זמן של זהב

תמיד חלמתם לחזור לימי הלימודים, לאוניברסיטה? לקורסים? מוזמנים למגוון קורסים והרצאות באוניברסיטת תל אביב, וגם לבילוי משותף עם הנכדים במוזיאון ארץ ישראל ולהיזכר בסרטיו הנפלאים של אפרים קישון

צילום: עיזבון קישון, כל הזכויות שמורות ליעל רוזן
צילום: עיזבון קישון, כל הזכויות שמורות ליעל רוזן
1 בינואר 2015

תמיד חלמתם לחזור לימי הלימודים, לאוניברסיטה? לקורסים? לרבוץ על  הדשא עם ערימה של חבר'ה? כמה פעמים שאלתם את עצמכם, מה האפשרויות הקיימות בעניין זה?

האזרחים הוותיקים מוזמנים לחזור אל ספסל הלימודים וליהנות מסדרת דקאן שלישי בנושא יפן – תרבות חזותית ואדריכלות, מרצה: אדריכל אריה קוץ – הרצאות מרתקות על אסתטיקה, אדריכלות, אורבניות ותכנון נוף ביפן מהמאה השביעית לספירה ועד ימינו, בפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב. (600 ₪ בימי ג' 18:15-19:45 החל מה-10.3.2015, באולם פאסטליכט, בנין מקסיקו, אוניברסיטת תל אביב. להרשמה: 03-6405400). לנרשמי הסדרה, תינתן חניה חינם בקמפוס. חברי אגודת ידידי האוניברסיטה זכאים ל-10% הנחה, חברי עמותת "חבר" זכאים ל-7% הנחה.

אם מתחשק לכם דווקא ללמוד עם הקפה של הבוקר תוכלו ליהנות ממגוון קורסים בנושאי אמנות, תרבות, מוסיקה, פילוסופיה וכו' במרכז התרבות בבית אריאלה. כך למשל: סדרת המפגשים לאוהבי המוסיקה, המעוניינים להבין לעומק את תפקידו של המנצח, להכיר את שפת גופו וטכניקות הניצוח. המשתתפים בקורסים יוכלו גם ללמוד על גדולי המנצחים ועל מגוון נושאים נוספים הקשורים במוסיקה קלאסית. ניתן לרכוש כרטיסיה ל-10 מפגשים חד פעמיים להרצאות (על פי בחירה ועל בסיס מקום פנוי) בעלות של 450 ₪ (45 ₪ למפגש במקום 60 ₪ למפגש).

ולכל הסבים והסבתות, הצטרפו לבילוי משותף עם הנכדים המתוקים ולפעילות משותפת בה תגלו ביחד את נפלאות מוזיאון ארץ ישראל ואוצרות הידע, תחקרו את מגוון התערוכות ותשלבו ידיים בפעילות יצירתית מהנה. מפגש בין דורי של שיחה וחוויה, למידה והנאה יתרחש ב-3.1.14 בנושא מחזור ואיכות הסביבה. (מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2, רמת אביב).

ולסיום… מתי צחקתם לאחרונה?

צילום: עיזבון קישון, כל הזכויות שמורות ליעל רוזן
צילום: עיזבון קישון, כל הזכויות שמורות ליעל רוזן

סינמטק תל אביב מצדיע לאפרים קישון, מגדולי יוצרי הקולנוע הישראליים. לציון עשור למותו יתקיים החודש בתל אביב "פסטיבל קישון להומור". האירועים בפסטיבל כוללים רטרוספקטיבה מקיפה ליצירתו הקולנועית, מחווה ליצירתו התיאטרלית בתיאטרון הקאמרי ומחווה ליצירתו הספרותית בבית אריאלה שבמרכזה השקת ספר מקבץ חדש של קישון בהוצאת ידיעות אחרונות.

אפרים קישון (1924-2005), חתן פרס ישראל, סופר, סאטיריקן, עיתונאי, מחזאי, תסריטאי ובמאי קולנוע ותיאטרון, נחשב לגדול הסאטיריקנים שקמו למדינה מראשיתה. במהלך הפסטיבל יוקרנו עותקים חדשים ומשוחזרים של סרטיו באיכות גבוהה: "סאלח שבתי",  "השוטר אזולאי", "תעלת בלאומליך"  ועוד. אירוע הפתיחה יערך ביום ב', 19 לינואר בשעה 21:00. האירועים נערכים בשיתוף עם עיריית תל אביב, סינמטק תל אביב, קרן רבינוביץ לקולנוע, יונייטד קינג, בית אריאלה, תיאטרון הקאמרי והוצאת ידיעות ספרים. ייזום והפקת פסטיבל קישון להומור: אלינור לכטמן ומשפחת קישון. (10 ₪ לכרטיס לסרט לאזרחים ותיקים)