זמן זהב: אירועי השבוע לוותיקים בתל אביב, 7-13.5

השבוע בזמן זהב תוכלו לבחור אם להשתתף בסדנת טלאים מיוחדת במרכז רוזין או בסדנת כתיבה ייחודית במוזיאון תל אביב, תוכלו גם להשתעשע בסרט הדב פדינגטון או לצפות בהצגה בתאטרון גשר ועוד

7 במאי 2015

7.5.15 חמישי

ברדיצ'ב

תאטרון גשר, 20:00

ברדיצ'ב

במסגרת פסטיבל גשר הבינלאומי בשיתוף "מסכת הזהב", תיאטרון גשר מארח את ההצגה "ברדיצ'ב" של תיאטרון מייקובסקי. במרכז המחזה שעלילתו נפרשת בין השנים 1945-1975, גורלן של שתי אחיות, רחל וזלוטה, ובני משפחותיהן, הגרים יחד בדירה קטנה בעיר ברדיצ'ב שבאוקראינה. זוהי סאגה על משפחה יהודית דרכה נפרשת בפנינו ההיסטוריה של המאה העשרים כולה. 6 תמונות, 30 שנה, אינספור שערוריות…

מאת: פרידריך גורנשטיין, בימוי: ניקיטה קובלב, ההצגה בשפה הרוסית עם תרגום לעברית.

8.5.15. שישי

סדנת כתיבה ייחודית

מוזיאון ת"א לאמנות בשיתוף "סדנאות הבית", 10:00, 70 ₪, טל': 03-6077020

סדנת כתיבה

במסגרת סדנת הכתיבה של הסופר אשכול נבו והמשוררת אורית גידלי, תתקיים סדנת כתיבה מיוחדת בספריית מוזיאון תל אביב לאמנות בהשראת התערוכה המוצגת "המוזיאון מציג את עצמו 2: אמנות ישראלית מאוסף המוזיאון". המשתתפים ייחשפו למקורות השראה לכתיבה תוך כדי דיאלוג עם אמנות ישראלית עכשווית וינסו להצביע על המקום שבו הנסתר רב על הגלוי ולהיפך. במילים אחרות: הסדנא תתנסה באמנות הצמצום לעומת ההרחבה בטקסטים, תוביל את משתתפיה לפתוח את הראש והלב אל מול המיצגים כמקורות השראה, ובעיקר תעורר כתיבה וקבלת פידבק מקצועי עליה.

מנחה: שרי שביט, סופרת, משוררת, ועורכת מדור הספרים של ynet. מחברת הספרים "ברוריה הפקות" (כנרת זב"מ), "ומה יש עוד" ו"הכל זריז", (אחוזת בית). זוכת פרס שירה על הדרך של עיריית תל אביב-יפו לשנת 2007. מנחת סדנאות כתיבה בסדנאות הבית.

המחיר כולל כניסה למוזיאון

9.5.15. שבת

קולבן דאנס

סוזן דלל, 11:30,60/70 ₪, טל': 03-5105656

קולבן דאנס

מופע תיאטרון מחול לילדים ולכל המשפחה בהפקת תיאטרון המטמון ולהקת קולבן דאנס. מבוסס על שלושה משלים מוכרים של איזופוס: העורב והשועל, הנמלה והצרצר, האריה והעכבר. במהלך ביקור בספריה מוצאים קבוצת ילדים שובבים ספר גדול אחד וקצת מוזר… כשהם פותחים אותו נופל ממנו גוש גבינה ענק! שלושה משלים, גוש גבינה וספר גדול אחד. הצצה אל תוך עולמם הקסום של המשלים דרך חור הגבינה!

לגילאי 3-10, משתתפים: להקת המחול קולבן דאנס, משך הופעה: 50 דקות

10.5.15 ראשון

מבנים אווירתיים

אוניברסיטת תל אביב, אולם קיקואין 01, 19:00, כניסה חופשית

מבנים אווירתיים

בית הספר לאדריכלות ע"ש דוד עזריאלי באוניברסיטת תל אביב מארח את פרופ' מרטין ברזני, Prof. Martin Bressani מאוניברסיטת מק'גיל, מונטריאול, McGill University, Montreal בהרצאה מרתקת על מבנים אווירתיים- Atmospheric Constructions.

11.5.15 שני

הדב פדינגטון

קולנוע לב, דיזינגוף 50, 17:30

דב צעיר שאוהב כל דבר בריטי, מחליט לנסוע בעצמו ללונדון במטרה למצוא שם בית. אלא שהוא מוצא עצמו לבד בתחנת הרכבת פדינגטון ומתחיל להבין מה המשמעות של חיים בעיר הגדולה. עם הגעתו לתחנת הרכבת הוא פוגש את משפחת בראון, שאוספת אותו אליה הביתה ומעניקה לו את שמו. יחד הם מבינים שחייו של דב בעיר הגדולה אינם פשוטים כלל. לפדינגטון יש נטייה שובבית להיקלע להרפתקאות שונות ומשונות. הוא הגיע מהג'ונגלים של פרו ללונדון הקרה כשרק כובע אדום לראשו, מזוודה בידו ופתק עם הכיתוב "תדאגו בבקשה לדב הזה" לצווארו. סרט לכל המשפחה.

אנגלית, תרגום לעברית, משך הסרט: 95 דקות, בימוי: פול קינג, שחקנים: קולין פירת`, ניקול קידמן, סאלי הוקינס, יו בונוויל, ג`ים ברודבנט

12.5.15 שלישי

ארבעתנו

תאטרון תמונע,שונצינו 8, 20:00, 60 ₪

ארבעתנו

מה קורה כשהחלום הכי גדול שלך מתגשם – לחבר הכי טוב שלך? בן מקבל שני מליון דולר כמקדמה על הספר הראשון שלו ועכשיו הוא צריך לספר את זה לדיויד, החבר הכי טוב שלו, מחזאי שעדיין עובד בעבודות מזדמנות. הם גדלו יחד וחלמו יחד על הצלחה, אבל היא קרתה רק לאחד מהם: איך ממשיכים להיות חברים כשהקנאה אוכלת אותך מבפנים? איך מגשרים על הפער שנוצר? על רגשות האשמה של זה שהצליח ועל רגשי הנחיתות של זה שלא? איך מתמודדים עם הבדידות שמביאה איתה ההצלחה? ומה זאת הצלחה בכלל? ״ארבעתנו״ – על המתח שבין פרגון וקנאה, בין חברות ותחרותיות, ובין החלומות שלנו למציאות.

מאת: איתמר מוזס, תרגום ובימוי: ענבר גולן, שחקנים: אבירם קליך, בר פלד, משך ההצגה: 75 דקות

13.5.15. רביעי

סדנת טלאים

מרכז רוזין, 17:00, 36 ש"ח

סדנאת טלאים

סדנה מעשית של אמנות בקהילה: תהליך ייחודי המהווה הזדמנות למפגש אחר עם אנשים ומרחב לביטוי יצירתי. בסדנה יילמדו טכניקות תפירה וטלאים, יצירת שמיכות אישיות וקבוצתיות בתהליך שיתופי ומקרב.

שמיכות הטלאים תחוברנה לשמיכה ענקית, שתוצג באירוע קהילתי חגיגי. לאחר האירוע תהפוך השמיכה הענקית לשמיכות תינוק, שיתרמו לארגונים חברתיים. הסדנה כוללת: לימוד טכניקות עבודה בטלאים, מפגש היכרות ועבודה קהילתית, אישית וקבוצתית, הרצאה ומצגת מרהיבה על עבודות טלאים מכל העולם, הרצאה על אמנות בקהילה בהנחיית עדי יקותיאלי. אין צורך בניסיון. הסדנה בהנחיית מעיין אייל, מעצבת ובוגרת התכנית לאמנות בקהילה בשנקר – החממה ליזמות יצירתית.