מסעדה חדשה לנאיפה מולא, בר חדש לרביבה וסיליה, יין במגדלור

נאיפה מולא ב-L28 ז"ל. געגועים (צילום: אנטולי מיכאלו)
נאיפה מולא ב-L28 ז"ל. געגועים (צילום: אנטולי מיכאלו)

הקיץ מביא איתו בשורות חדשות בתחומי הקולינריה ואנחנו רעבים מתמיד להזדמנות לטעום מאכלים בהשראת פינות ותקופות, בארצנו הקטנטונת. וזה לא הכל: יש גם טאפאס של גיא גמזו, טרואר רמת הגולן בקלארו, קאיסקי ארצישראלי בקאמקורה ועוד

13 ביוני 2022

מסעדה חדשה לנאיפה מולא

הכינו את המזלגות: נאיפה מולא עסוקה בימים אלה בהכנות לקראת פתיחת מסעדה. השפית המוכשרת – בוגרת יפו־תל אביב של חיים כהן, הריאליטי משחקי השף ומסעדת L28 שנסגרה בעקבות הקורונה – מייעדת את ההשקה לתקופת חגי תשרי. המיקום עדיין לא ידוע, אך אנו עוקבים ונעדכן.

מטבח משלה. נאיפה מולא (צילום: אנטולי מיכאלו)
מטבח משלה. נאיפה מולא (צילום: אנטולי מיכאלו)

אפייה בירושלים העתיקה, בתל אביב

על רקע מחסור עולמי בחיטה, נפתחת במרכז הקולינרי אסיף התערוכה "עיר, חיטה, לחם – אפייה בירושלים במאה ה־17", תקופה שבה טחנות קמח, תנורים משותפים ומאפיות שכונתיות היוו נקודת מפגש קהילתית. מחקר שנערך בנושא וזמינות של קמחים מזני מורשת מקומיים שנחשבו אבודים עד לשנים האחרונות הם מה שאפשרו לארז קומרובסקי, אורי שפט (מאפיית לחמים), אנה שפירו ומיכל בוטון (עמיתה) ואופים נוספים בני זמננו שלחזר מאפים מסורתיים שמוסלמים, יהודים ונוצרים אפו בירושלים העות'מאנית, חלקם באופן נאמן למקור בעזרת מסמכים עתיקים ואחרים כמקור השראה. אוצרת: רונית ורד.
אסיף: המרכז לתרבות אוכל בישראל, לילינבלום 28, תל אביב, עד 31.12

אפיה בירושלים במאה ה-17. אסיף (צילום דור קדמי)
אפיה בירושלים במאה ה-17. אסיף (צילום דור קדמי)

המיטב של רמת הגולן, בקלארו

השף רן שמואלי ידוע בנטייתו להקדיש חודש לירק או פרי בשיא עונתם ולבנות סביבם תפריט. הפעם הוא מרחיב את יריעת הפארם-טו-טייבל, על בסיס רמת הגולן, "המונח 'טרואר', המזוהה עם עולם היין, משמעו אדמה, אך הכוונה היא לכל המכלול שמסביבה – הקרקע, בעלי החיים, הגידולים והאקלים. אחרי שנים שבהם עסקנו בקלארו בחומר הגלם, בשלה העת לעבור לשלב הבא, בו נקדיש את מלוא תשומת הלב לחבלי הארץ", הוא מסביר. תפריט הגולן מבוסס על תוצרת ארטיזנלית מקומית: פירות יער, ווסאבי טרי (שלא דומה לשום דבר שקיבלתם עם סושי), גבינות עיזים ונתחי בשר ממרעה חופשי המשובצים בנתח וייסבראטן במרקחת דובדבנים ותותים עם אבקת חרדל וגרגרי חרדל; סלט עלים וקממבר עיזים עטופה בעלי גפן וצלויה בתנור עם אפרסקים בגריל ודבש לבנדר ודג נא עם מנגו ושורש וואסבי. את המנות מלווים יינות ותזקיקים מיקבים בגולן.
קלארו, שני-רביעי (20.6-20.7)

חודש רמת הגולן בקלארו (צילום אנטולי מיכאלו)
חודש רמת הגולן בקלארו (צילום אנטולי מיכאלו)

פיות היין עושות את המגדלור

קפה המגדלור בפארק רידינג משתדרג: פיות היין שירה גרנות ולי הופמן אגיב (הגפן – חצר יין מקומי) הרכיבו למקום אפריטיבו ותפריט יין חדש שמותאם לאווירה ולשתייה מול השקיעה. למעשה היין מוגש לאורך כל היום בטווח בקבוקים ומחירים רחב. הוא מחולק לקטגוריות לפי וייב ושירים (לשתייה עם החבר'ה, בזוגיות רומנטית או סתם כי מתחשק), ובשעות 18:00-20:00 אפשר לצרף לו פלטות גבינות ונקניקים. בהשקת ה-SUNSET APERITIVO תוכלו לצפות ליינות ונשנושים, סט לייב, ארט והפתעות.
רחבעם זאבי 1 (שפך הירקון), שלישי (14.6) מ־18:00

קיץ וקוקטיילים ברביבה וסיליה

בר הקיץ של רביבה וסיליה חוזר ומסמן שהעונה החמה כבר ממש כאן. Front יוצק צבע וקלילות למתחם G שהופך למקום שכיף לשבת בו בשעות בין ערביים על מנות קטנות וכוס יין: ברוסקטות (טרטר טונה אדומה, רוסטביץ וחרדל, ריקוטה ופירות קיץ), פאטה כבד עם צ'טני אגסים ואננס, טאקו בשר מפורק ועראייס דג ועוד. חובבי קוקטיילים מוזמנים להזמין נגרוני, מרגריטה קלאסית, קוסמופוליטן ועוד, ולדמיין שהמגדלים הם בעצם מנהטן.
ניסים אלוני 10, ראשון – חמישי 17:30-חצות, בשעות 17:30-19:30 האפי האוור 1+1 על האלכוהול 

קאיסקי אביבי

קאמקורה היפנית במתחם הבורסה ממשיכה במסורת שילוב שפים אורחים. הפעם תורו של יניב גור אריה, שמתמקד בקידום המטבח הישראלי ובשיתוף פעולה עם יצרנים מקומיים. גור אריה ושף המסעדה איליה גולדמן יגישו תפריט טעימות מחומרי גלם שנכונים לעכשיו בתיבול יפני מרומז, למשל ניגירי קובה נייה ברוטב שזיפי בוסר; קרפצ'יו חרוש בפונזו ורדים ועוד. 330 ש"ח לאדם.
קמאקורה, שני-שלישי (13-14.6) 

יניב גור אריה (צילום אילה נוי מאיר)
יניב גור אריה (צילום אילה נוי מאיר)

גמזו, בירה ופייסטה

מה שטוב לספרדים טוב גם לנו: חגיגות שישי בצוהריים עם אוכל טוב, שפים מתארחים ובירת אסטרייה דאם יתקיימו בחודשי הקיץ ויצננו את החום והלחות. את האירוע הראשון יוביל שף גיא גמזו (אריא, נונונו), שיצר למסעדת החוף אספרנטו תפריט מיוחד, ובו יהיו למשל צלעות תירס בחמאת פלפלים חריפים מותססים, אנשובי פאן קון טומאט, סביצ'ה טוסטדה ומנות נוספות על הקו שבין תל אביב לברצלונה. 17.6-8.7.
הזמנות באתר

הפייסטה של גיא גמזו (צילום יח"צ)
הפייסטה של גיא גמזו (צילום יח"צ)

מחוץ לעיר

תרבות ואמנות ביער מאכל

במושב שדמה, חצי שעת נסיעה מתל אביב, נמצא יער המאכל של שדמאמא, מרחב קהילתי שיתופי ואקולוגי. בתיאטרון-חוץ שנבנה בתוך הטבע ובשיתוף עם הקהילה יועלה המופע "על שפת הערב" של היוצרת והמוזיקאית מיכל אופנהיים, העוסק במחזוריות הטבע והאדם במרחב הטבעי – אדמה, קול וגוף. את המופע (הכולל עירום, לידיעת המעוניינים) תלווה שיחה עם האמנית ובסופו תוגש ארוחת ערב.
כרטיסים באתר

הקשר בין אדם לאדמה (צילום נטשה שחנס) 
הקשר בין אדם לאדמה (צילום נטשה שחנס) 

מארינה, טונה וגרייגוס

למשך סופ"ש שלם סוגר מלון אלמא בזכרון יעקב את שעריו לטובת מוזיקה ואלכוהול. מסיבות בריכה, סטים של DJ מובילים, ארוחות שף, קוקטיילים ופעילויות יהוו קדימון למופעים מרכזיים של טונה מארח את יסמין מועלם (חמישי) ומארינה מקסימיליאן מארחת את רן דנקר (שישי). מ־1,200 ש"ח, האירוח על בסיס חצי פנסיון ושתייה ללא הגבלה.
הזמנות באתר

גרייגוס באלמא (צילום תמוד רחמן)
גרייגוס באלמא (צילום תמוד רחמן)

על המדף

עוף סלואו פוד

אולי בעקבות טרנד העוף הצלוי, שהקיץ הוא לוהט מתמיד, מגיח לשוק מוצר ששווה להתעכב עליו: "לולו" הוא מותג חדש של עוף פרימיום הגדל בגישת  Slow grow, ללא אנטיביוטיקה וזרזים ובתנאי חופש, בלולים מרווחים ונקיים. שיטת הגידול, המזכירה את זו של "חי בריא" בבקר, משפרת את טעמו של העוף שכבר משמש בסיס למנות בבית תאילנדי, קלארו, רוטנברג ועוד ועוד, וכעת גם במטבח הפרטי. המחיר: כ־50 ש"ח לק"ג.
להשיג בקצביות ומעדניות נבחרות או בטלפון 050-9729995

לולו עוף פרימיום (צילום שני בריל)
לולו עוף פרימיום (צילום שני בריל)