זיקוקים ופנסים אדומים: אירועים ופסטיבלים בבייג'ינג

הפסטיבלים בבייג'ינג ססגוניים, רעשניים ועליזים במיוחד. הצטרפו אל המיליונים שברחובות

חגיגות היום הלאומי (צילום: shutterstock)
חגיגות היום הלאומי (צילום: shutterstock)

Chinese New Year

החגיגה הגדולה של השנה: לאחר שנים של איסור על שימוש בנפצים ובקפצונים למיניהם ברחבי הבירה, המנהג שוב חוקי ואף שמטרתו האמיתית היא גירוש רוחות רעות, נראה שהסינים עושים את זה ככה סתם, בשביל הכיף, תחת כל עץ רענן ומפצים על התקופה שלא יכלו לעשות זאת. המקומיים יוצאים בערב החג לאכול ארוחות מיוחדות בבתי קרובים או במסעדות, והילדים מקבלים במתנה שטר של 100 RMB בתוך מעטפה אדומה. לכו לאחד מהירידים המתקיימים במקדשים, וצפו בחגיגה סינית אמיתית.

כתובת: בכל רחבי העיר

מתי: סוף ינואר/פברואר

ראש השנה הסיני (צילום: shutterstock)
ראש השנה הסיני (צילום: shutterstock)

פסטיבל המוסיקה של בייג'ינג

פסטיבל מוזיקה קלאסית חשוב ויוקרתי המושך אליו תזמורות סיניות ובינלאומיות לכמה שבועות של קונצרטים איכותיים. סולנים מובילים כמו חוזה קאררס וג'וליאן לויד וובר היו בין המשתתפים בפסטיבל האחרון.

כתובת: באתרים שונים בעיר

מתי: אמצע ספטמבר-סוף אוקטובר

אתר: www.bmf.org.cn

פסטיבל הפנסים

פסטיבל הפנסים (Lantern Festival) נחגג ב-15 בחודש הירח הראשון ומסיים את חגיגות השנה החדשה. תושבי העיר יוצאים בלילה אל הרחובות נושאים בידיהם פנסי נייר צבעוניים. פארק Chaoyang הוא המקום להיות בו, עת שאלפי מנורות צבעונית מאירות אותו. קנו לכם מנורה משלכם באחד ממאות הדוכנים, ונסו את המאכל הלאומי של החג הזה, Tangyuan, חטיפי אורז ממולאים במחית שומשום שחור מתוקה.

כתובת: Chaoyang Park ורחבי העיר

מתי: סוף פברואר/תחילת מרץ

פסטיבל המנורות (צילום: shutterstock)
פסטיבל המנורות (צילום: shutterstock)

פסטיבל ניקוי קברים

יום ניקוי המצבות השנתי (Tomb Sweeping Festival) הוא יום שמוקדש לפולחן אבות ובמהלכו מבקרים תושבי בייג'ינג בקברי קרוביהם וחבריהם האהובים ומנקים את מצבותיהם. לעתים קרובות הם גם שורפים "כסף רוחות" עבור המת (לשימוש בעולם הבא). אף שזה אינו חג רשמי, ולמרות הנסיונות לבטלו בשנות החמישים והשישים של המאה ה-20, הוא עדיין חי ובועט (אם אפשר לומר כך) וזה אינו יום טוב לסידורים בעיר משום שרבים מן התושבים לוקחים יום חופש.

כתובת: במקדשים ובתי קברות ברחבי העיר

מתי: אפריל

פסטיבל האמנות הבינלאומי 798

פסטיבל האמנות של רובע 798 (בתשלום) מציג לוח אירועים מגוון של מיצגי אמנות דיגיטלית, אמנות פרפורמנס, מחול, מוזיקה ותיאטרון. בכל שנה פוקדים את האירועים יותר מ-100 אלף צופים. הפסטיבל המתרחש במתחם התעשייתי הגדול של 798 Art District שהפך למרכז אמנותי הומה.

כתובת: Dashanzi East, Gaobeidian

מתי: סוף אפריל/תחילת מאי

פסטיבל רובע 798 (צילום: shutterstock)
פסטיבל רובע 798 (צילום: shutterstock)

Midi Music Festival

פסטיבל הרוק הטוב ביותר בסין מושך אליו חובבי מוזיקה מרחבי המדינה כולה לארבעה ימים של מוזיקה מעולה ואווירה של הפסטיבלים המובילים באירופה. זה עדיין לא פסטיבל Glastonbury, אבל זה הכי קרוב שיש בסין.

כתובת: Haidian Park

מתי: סוף אפריל/תחילת מאי

אתר: www.midifestival.com

היום הלאומי

יום העצמאות הסיני, או יותר נכון היום שבו הוכרז על הקמתה של הרפובליקה העממית של סין ב-1949, הוא החג האחרון בשנה הסינית. בכל שנה הממשלה מארגנת כמה אירועים הכוללים מופעי זיקוקין ומוזיקה, והעיקרי שבהם נערך בכיכר טייאננמן המתקשטת לכבוד האירוע. לצפייה בהרמת הדגל הגרנדיוזית המתקיימת בזריחה בכיכר טייאננמן מגיעים עשרות אלפי אנשים.

כתובת: כיכר טייאננמן ובאתרים נוספים בעיר

מתי: 1 באוקטובר

תחילת עונת ההחלקה על הקרח

עונת ההחלקה על הקרח היא עניין רשמי בסין, אליו מתייחסים ברצינות רבה. המקומות הפופולריים ביותר להחלקה בעיר הם האגמים באוניברסיטת Peking, בפארק Beihai ובפארק Zhongshan. ניתן לשכור מחלקיים במקום.

מתי: סוף נובמבר