ז'ונגשאן, טאיפיי – השכונה שהיא בירת הצעירים של טייוואן

בז'ונגשאן תמצאו בוטיקים לוהטים, בתי קפה מופרכים, בתי קולנוע וגלריות שלא מפסיקות לצוץ בבניינים עתיקים משופצים

טאיפיי(צילום: Diamo Laung Bobpuao)
טאיפיי(צילום: Diamo Laung Bobpuao)
24 בספטמבר 2019

השכונה שהייתה מרכז החיים הטובים של טאיפיי בשנות השבעים והשמונים, באזור שמסביב לתחנת המטרו הנושאת את שמה, כבשה מחדש את מקומה כשכונה הכי לוהטת של בירת טייוואן. יש בה עדיין מין אלגנטיות בטעם של פעם, השדרות עטופות העצים פועמות מקהל שעושה את דרכו אל קניוני הקונספט האולטרה-מודרניים של העיר (Eslite Spectrum הוא המקדש הצרכני הלוהט של הרגע). אבל אם תסטו מעט מהתנועה המוחצת של דרך ז'ונגשאן, והשכונה הופכת מנומנמת וחרישית עד לרחובות שממזרח לה הידועים כ"יפן הקטנה" ומזנקים לחיים מדי לילה עם סושיות, מסעדות ראמן וברי קוקטיילים מגניבים. בינתיים, ממערב לשכונה, משתרעת ממלכת הצעירים של טאיפיי, עם שטפון בלתי פוסק של בוטיקים לוהטים, בתי קפה מופרכים, בתי קולנוע וגלריות שלא מפסיקות לצוץ בבניינים עתיקים משופצים.

להזמנת טיסה זולה לטאיפיי עם טיים אאוט טיסות >>

לאכול: שום דבר לא אומר "טאיפיי" יותר מקערה ריחנית של מרק דאמפלינגס חזרזירי (Xiao Long Bao) ואין קערה טובה יותר מזו שתוגש לכם ב-Din Tai Fung, גיבור מקומי שכובש עכשיו את העולם. בסניף הממוקם בז'ונגשאן, הרחק מהאטרקציות התיירותיות, תסעדו לצד קליינטורה מקומית ותחושו טאיפיים.

לשתות: אין בכלל שאלה – בר אוטאני הוא הבר היפני הכי קול בז'ונגשאן. בלי מוזיקה, בלי רעש וכמעט בלי תאורה, הבר כולו מתרכז בטעמים הקסומים שרוקח המאסטר-מיקסולוג אוטאני-סאן.

לעשות: תתארגנו על שקית פופקורן וסורו אל SPOT, קולנוע המתמקד בסרטי ארט-האוס. הקולנוע ממוקם בווילה קולוניאלית לבנה ומלאת חן שהייתה פעם בית שגריר ארצות הברית בטייוואן.

לישון: במלון הקריאטיבי והמעט משונה Play Design תוכלו להחליט איזה ריהוט ופריטים מעוצבים – הכל בעיצוב טייוואני – יאכלסו את החדר שלכם. יותר כיף מאיקאה. להזמנת חדר במלון

והמקומיים אומרים: "אני אוהבת את השכונה כי היא כל כך מגוונת: טייואנית, יפנית, היסטורית, מודרנית"