זה הזמן להתפלל: פסטיבל מוזיקה בלי רגשות אשם? כמה פיוטי

בועז שרעבי (צילום: אילן בשור)
בועז שרעבי (צילום: אילן בשור)

פסטיבל זמן פיוט, הפסטיבל העירוני של תל אביב למוזיקה יהודית, חוזר בפעם ה-12 עם ליינאפ משגע שכולל את בועז שרעבי, מיכה ביטון, לאה שבת, גיא מזיג ולירון עמרם. ההחלטה לקיים אותו חרף המלחמה נבעה מכך ש"הוא משלב מוזיקה ותפילה, שיש להם כוח לרפא ולהפיח תקווה". שווה לנסות

זה לא זמן לפסטיבלים, כולם אומרים וצודקים, אבל יש פסטיבלים ויש פסטיבלים, וגם גדולי המצקצקים יתקשו למצוא טעם לפגם בשובו של "זמן פיוט", פסטיבל המוזיקה היהודית העירוני של תל אביב-יפו, שיחזור אלינו בסוף החודש (החל מה-28.3) בפעם ה-12.

>> צוואה מוזיקלית: גיבור נובה, ענר שפירא ז"ל, עם אלבום בכורה מרגש
>> הפסלים החדשים של תל אביב: הם בכל מקום. אבל מה הסיפור מאחוריהם?

פסטיבל "זמן פיוט" רכש לעצמוו שם כאחד מהפסטיבלים המובילים בארץ בתחום המוזיקה היהודית. והוא מעמיד במרכזו טקסטים יהודיים וניגונים עתיקים ומעניק להם פרשנות עדכנית ורעננה. ייחודו של הפסטיבל ביכולת שלו לעודד היכרות עם ענקי הרוח, השירה והתרבות היהודית ולהנגישם לקהל הרחב, באמצעות עיבודים חדשניים לטקסטים העתיקים של הפיוט ובאמצעות בחירה במנעד אמנים מגוון ולעיתים אף בלתי צפוי.

לאה שבת (צילום: אילן בשור)
לאה שבת (צילום: אילן בשור)

הפסטיבל מופק על ידי מרכז ברודט לתרבות יהודית של עיריית תל- אביב- יפו, שהחליטה לקיימו השנה חרף המלחמה, מאחר והוא משלב מוזיקה ותפילה, שיש להם כוח לרפא ולהפיח תקווה. הידיעה שהטקסטים והמנגינות הללו, ליוו את העם היהודי במשך דורות, גם בתקופות קשות, מעניקה להם לדברי מארגני הפסטיבל, את היכולת לנסוך בנו השראה, עוצמה ותקווה שכל כך חשובים לנו בימים הללו.

הגרוב של הפיוט. גיא מזיג (צילום: אורית פניני)
הגרוב של הפיוט. גיא מזיג (צילום: אורית פניני)

על פי מיטב המסורת של הפסטיבל, גם השנה יעלו בו לראשונה מופעים חדשניים ומקוריים של אמנים אהובים ומוכרים, שעולים לראשונה לבמה עם חומרים מעולם הפיוט והתפילה וביניהם בועז שרעבי, מיכה ביטון, לאה שבת, לירון עמרם וגיא מזיג. את הפסטיבל יפתח מופע מיוחד של בועז שרעבי, גדול זמרי הנשמה של ישראל, עם שיריו המוכרים והאהובים שהפכו לנכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית, לצד פיוטים ממסורת תימן ובלחנים מקוריים פרי עטו של בעז שרעבי. במופע מעניין נוסף שכדאי לשים אליו לב יארח מיכה ביטון את לאה שבת למסע מוזיקלי תחת הכותרת הטעונה "משדרות לירושלים ועד נתיב העשרה". תתפללו למצוא כרטיסים.
>> פסטיבל זמן פיוט, 16.4-28.3, כל הפרטים ורכישת כרטיסים כאן