חדשות בפופ

אתם לא מבינים כמה פופ טוב הצטבר בשנה המיותרת הזו

מיילי סיירוס מחדשת, דואה ליפה מצרפת, קינג פרינסס פורצת וקיילי מינוג חוזרת - מדור הפופ שלנו אסף עבורכם יהלומים שנרצה לזכור משנה שנרצה לשכוח

מהפרומו של הסינגל החדש של דואה ליפה. צילום: ג'ואל סמדלי
מהפרומו של הסינגל החדש של דואה ליפה. צילום: ג'ואל סמדלי
21 בפברואר 2021

תעשיית הפופ היא תעשייה מאורגנת וסיסטמטית, עם כללים ושיטות עבודה די צפויים ברובם. אבל כמו כל התחומים והתעשיות, גם היא נאלצה לחשב מסלול מחדש כשהגיעה הקורונה. האמנים וחברות התקליטים נאלצו להתנהל מחדש בעולם ללא הופעות ועם הרבה מכשולים חדשים, מה שהקשה על אמנים לקדם את היצירות שלהם. רבים מהם שמו את הקריירה שלהם בהולד, בעוד אחרים ניצלו את תקופת הסגרים על מנת להקליט חומרים חדשים. כתוצאה מכך, היו לא מעט יצירות פופ משובחות שיצאו בתקופת הקורונה, אך ככל הנראה לא קיבלו את הכבוד הראוי להם. כעת, כשהעולם מתחיל לחזור לשגרה, אספנו עבורכם את יהלומי הפופ שנרצה לזכור מהשנה שנרצה לשכוח.

חדשות בפופ: מציינים עשור לשיר המושמץ ביותר בז'אנר

Charli XCX – pink diamond


צ'רלי XCX הפכה את הקורונה לפרויקט, ובמהלך הסגר הראשון הקליטה אלבום שלם מביתה, תוך כדי ששיתפה את המעריצים בכל ההחלטות ובתהליך היצירה. השיר הפותח pink diamond הוא יהלום בפני עצמו, ומשקף היטב את סאונד ההייפר-פופ המחוספס שמלווה את האלבום כולו.

Rina Sawayama – XS


בזמן שהגל הראשון של הקורונה פרץ בעוצמה בבריטניה, זמרת הפופ הבריטית-יפנית רינה סוואיימה הוציאה את אלבום הבכורה שלה Sawayama. יחד עם האלבום הוציאה סוואיימה גם את הקליפ לשיר XS שלקוח ממנו. השיר הנהדר מדבר על תרבות העושר ולועג לקפיטליזם, וכל זה קורה על ביט פופי מענג שנשמע כאילו הגיע הישר משנת 2003.

Kylie Minogue – Say Something


כמו כוכבי פופ רבים בשנתיים האחרונות, גם קיילי מינוג קפצה על טרנד הניו-דיסקו ואלבומה האחרון אף נקרא Disco. הסינגל הראשון מהאלבום הוא Say Something, שיר פופ דיסקו מתוחכם ואנרגטי שלא נופל ברמתו מהרבה מלהיטיה הגדולים של מלכת הפופ האוסטרלית.

Kali Uchis, Rico Nasty – Aquí Yo Mando


קאלי אוצ'יס, זמרת הפופ האמריקאית-קולומביאנית, הוציאה לפני חודשים ספורים את אלבומה השני, שהוא גם אלבומה הראשון בספרדית. שיתוף הפעולה שלה מהאלבום עם הראפרית ריקו נסטי הביא לעולם שיר ראפ-פופ-לטיני שמרים לנו למרות שאנחנו לא מבינים את רוב המילים.

Miley Cyrus – Midnight Sky


אחת מכוכבות הפופ שזהרו במיוחד בתקופת הקורונה היא לא אחרת מאשר מיילי סיירוס. הקאברים שלה הפכו לוויראלים והתפוצצו בטיקטוק והאלבום שהוציאה לפני כחצי שנה זכה לשבחים רבים. הסינגל הראשון מהאלבום Midnight Sky, שואב השראה רבה מהשיר Edge of Seventeen של סטיבי ניקס והוא כולו, כמו גם הקליפ שלו, מחווה לגלאם רוק של הסבנטיז והאייטיז. בשורה התחתונה, מדובר בשיר פופ מצויין שלא כדאי לפספס.

Britney Spears, Backstreet Boys – Matches


זאת לא טעות ולא חזרתם בזמן לסוף שנות התשעים. במסגרת ההוצאה המחודשת של אלבומה האחרון של בריטני ספירס Glory, שוחררו חומרים חדשים של נסיכת הפופ והשיר הזה הוא אחד מהם. בעוד שכל העולם מדבר על חייה האישיים של ספירס, המוזיקה שיצאה בשמה קיבלה פחות תשומת לב. שיתוף הפעולה האייקוני שהגיע באיחור של 20 שנה יעשה נעים לכל ילד וילדת ניינטיז, ובלי כל קשר מדובר בפופ כיפי וקליט כמו שפופ צריך להיות.

King Princess – PAIN


קינג פריננס, זמרת האינדי-פופ האמריקאית ובת טיפוחיו של מארק רונסון, הוציאה לפני חודשים ספורים סינגל חדש מאלבומה השני שעתיד לצאת בקרוב. הזמרת שרגילה להימצא בשירים רגועים יותר, מפתיעה בשיר פופ כוחני וקליט ושרה על כאב בצורה הכי מקפיצה שיש.

?Jessie Ware – What’s Your Pleasure


ג'סי וור, זמרת הפופ האנגלית והגיי אייקון בהתהוות, הוציאה בשנה האחרונה את אלבומה הרביעי שגם הוא, איך לא, בהשראת דיסקו. שיר הנושא של האלבום ?What’s Your Pleasure הוא יצירת פופ אלקטרונית חושנית שכמעט נשמעת כמו חידוש לקלאסיקה I Feel Love של דונה סאמר.

Disclosure, Kelis – Watch Your Step


הצמד האלקטרוני דיסקלוז'ר גייס את הזמרת עם המילקשייק קליס, לשיר הפותח של אלבומם האחרון Energy. השילוב של הקול המחוספס והנוסטלגי של קליס יחד עם הביט המאוד דיסקלוז'רי מייצר להיט פופ דאנסי שקשה לא לרקוד אליו, רק חבל שעדיין אין מועדונים.

Bree Runway, Missy Elliott – ATM


הראפרית הבריטית ברי ראנוואיית הושוותה ביצירותיה הקודמות למיסי אליוט, מה שככל הנראה נתן לה השראה לגייס את אגדת הראפ לשירה החדש. השיר ATM שיצא לפי חודשים ספורים מאופיין בסאונד של ראפ מועדונים מתחילת שנות האלפיים, ונשמע כמו שיר שבקלות היה יכול להישלף מהדיסקוגרפיה של מיסי אליוט בעצמה.

Tkay Maidza – Shook


אפרופו ראפ מועדונים, לא יכולנו שלא להתייחס לשיר המפוצץ הזה. טקאי מאידזה היא ראפרית-זמרת אוסטרלית שצוברת לא מעט עניין לאחרונה ובהחלט שווה להמשיך ולשים עליה עין. השיר Shook הוא פופ-ראפ כיפי ומקפיץ שמזכיר גם הוא את להיטי הראפ ששמענו בתחילת שנות האלפיים, אבל עם אדג' של ימינו אנו.

Dua Lipa, Angèle – Fever


דואה ליפה היא ללא ספק אחת מכוכבות הפופ הגדולות ביותר של השנים האחרונות, וגם הקורונה לא מנעה ממנה לספק לנו פופ נהדר ואיכותי. בניסיון ראשון להתקדם מתקופת הדיסקו שלה, הוציאה ליפה את השיר Fever יחד עם הזמרת הבלגית אנג'ל. השיר, שמשלב אנגלית וצרפתית, מגיע עם הפקה מודרנית וצנועה והתוצאה היא שיר פופ עדין וקליט שתמיד נעים לחזור אליו.

וכאן אתם יכולים להאזין לפלייליסט השלם בספוטפיי: