זמן זהב: אירועי השבוע לוותיקים בתל אביב, 30.4-6.5

השבוע בזמן זהב בואו לראות כיצד צעצועים מקבלים משמעות חדשה בפתיחת תערוכה בגלריה p8. תוכלו לבלות בהצגה בקאמרי או לצפות בסרט "הון אנושי" בסנמטק ובנוסף, אתם מוזמנים להשתתף בסדנת כתיבה ייחודית ומעניינת במוזיאון תל אביב ועוד

30 באפריל 2015

חמישי 30.4.15

חרושת התלמים

גלרית p8, 20:00, יהודה הלוי 79

חרושת התלמים

ערב פתיחה- "חרושת התלמים" הינה תערוכת יחיד ראשונה של האמן איתי זלאיט, בתערוכה יציג כ 12 אובייקטים שהם סוג של הכלאות או חפצים אשר מקבלים ביטוי חדש, ברובם צעצועים, שמצא ברחוב והפך לקונסטרוקציות מונוכרומטיות גדולות ממדים.

נקודת המוצא של התערוכה היא פסיכולוגית. זלאיט,אבא טרי ואמן פעיל, מנסה להצית מחדש את חדוות היצירה אל מול המשפך ההולך וצר של שגרת היום יום. זלאיט מסיק שאנחנו כלואים בשני מעגלים: המעגל החברתי של תרבות הצריכה שאינה יודעת שובע ומנסה לשווא למלא אחר חסרים רגשיים וחיצוניים שלנו. המעגל השני, הוא פנימי ואישי לכאורה, אבל קשור בקשר הדוק לזה הראשון. זלאיט מייצג את המעגלים הללו על ידי ליקוט ואיסוף של אובייקטים מן הרחוב, שהם צעצועים ברובם הגדול. זלאיט עורם את החפצים ויוצר מהן קונסטרוקציות מונומנטליות וחד צבעיות ובכך יוצר מהלך הפוך לזה השיווקי והתעשייתי שנועד לפתות את הצרכן ולגרום לו לרכוש ולאגור עוד ועוד.

אוצרת: טלי קיים

שישי 1.5.15

סדנת כתיבה ייחודית

מוזיאון ת"א לאמנות בשיתוף "סדנאות הבית", 10:00, 70 ₪, לפרטים: 03-6077020

סדנת כתיבה

מפגש מעורר השראה בהשראת האוסף הישראלי של המוזיאון ("המוזיאון מציג את עצמו 2"), ביום שישי בבוקר, בספריית המוזיאון ובתערוכה. והפעם: מינימליזם ומקסימליזם, ובמילים אחרות – אמנות הצמצום לעומת ההרחבה בטקסטים.

מנחה: שרי שביט, סופרת, משוררת ועורכת הספרות של ynet, במסגרת שיתוף פעולה עם "סדנאות הבית".

שבת 2.5.15

התפקיד הראשי

תאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, מוזיאון תל אביב, 11:00, 70 ש"ח

התפקיד הראשי

המורה לתיאטרון מחלקת תפקידים לקראת הצגת סוף השנה. בדרך כלל ירון מקבל את התפקידים הראשיים, אך הפעם המורה מתרשמת מהאודישן של אורה ונותנת לה את התפקיד הראשי. ירון לא מוותר ולוקח לעצמו את התפקיד בחזרה במרמה ובאיומים, ואורה נשארת לבדה עם תחושת החלום המנופץ. בנוסף, המורה מבקשת ממנה לעזור לירון בהכנה לתפקיד ובלמידה בעל פה, מה שמעמיד את שני הילדים במצב מביך ובלתי אפשרי. למרות כל הסיכויים, נחשפים בהדרגה אורה וירון זה לעולמו של זו וחברות יוצאת דופן נרקמת ביניהם. יחד הם לומדים דברים חדשים על הצורך להיראות ולהישמע, להיות שווה בין שווים ועל הרווח שיש בנתינה לאחר.

משתתפים: תימור כהן, אביב קושניר, אורי לייזרוביץ', שרון ליפקינד, רענן פז, בתאל דלויה

גילאים: 12-8

ראשון 3.5.15

נמר חברבורות

20:30, ביה"ס לאמנויות הבמה -מכללת סמינר הקיבוצים, דרך נמיר 149, אולם התאטרון אגף ג', אזרח ותיק: 40 ₪, טל': 03-6902357 / 03-6902311

נמר חברבורות

מחזה מאת יעקב שבתאי, פינק, גיבור המחזה של שבתאי, הוא איש העולם הגדול. בשנות ה-20, הוא מגיע לתל אביב הקטנה, נחוש בדעתו להקים כאן קרקס. בעזרת אישיות צבעונית, הומור וקסם אישי, ובכוחו המדבק של החזון, הוא סוחף אחריו אהובות, משקיעים ובונים, בדרכו להגשמת החלום.

בימוי ועיבוד: ד"ר רויטל איתן.

שני 4.5.15

הון אנושי

סינמטק תל אביב, 19:00, טל': 03-6060800

הון אנושי

סוכן נדל"ן שואף לטפס בסולם המעמדות החברתי, אשה עשירה חולמת על חיים אחרים, נערה הולכת בעקבות תשוקותיה למרות כל הלחצים שמסביב. ואז, במהלך ליל חורף מושלג אחד, מתרחשת תאונה מסתורית. המאורע הזה עומד לסבך שתי משפחות השייכות למעמדות שונים, משפחות שהקשר ביניהן מתהדק יותר ויותר ככל שהעלילה מתקדמת. זוכה שישה פרסי דויד דונטלו – האוסקר האיטלקי, נציג איטליה לאוסקר 2015 משך הסרט: 103 דקות, בימוי : פאלו וירזי Paolo Virzi

שלישי 5.5.15

נשוי במנוסה

תאטרון הקאמרי, 69 ₪ למחזיקי דיגיתל, טל': 03-6060960

נשוי במנוסה

אחת הקומדיות המבריקות והמצחיקות ביותר שנכתבו בעידן המודרני. מלאכת מחשבת של מהנדס הקומדיה ריי קוני. שחקנים: לימור גולדשטיין, אנדראה שוורץ, שמואל וילוז'ני, עידו מוסרי, נדב אסולין, אלי גורנשטיין, עמית רייס.

רביעי 6.5.15

פסטיבל פליציה בלומנטל למוסיקה

מוזיאון תל אביב, 20:30, 053-5554072

התוכנית העשירה של הפסטיבל ה- 17, מביאה את המוזיקה הקלאסית הקאמרית לאורך 350 שנה אך מציינת גם כמה נקודות במהלך השנים הללו. שירים קלאסים בביצוע אלה וסילביצקי והפסנתרן רוברט מרקהם, מחרוזת שירים מהמחזמר עלובי החיים.

ניהול אמנותי: אנט סלין, עריכה מוזיקלית: יוסי בן נון, משתתפים: אלה וסילביצקי – שירה, רוברט מרקהם – פסנתר