חבורת סוליקו חוזרים להזיז את תל אביב ומשחררים קטע גנוז. האזינו

אחרי שנים רבות בהן היו צוות הדי.ג'ייז המוביל בצד השחור של חיי הלילה, התפזרו חברי סוליקו ברחבי העיר. עכשיו, כשנתיים לאחר מכן, הם מראים סימנים ראשונים של חזרה עם מסיבת צהריים, ואפילו שיר גנוז

מתקפת ארנבי הפאנק. סוליקו.
מתקפת ארנבי הפאנק. סוליקו.
21 ביוני 2016

במשך שנים רבות השם סוליקו עורר רעידות רגליים בלתי נשלטות אצל מיטב בלייני העיר, והגיע הרגע שהימים הללו ישובו. אחרי כשנתיים בהם לא היו ארבעת חברי הרכב הדי.ג'ייז יחדיו במסיבה, ביום שישי הקרוב ירימו מסיבת צהריים חינמית בהוסטל 51 (החל מ־13:00), ולרגל המאורע שיחררו קטע גנוז בבלעדיות לטיים אאוט.

"הקטע הזה הוא חלק מאי פי גנוז עליו התחלנו לעבוד ב־2010", מספר אייל רוב, "לאחר שסיימנו טורים ארוכים בארה״ב (יחד עם בלקן בי בוקס) כדי לקדם את האלבום שיצא לנו שנה קודם לכן בלייבל הניו יורקי Jdub. באיפי ההוא ניסינו לשבור שמאלה עוד יותר וללכת למקומות אחרים מאלו שכבר היינו בהם. שיעמם אותנו לעשות את אותו הדבר ולכן התחלנו להעמיק באזורים אחרים, יותר אבסטרקטיים מבחינתנו, כאלו שהחלו להתגבש בהופעות החיות. לצערנו לא הצלחנו לסיים את האלבום בשל סגירתו הפתאומית של הלייבל, וכל אחד מאיתנו המשיך לדבר הבא שהוא עשה, ביחד או בנפרד. יום אחד, נשלים גם אותו. בדוק".

רבעיית הדי.ג'ייז התל אביבית, שהורכבה מאייל רוב, רונן סאבו ומיכאל "שימי סוניק" אמת ועידו "ווידו" סער, היו במשך שנים מעמודי התווך של חיי הלילה התל אביבים, דואגים לנגן היפ הופ, רגאיי, Fאנק וגרובים ישראלים נדירים לתערובת שהקדימה את זמנה עוד בימים שראפ היתה מילה גסה. בשנת 2004 יצרו חברי סוליקו (שהיו ידועים דאז בתור סוליקו קרו וסוליקו כרוב) את המיקסטייפ פורץ הדרך "מסע-בך", שהורכב ברובו מסימפולים ישראלים ומערבב בין החום הים תיכוני לזה של ארה"ב וג'מייקה. לפני שבועיים העלו חברי סוליקו את המיקסטייפ במלואו ליוטיוב.

בשנת 2005 זכו ללהיט קיץ מפתיע בדמות השיר "לא ציפיתי" יחד עם קרולינה, שבאותה התקופה היתה זמרת חצי אנונימית של ההרכב Funset. בשנת 2006 שיחררו יחד עם שוחט ואלארם את המיקסטייפ הכפול "פעמיים שחור", שעדיין לא מצא את דרכו לרשת (אהם אהם), ולבסוף בשנת 2009 שוחרר האלבום המלא הראשון שלהם, "Exotic on the Speaker", בו אירחו מישמש של אמנים מישראל ומחו"ל, כגון בני טיפוחם אקסום, ליריקס בורן, תומר יוסף, גוסטפייס קילה, רביד כחלני ועוד.

לאחר האלבום המשיכו חברי ההרכב לשחרר פרוייקטים עצמאים ולתקלט מדי פעם יחדיו בהרכב כזה או אחר, אבל לפני כשנתיים, בין היתר עקב מעבר של ווידו לחו"ל, התקווה לראות את הארבעה יחדיו על העמדה שוב פחתה. כלומר, עד עכשיו.