חדרי הבריחה הטובים ביותר בתל אביב

מסיוט ברחוב אלם עד סודות היקום - חדרי הבריחה מספקים גירוי מוחי ברמות הגבוהות ביותר. אבל לא כולם מוצלחים גם בעיצוב וגם בחידות. בחרנו את אלה שמספקים חוויה טוטאלית

חדר הבריחה אימג'ינריום (צילום: יח"צ)
חדר הבריחה אימג'ינריום (צילום: יח"צ)

סיוט ברחוב אלם

המציאות בשוק חדרי הבריחה היא כזאת: הרבה פעמים שחקנים נאלצים לבחור בין חדרים מושקעים מבחינת תפאורה ואווירה, שמאכזבים בתחום החידות ומלאים במשימות מתישות ולא מעניינות – שתוכננו רק שתראה את כל הפירוטכניקה שהכינו לך – לבין כאלה שהיוצרים שלהם כל כך השקיעו בחידות מעניינות ומקוריות שהם שכחו לעצב את החדר. "סיוט ברח' אלם", המבוסס כמובן על סדרת סרטי "פרדי קרוגר" האיקונית, הוא שילוב מעולה ונדיר בין חידות מעולות ועיצוב מושקע ושונה קיצונית משלב לשלב. יש בו אפילו כמה רגעים ממש מפחידים והפתעות מושקעות למי שנכנס לאווירה. בגלל עומס הפעילויות בו (המינימום בו הוא שלושה אנשים), אפשר לבצע אותו אפילו בקבוצה גדולה יחסית מבלי שאף אחד ישתעמם.
הרכבת 22 תל אביב, החל מ־360 ש"ח לשלושה שחקנים

סיוט ברחוב אלם
סיוט ברחוב אלם

פרויקט Y

לא למתחילים. אחד החדרים הוותיקים והידועים בתל אביב הוא אתגר אמיתי לכל מי שחשב שכבר ראה מספיק חדרים בחייו. בסיפור החדר, הקבוצה תאלץ להוכיח לחייזרים שטחפו אותם כי בני האדם הם יצורים תבוניים שיכולים לפתור בעיות לוגיות קשות. סיפור החדר לא כל כך משנה, כי מדובר בחדר פתוח, לא ליניארי, מפוצץ חידות קשות והוא מיועד בעיקר לקבוצות גדולות או לשחקנים מאוד מנוסים. בהתאם, הגבלת הזמן בו היא 90 דקות ולא 60 דקות כמקובל בז'אנר. פחות מומלץ למי שמחפש נרטיב או עיצוב – פה זה הכל חידות, חידות, חידות.
הרבי מבכרך 14 תל אביב, החל מ־270 ש"ח לשלושה שחקנים

קג"ב

יכול לשאת בקלות את תואר "חדר הבריחה הכי מצחיק" בזכות שחקן מצוין שילווה אתכם במשך כל החדר וינסה להערים עליכם קשיים תוך כדי שאתה חורשים בסיס קג"ב סודי. בחדר תגלמו סוכנים חשאיים המנסים לגלות סוד שמסתתר בתוך הספרייה של שגרירות רוסיה בישראל, המאובטחת על ידי סוכן קג"ב קשוח. החידות לא ממש קשות אבל מאוד כיפיות, והמפעיל יצליח להוציא אתכם משלוותכם ויגרום לכם לשחק אחרת לגמרי. מומלץ גם למי שלא מכיר עדיין חדרי בריחה וגם לשחקנים מנוסים שרוצים חוויה אחרת.
קרליבך 3 תל אביב, החל מ־245 ש"ח לשני שחקנים

לכודים בזמן

אם אתם חוששים מחידות קשות מידי, או להיפך אם אתם חוששים שהחידות יהיו לכם קלות ותצאו במהירות – לכודים בזמן הוא חדר שיתאים לכם. כאן תוכלו לקבוע מראש את רמת החידות בחדר ולמצוא את עצמכם במסע משעשע ברחבי הזמן, כשכל חלק בחדר מוביל אתכם לחלק אחר בהיסטוריה. ברמה הקשה החידות הן קשות מאוד, אבל לא בלתי אפשריות, והחלפת האווירה מדי חדר (עם כל תקופת זמן) בהחלט תורמת לכיף.
נירים 10 תל אביב, החל מ־240 ש"ח לשני שחקנים

אימג'ינריום

אחד החדרים הראשונים שנפתחו בתל אביב עדיין מחזיק מעמד בזכות תפאורה משעשעת וחידות מצויינות שגורמות לחדר לזרום אל תוך עולם החלום המוזר שלו. אימג'ינריום הוא חדר קטן אבל מושקע וחכם, והאווירה החלומית שלו מיוחדת ומפתיעה. מומלץ לעשות אותו בקבוצות קטנות יחסית (עד 3־4 אנשים) בשביל שלכולם יהיה מספיק מה לעשות.
אבולעפיה 23 תל אביב, החל מ־240 ש"ח לשני שחקנים

חדר הבריחה אימג'ינריום (צילום: יח"צ)
חדר הבריחה אימג'ינריום (צילום: יח"צ)

ספר סודות היקום

חדר בריחה מפתיע עם תפאורה מושקעת וחידות מעניינות. אתם נמצאים באיזור הדימדומים שבין המוות לחיים אחרי שעברתם תאונה קשה, ועל מנת לקבל הזדמנות שניה ולשוב לכדור הארץ תצטרכו למצוא את ספר סודות היקום. החידות מאתגרות, ויש פה פיצ'ר נחמד – ככל שתתקדמו מהר יותר, כך תוכלו לקבל עוד חידות לפתור, כך שלא תצטרכו לצאת מוקדם מדי במידה והחדר זורם לכם טוב.
יוסף קארו 19 תל אביב, החל מ־200 ש"ח לשני שחקנים

עיר החטאים

חדר נוסף בהשתתפות שחקן, הפעם באווירה מקריפה ומעניינת שתכניס אתכם הישר לסרט הפשע־קומיקס של פרנק מילר ורוברט רודריגז. במהלך החדר, תצטרכו למצוא רוצח, ולעבור בכמה מהנקודות הכי נמוכות של העיר. האווירה, כצפוי, פנטסטית, השחקן יוסיף לכם חידות ויטריד אתכם מתי שצריך (הוא גם ההצדקה למחיר הגבוה יחסית של החדר), והחידות קשות ומעניינות. גודלו של החדר מאפשר לו להיות מספק גם לקבוצה גדולה של אנשים.
אידלסון 7 תל אביב, החל מ־420 ש"ח לשלושה שחקנים

המסדר האפל

לפעמים חדרים מעוצבים מדי הם חדשות רעות – בוני חדרים רבים משקיעים בעיצוב כל כך הרבה שלא נשאר לחידות עצמן. אבל זה לא המצב במסדר האפל: זהו עוד שילוב נדיר של חדר שמבריק בחידות וגם בתפאורה, שמפלרטטת עם כל הכתות והחברות החשאיות של העולם (אילומינטי וכו'). החדר מצליח להרגיש בו זמנית עתיק וגם מודרני (כיאה לחדר שעוסק בארגונים עתיקים ומרושעים) והחידות שלו מאתגרות למדי וגם כאן השקיעו במיוחד בחידה האחרונה.
נחלת בנימין 68 תל אביב, החל מ-200 ש"ח לשני שחקנים

מבצע זעפרן

עוד חדר בריחה באווירת ריגול (ליתר דיוק, חיסול התוכנית הגרעינית של איראן – נושא שכנראה היה בכותרות כשהתחילו לתכנן את החדר) שמצטיין בגיוון היסטרי בין החלקים שלו, מה שמכניס את השחקנים לקצב פעולה גבוה. יש הרבה מה לעשות ומצפות הפתעות מעבר לכמעט כל פינה. חוץ מזה, באמצע שלו יש חידה אחת שבה תשתמשו בחוש שבו בוודאות לא השתמשתם באף סיבוב שלכם בחדר בריחה והדקות האחרונות בחדר בלתי נשכחות. הברקה.
היצירה 13 רעננה, החל מ-240 ש"ח לשני שחקנים

חדרו של המרגל הסורי

חדר ותיק יחסית, וככזה העיצוב שלו הוא לואו-טק יחסית לכמה מהחדרים ברמת גימור יותר גבוהה. אבל לשחקנים הרציניים זה לא אמור לשנות: חדרו של המרגל הסורי (עוד חדר בתימה מקומית – והפעם זהו מצוד אחר סוכן זר בישראל ערב מלחמת ששת הימים) הוא חדר מפוצץ חידות. הוא פשוט מתפקע מהן, וכולן גם שונות מאוד אחת מהשנייה, חכמות וסוחפות. אם לא באתם לפתוח עיניים אלא לפצח כספות וצפנים – זהו החדר בשבילכם.
תוצרת הארץ 16 תל אביב, החל מ-250 ש"ח לשני שחקנים