוצקים את תערובת הקורנפלור לסיר תוך כדי בחישה מתמדת. מביאים לרתיחה ומבשלים מעל להבה בינונית עד שהתערובת מסמיכה.

מחלקים את התערובת לכוסות, נותנים למלבי להתקרר לטמפרטורת החדר. מעבירים למקרר ל-6 שעות לפחות, עד שהתערובת מתייצבת. לסירופ, שמים בסיר את כל החומרים, מביאים לרתיחה וממשיכים לבשל כ-10 דקות עד שמסמיך. מסירים מהאש ומצננים. יוצקים מהסירופ על המלבי ומגישים בתוספת שבבי קוקוס ופיסטוקים.