זמן זהב: אירועי השבוע לוותיקים בתל אביב, 14-20.5

עוד שבוע מתחיל בתל אביב, והפעם בפינתנו זמן זהב תוכלו לבלות בפסטיבל בניחוח הונגרי במתחם התחנה, או לבלות עם הנכדים במופע כרמן לילדים בסוזן דלל, להשתתף במופע מוסיקלי עם רביעיית הדנים במוזיאון תל אביב ואם אתם כבר שם, תקפצו לראות גם את התערוכה של האמן אורי קצנשטיין

14 במאי 2015

חמישי 14.5.15

פרחים לאנה

אורלנדו סינמה בית ציוני אמריקה, 18:00

חייה של אנה מקבלים תפנית כאשר היא מקבלת לביתה אחת לשבוע משלוח פרחים. הם מגיעים תמיד באותה שעה, תמיד ללא שם. גם חייהן של לורדס וטרה מושפעים מהפרחים המסתוריים. הן תוהות מיהו אותו אלמוני המשאיר את הזר אחת לשבוע ליקירתן. זהו סיפורן של שלוש נשים עם שלושה סיפורי חיים שמקבלים ניחוח חדש עם הופעת הפרחים. הפרחים מעוררים תחושות ורגשות שנדמה היה שכבר נשכחו. אולם בסופו של דבר אלה הם רק פרחים ולא יותר.

הסרט דובר באסקית, 99 דקות

שישי 15.5.15

פסטיבל "ימי הונגריה בישראל"

מתחם התחנה, 11:00-16:00, הכניסה חופשית

פסטיבל המתקיים בתאריכים 16-15 במאי ובו מופעי פולקלור הונגריים, הופעות ג'אז, תערוכת צילומים, תחרות "קובייה הונגרית", טעימות ממיטב המטבח ההונגרי ועוד.

קהל המבקרים יוכל ליהנות מאוכל הונגרי שיוכן במקום על ידי שפים מקומיים (ישראלים) המתמחים במטבח ההונגרי. בין המאכלים שיוצעו ממיטב המסורת ההונגרית: קיורטוש, גולאש הונגרי, לאנגוס, פלצ'ניטה ועוד. בנוסף, יוצעו טעימות של יין הונגרי משובח.

בתכנית: Farkas Zsolt trio: שלישיית נגני ג'אז מובילים מהונגריה תנגן במתחם התחנה בערב יום שישי ושבת. Paloc Folk dance group: להקת מחול אתנית המגיעה מצפון הונגריה תופיע במתחם התחנה. הלהקה תציג מופע מחול המבוסס על הפולקלור ההונגרי על שלל מחוזותיו, עם תלבושות מסורתיות וריקודים רבים ברפרטואר. הרכב מוסיקלי של טיבי גולן: אמן החלילים האתניים. באירוע "ימי הונגריה" ינגן מוסיקת פולקלור הונגרית. תערוכת צילומים של הצלם ההונגרי-יהודי אימרה קינסקי (Imre Kinszki): צלם הונגרי יהודי אשר נרצח בשואה. נחשב לאחד מהצלמים המובילים בבודפשט באותה תקופה. למעלה מ-50 מיצירותיו, בשחור לבן, יוצגו בתערוכה במתחם התחנה במסגרת ימי הונגריה בישראל.

שבת 16.5.15

כרמן לילדים-להקת הפלמנקו COMPAS

מרכז סוזן דלל, 11:30

COMPASS

עיבוד ישראלי לקלאסיקה הספרדית הנודעת "כרמן" בביצוע להקת הפלמנקו הישראלית Compas. יחד עם הצייר יהודה גולדין והשחקן אייל רוזלס, מציגים גירסה אופטימית הקוראת להפסקת אלימות בין בני אדם. לעיני הצופה נרקמת העלילה על הבמה במחול, משחק וציור המצטרפים יחדיו לחוויה רב חושית.

משתתפים: אייל רוזליס – שחקן, להקת הפלמנקו הישראלית, יהודה גולדין – צייר, משך הופעה: שעה, לגילאי 5 ומעלה

ראשון 17.5.15

המוגבלים

בית החייל, ויצמן 60, 20:30, טל': 03-6053222

המוגבלים

קומדיית פשע. קבוצת תיאטרון של אנשים עם מוגבלויות אינה מצליחה לגייס את הכסף הדרוש לצורך ייצוג המדינה בפסטיבל תיאטרון לבעלי מוגבלויות במקדוניה. לעזרתה נחלצת, באופן מפתיע, משפחת פשע בעלת עסק להברחת סמים שחייבת להבריח משלוח גדול במיוחד ל… מקדוניה.

החיבור הבלתי אפשרי בין הפושעים לשחקנים המיוחדים, הנמצאים בעיצומן של חזרות ל"רומיאו ויוליה", מוביל לסיטואציות מטורפות ואבסורדיות, כשהפושעים מחפשים באיזו דרך יבריחו את החומר וה"מוגבלים" בטוחים שהם פגשו את האנשים הכי טובים בעולם. הקלפים נטרפים כשהבן של הפושעים מתאהב בשחקנית היפהפייה המגלמת את יוליה.

קומדיה מטורפת ומפתיעה, רבת מתח, דמיון ואהבת אדם. משך ההצגה: שעה וארבעים ללא הפסקה. שחקנים: אורטל אוחיון, אפרת בוימולד, יניב ביטון, ליאור גרטי, דיקלה הדר, אופיר וייל, יורם טולדנו, יניב לוי, חי מאור, ענת מגן-שבו, נדב נייטס, אורנה רוטברג. שחקנים מחליפים: אורי אוריין, ניר שטראוס

שני 18.5.15

הרביעייה הדנית עם אולגה שאפס

מוזיאון תל אביב, 20:30, 115 ₪,טל': 03-607-7020

הרביעייה הדנית

בעשר שנות קיומה זכתה הרביעייה הדנית להישגים רבים. ב־2012 התקבלה לתכנית היוקרתית של האגודה למוזיקה קאמרית של מרכז לינקולן, זכתה בתחרויות באנגליה, בדנמרק, בנורבגיה ובהולנד וכן בפרסים חשובים, כמו פרס האנסמבל בפסטיבל מקלנבורג פורפומרן בגרמניה (2010) ופרס קרל נילסן בדנמרק (2011). ב־2006 הייתה הרביעייה הרכב אורח של הרדיו הדני והקלטותיה במסגרת זאת זכו לשבחי הביקורת.

הרביעייה הופיעה ברחבי אירופה, ובייחוד בגרמניה ובאנגליה, השתתפה בכיתות אמן וזכתה להדרכתם של רביעיית טוקיו, רביעיית אמרסון ומוזיקאים אחרים מן השורה הראשונה. הפסנתרנית אולגה שאפס נולדה במוסקבה ב־1986 לשני הורים פסנתרנים והחלה לנגן כשהייתה בת ארבע. בגיל צעיר כבר פיתחה את סגנונה הייחודי בנגינת פסנתר. שאפס זכתה במלגות מקרן המוזיקה הגרמנית ומהקרן האקדמית הלאומית הגרמנית וסיימה את לימודיה ב־2013. הרפרטואר של שאפס כולל בעיקר מלחינים מן התקופות הקלאסית והרומנטית והיא מקפידה לבצע גם יצירות של מלחינים אלה שלא בוצעו מעולם. היא מופיעה ברסיטלים ועם הרכבים קאמריים וכן בנגינה סולנית בניצוחם של מנצחים נודעים ועם תזמורות במונטה קרלו, בפולין, באוסטריה, ברוסיה, בגרמניה, בסקוטלנד ובשווייץ, באולמות קונצרטים יוקרתיים בברלין, בווינה ובציריך. שאפס גם הוזמנה להופיע בפסטיבלים בגרמניה ובטורקיה.

שלישי 19.5.15

אורי קצנשטיין

מוזיאון תל אביב, 10:00-21:00, טל': 03-607-7020

אורי קצנשטיין

תערוכת יחיד לאמן אורי קצנשטיין — פסל, אמן מופע, מוזיקאי, בונה כלי נגינה ומכונות סאונד ויוצר סרטים. עבודותיו הן ביטוי של עולם דמיוני ומטאפורי המהדהד בהומור סיכון ואיום, עולם שצירו המרכזי הוא הגוף האנושי ואובייקטים שחזותם היברידית בתוספת אפקטים פסיכולוגיים.

התערוכה מתמקדת בפיסול, בווידאו ארט, ברובוטיקה ובסרטים באווירה המתווכת בין מצבי צבירה ובין דרכי עשייה שונים העוסקים בשיבושי זמן ונעים בין עבר לעתיד.

רביעי 20.5.15

מחווה לחנן יובל

מוזיאון אילנה גור, 10:00-16:00

חנן יובל . צילום יוסי חורי

במסגרת אירועי 20 שנה להיווסדו של מוזיאון אילנה גור, בחר המוזיאון לקיים אירוע מוזיקלי מיוחד, מחווה לזמר ולמלחין חנן יובל, שלו קריירה מוזיקלית מפוארת. במופע, מיטב שיריו של חנן יובל, בין אם שירים שביצע בעצמו ובין אם כאלו שכתב לאחרים, ביניהם: "הימים שעוד נכונו לנו", "ימי בנימינה"," אני וסימון ומואיז הקטן", "אתם זוכרים את השירים", "פסוליה", "צרות טובות", "שהשמש תעבור עלי", "לכל איש יש שם", "הלילה הוא שירים", "מה נשמע בבית", "שיר המעלות", "נוגה", "סוף מסע", "שמיים" (דוד סולן), "רגע אחד" (דוד סולן), "לילי" (אלכס פולק). בנוסף, יופיעו פולק וסולן בחומר מקורי פרי עטם. כמו כן תתארח במופע הזמרת הצעירה יפעת אלבז, שהייתה בהרכב הבנות המצליח "סאראפן" בניהולו המוזיקלי של ננסי ברנדס, שזכה להצלחה רבה בארץ ובחו"ל.