זכרונות מאפריקה: קולקציית האביב החדשה של סאקס

הקולקציה החדשה של סאקס תשמח כל ארון, גם כזה ששקע בתרדמת חורף

סאקס: גופייה - 396 ש"ח. ג'ינס קצר - 790 ש"ח. צילום: יניב אדרי
סאקס: גופייה - 396 ש"ח. ג'ינס קצר - 790 ש"ח. צילום: יניב אדרי
5 במרץ 2015

הקולקציות של סאקס תמיד פועלות פחות או יותר על אותו שטנץ: בגדים נעימים בגזרות מדויקות ורחוקות מהגוף, שמבינים את מזג האוויר המקומי ומצויים במצב צבירה נפשי די קבוע – הדחקה עמוקה וחתירה לאווירת חופש נצחי. כך, הלחם והחמאה של המותג מופיעים גם בקולקציית האביב החדשה: דגמים רפויים וקוליים מבדי פשתן, וואל, כותנה, משי, ובצבעוניות שנעה בין חול ים, כחול שמימי ושייק אפרסק בבננה ביץ'. הבדים עוברים שטיפות טבעיות ואפקטים של קימוט שמייצגים לדברי המעצבות חיבור לאדמה. מה שלא יהיה, תמיד נחמד להתרחק מאימת המגהץ.

חלקה השני של הקולקציה משקף הלך רוח אחר ונועז יותר. מעצבות המותג הרחיקו עד נתב"ג, בואך אפריקה הרחוקה, וחזרו עם הדפסים מקוריים שישמחו כל ארון. אלה מופיעים על מכנסיים, חולצות וגופיות המשולבות עם בדי ג'ינס אורבניים, כמו גם על שמלות קצרות וארוכות. לא נעים לומר, אבל כנראה שצריך – יש דברים שהיו צריכים להישאר בקמבודיה, כמו תיקי הבד הקלועים והכעורים שיותר מכל מזכירים מש"צית מהנוער העובד והלומד.
ניכר בקולקציה ניסיון להמציא מחדש את הגלבייה. יש בה אוסף גלביות מפוארות יותר או פחות, כאלה עם פוטנציאל סמרטוטי גבוה מול כמה שכמו נשלפו מקולקציה של מותג על. מוצלחת עד מעוררת התפעלות היא זו העשויה בד דנים ועליה רקמת חרוזים ידנית בדוגמה גיאומטרית.

סאקס: מכנסיים – 720 ש"ח. חולצה – 594 ש"ח. צילום: יניב אדרי
סאקס: מכנסיים – 720 ש"ח. חולצה – 594 ש"ח. צילום: יניב אדרי

הצעת ההגשה של השמלות והגלביות החדשות היא עם נעלי ספורט זרחניות מהקולקציה האחרונה של ניו באלאנס בליווי תיקי עור יפהפיים, שמהווים המשך לטפטוף שהחל בעונה הקודמת עם תיקי הלאנץ' בוקס. הפעם הם מגיעים בשילובי צבעים מעניינים, ויש גם תיקי גב רכים במיוחד ויפים לאללה.

268־980 ש"ח, להשיג בסניפי הרשת