"חברים" ואני: מה למדתי כשלא צפיתי ב"סיינפלד"

שבעה דברים שהפנמתי מצפייה ב"חברים" כי אהבתי את הסדרה הלא נכונה בשנות ה־90

10 בדצמבר 2015

1. אנשים מהעבר ירדפו אתכם לנצח

יש רק דרך אחת לחיות בעולם: להיוולד רחוק מהמקום שצריכים להיות בו באמת, להעביר את הזמן עם תחביבים כמו "מוזיקה" ו"להסתובב עם חברים", להגיע לגיל 18־24 ואז לשרוף את כל מה שהכרת, לעבור לעיר אחרת ולהתחיל חיים חדשים כאדם אפוי. "חברים" מתחילה בדיוק ההפך: חברה מהתיכון מתפרצת לקפה שאת יושבת בו ועוברת לגור איתך, ובכל פעם שהיא מסתכלת עלייך היא מזכירה לך את גרסת המידיום־רייר שלך: אובססיבית, מזמינה פיצות למסיבות ורוקדת עם אח שלך באירועים. מעצבן. במציאות מוניקה הייתה צריכה לראות את רייצ'ל, להכניס את הראש לתיק שבטח מלא באלכוג'ל ולהוציא רק אחרי שהיא יוצאת משם.

2. אל תמצאו עבודה, כסף הוא שקר

צ'נדלר עובד במשרד מז'אנר "אבא של חברה", רוס חוקר מאובנים, מוניקה שפית, רייצ'ל היא משהו באופנה, פיבי לפעמים מסז'יסטית, ג'ואי שיחק בפרסומת לאודם ביפן וגילם את ד"ר דרייק רמורה. מאיפה יש להם כסף לחיות בניו יורק? אין להם. המסקנה: בעיר כסף הוא אמונה תפלה. אם יש לך אותו ואם אין לך אותו, את חיה אותו הדבר.

3. לסביות יכולות להתקיים רק בתנאי ששתיהן לבנות, לאחת מהן יש שיער בלונדיני חלק ולשנייה תלתלים שחורים

קרול וסוזן היו חלוצות בתחום הלסביות בטלוויזיה והן קבעו את הסטנדרט שנשמר עד עצם היום הזה: זוג לסביות יכול להיות יחד רק אם אין להן את אותו שיער, אחרת איך הן יידעו מי זו מי.

אנחנו בכלל מעדיפים ג'ינג'יות (צילום מסך)
אנחנו בכלל מעדיפים ג'ינג'יות (צילום מסך)

4. אם אתם אמורים להיות יחד – פשוט תהיו יחד ותפסיקו להתיש את הסביבה

כולם ידעו שרוס ורייצ'ל יהיו יחד בסוף. רוס ורייצ'ל ידעו שהם יהיו יחד בסוף. הניצבים העלובים שיצאו איתם בין לבין ידעו שהם יהיו יחד בסוף. כל החברים ידעו שהם יהיו יחד בסוף, ועדיין הם התעקשו לעשות כאילו הם לא יהיו יחד ולצאת עם כל מיני "אמילי" ו"צ'ארלי" ו"שכן לטיני" ו"ג'ואי" (בחייאת, נו).

5. אם מישהו חתיך במשך שנה אחת בחיים שלו, הוא נחשב חתיך כל החיים

כלומר, אפילו אם הוא כבר שמן שמורכב ברובו מניטריטים ונקניקים. ג'ואי היה אמור להיות ה"חתיך", מה שנקרא ה"כוסון". לצערנו מדובר באדם ממזל אריה, ואחרי עונה אחת הוא נהיה שמן ומוזנח. בניינטיז זה היה אמור לגרום לך לעבוד בחנות דיסקים, אבל הסדרה המשיכה להתייחס לג'ואי כאילו הוא לא עשוי ממיונז.

6. טראומות ילדות אפשר לפתור בטיפול של שנים, אבל אפשר גם לשיר בבית קפה עם גיטרה וללבוש וסט וזה יעבוד באותה מידה

פיבי בופה היא הדמות הטרגית ביותר בטלוויזיה, היא כריסטיאנה פ' של הניינטיז. אימא שלה התאבדה ואחותה התאומה לא מדברת איתה ומסתירה ממנה את מכתב ההתאבדות ופרטים ביוגרפיים בסיסיים כמו הגיל האמיתי שלהן. אחותה היא גם כוכבת פורנו ובגלל זה סוטים לא מפסיקים להטריד אותה ברחוב. יש לה אח נוסף שהיא גילתה עליו בגיל 200 והיא הביאה את הילדים שלו לעולם, אבל אז הוא לא הסכים לתת לה אחד מהם. היא גרה ברחוב שנים, התחמקה מניסיונות רצח ושדדה אנשים למחייתה. זו לא הביוגרפיה שמובילה אותך לחברים שגדלו ברקע של ווינדוז, למערכות יחסים בוגרות ולדירת שותפות חמודה – זו הביוגרפיה שמובילה אותך לזכייה בריאליטי (2 אחוזים) או להתאבדות (98 אחוז).

7. כל הילדים מעצבנים

הכוונה לבן, הילד של רוס וקרול, ילד כפוי טובה, מעצבן ובריון שהורס לכולם את החיים. ג'ואי וצ'נדלר היו צריכים להשאיר אותו על האוטובוס במה שזכור עד היום כפרק הכי ארוך בכל סדרת טלוויזיה אי פעם. מצד שני, מאז שהסדרה נגמרה עברו המון שנים ובן אמור להיות בן 21 עכשיו, אז אני מניחה שהיום הוא עובד בשירות לקוחות של פלאפון כדי לחסוך לטיול בהודו וקורא לעצמו "תותח מכירות".