חדשות בפופ

ספיישל פופ ישראלי לבחירות: סטטיק ובן-אל מדבריים, עדן בן זקן נשית

צילום: משה נחומוביץ'
צילום: משה נחומוביץ'

כאילו בחירות והכל אבל יש לנו עבורכם בחירות לא פחות חשובות. למשל: האם להקשיב קודם לנדב גדג' שמעוניין לעבור על החוק, או לשילוב המפתיע בין אלה לי, עברי לידר ופלד? אנחנו יודעים, זה לא קל - אבל זו חובתכם האזרחית

בזמן שכולנו התעסקנו בשטויות של הפוליטיקה קרו כאן בארץ לא מעט אירועים משמעותיים בעולם הפופ, שהם לא פחות חשובים והרבה יותר כיפים. אספנו עבורכם את הכותרות החשובות ביותר, עם מוזיקה כיפית שתיתן לכם קצת אסקפיזם מהחרדות הקיומיות שמגיעות עם מערכת הבחירות.

סטטיק ובן אל באווירה מדברית

לקראת אירועי יום העצמאות, סטטיק ובן אל חוזרים עם סינגל חדש וראשון מאז ״קוביות״ עם אנה זק, שיצא בקיץ האחרון. השיר הוא פופ-טראפ אנרגטי וצבעוני ומאזינים רבים כבר הבחינו בהשראה הבולטת מהראפר האמריקאי 6ix9ine.

אלה לי, עברי לידר ופלד בשיר אחד

כמו באוכל, גם בפופ שילובים מוזרים יכולים להסתיים בהברקה גדולה או בכישלון חרוץ – ופה ללא ספק מדובר בהברקה. צמד המפיקים דולי ופן אסף סופגרופ של שלושה אמנים גדולים מקצוות שונים במוזיקה הישראלית עבור שיר חדש בתוך האלבום הבא של הצמד. “השמים נעולים״ הוא שיר דרמטי ומרומם ועם סאונד ייחודי בנוף הפופ הישראלי. לא תמצאו פה ביטים של טראפ או רגאטון, אלא גיטרות מקצב אולד סקול שנותנים לנו וייב של קולדפליי/מארון 5 של לפני עשור.

רוני דלומי חוזרת בגרסה פופית מתמיד 

רוני דלומי, שאת המוזיקה שלה עד היום היה ניתן לתאר כ״ישראלית וגלגלצית״ מוציאה שיר חדש, צבעוני ופופי במיוחד, כזה שהיינו רגילים לקבל מהכוכבות הצעירות יותר דוגמת מנועה קירל ואגם בוחבוט. השיר החדש ״זה בא אליי״ הופק על-ידי ינון יהל (אלה לי, עדן בן זקן, נדב גדג׳) וכמו במרבית שירי הפופ המודרניים, גם כאן תקבלו ביט של טראפ ואורך שיר של פחות משלוש דקות.

נדב גדג׳ עובר על החוק

אחרי תקופה ארוכה של שקט, נדב גדג׳ חוזר לכבוד מסיבות סיום הקורונה עם שיר עצבני על הריחוק החברתי. השיר ״2 מטר״ בהפקת עידו בי וצוקי עשיר מאוד ברפרנסים לשנת הקורונה (״בחוץ העולם בטרפת/עדיין שומר על שני מטר וזה רחוק מדי/ בואי נעבור על החוק ודי״). הביט המחוספס עלול להזכיר לכם שירים כמו Black Skinhead של קנייה ווסט ו-Bury a Friend של בילי אייליש. רק שלא יבוא שוטר. 

עדן בן זקן עם כוח נשי

הזמרת הלאומית מוציאה שיר חדש וקצבי בשם ״הגענו הבנות״, שהפיקו דולי ופן שהפיקו רבים מלהיטיה של עדן. מדובר בשיר פופ ים תיכוני וקצבי מהסוג שאנחנו רגילים לשמוע מעדן, וכנראה שתשמעו גם אותו לא מעט עם חזרתה של עונת החתונות.

דודו פארוק עושה הייפרפופ

הראפר מעורר המחלוקת חוזר עם סאונד מעט שונה מהרגיל בשיר החדש עם השם הרומנטי "לא רוצה כלום המשוגעת". השיר הקצרצר מתרחק מעולמות הטראפ שבהם אנחנו רגילים למצוא את פארוק, ומגלה את עולמות ההייפרפופ והדאבסטפ עם שלל חריקות וסאונדים מכאניים חריפים שיצר עבורו המפיק Whales.