הקבב של מיטש חוזר, שילה חוגגת, פייסטה בפאסטל ועוד חדשות אוכל

פיתה צרחות, כן, אבל הקבב יעשה לכם שקט בנפש. מיטש (צילום גיל אבירם)
פיתה צרחות, כן, אבל הקבב יעשה לכם שקט בנפש. מיטש (צילום גיל אבירם)

מה זה פיתה צרחות, איפה יוגש הסושי הכי יפה בארץ, למה עינב אזגורי מבשל בחושך, איזו שפית תגיע עם אוטו גלידה לעזריאלי, מה שותים עם ג'ורג' קלוני עכשיו ואיפה אוכלים בראנץ' איטלקי כמו שצריך? המון שאלות ולשם שינוי יש לנו את כל התשובות // חדשות האוכל

30 במאי 2023

שובו של המיטש

לאחר הפסקה ארוכה מיטש חוזר לכרמל. ספוט הסטריט פוד הרומני של השפית אורית מושקוביץ מתמקם שוב בשוק עם הקבב העסיסי והפטריצ'יאן השמנמן בפיתות צרחות, איקרה וכבד קצוץ המוגשים עם לחם צווחות (פרוסות עבות כמו פעם), צ'יפס מפרוסות תפוחי אדמה דקיקות, חמוצים מתוצרת בית ושפריץ על תקן מרענן רשמי. במעדניה אפשר להצטייד בממרחים, סלטים ובשרים להכנה בבית. הדוכן יתארח במשך שלושת חודשי הקיץ ב"שופוני", ואפשר רק לייחל לשובו באופן קבוע.
סמטת הכרמל 30, ראשון-חמישי, 11:00-16:00

מיטש (צילום: אפיק גבאי)
מיטש (צילום: אפיק גבאי)

סניף לפיצה יואב בפלורנטין

סניף רביעי במספר לפיצה יואב נפתח בפלורנטין. כל הפיצות הטובות כבר כאן וגם פיצה דוג, נקניקיית עגל עטופה בבצק בסגנון "משה בתיבה". שעות הפתיחה ארוכות במיוחד ומגיעות עמוק אל תוך הלילה כי בפלורנטין שינה היא אובררייטד.
ויטל 10, ראשון-שבת 12:00-04:00

בראנץ' סטייל איטליה

דיזינגוף או רומא? מספר חודשים לאחר פתיחתו מתקדם קפה מרטיני לשלב הבא ומשיק בראנץ' איטלקי באווירת דולצ'ה: ארוחת בוקר באיטלקית – שלוש ביצים לבחירה (כולל מקושקשת עם גבינת סטרצ'יאטלה נמתחת), ממרחים ועוד, ואפשרות (בתוספת תשלום) להשתולל עם כמהין טרי (74 ש"ח), טוסט אבוקדו עם ביצה עלומה ורוטב עגבניות-חמאה (68 ש"ח), תוספות-צד קטנות כמו חצי כדור מוצרלה עם שמן זית וקולקציה מתוקה של פרנץ' טוסט, בארבע גרסאות, כל אחת מוגזמת מאחותה. ליד תוכלו להזמין קוקטיילים ושפריצים, ואם נשאר מקום כדאי לטעום מהמנות המיוחדות שיצר שף המסעדה עידן פרץ בשיתוף עם השפית יונה ששון. קמתם מוקדם? בשעות שלפני הבראנץ' (9:00-11:00) תוכלו לקבל קפה ומאפה גם כן בסגנון איטליה. בליסימו.
דיזנגוף 130, שישי 11:00-16:00

בונג'ורנו דיזינגוף. קפה מרטיני (צילום יונתן בן חיים) 
בונג'ורנו דיזינגוף. קפה מרטיני (צילום יונתן בן חיים) 

הגלידה הנודדת של איתיאלה

לאחר ניסוי כלים מוצלח בחגיגות יום ההולדת של הבושוויק מגיעה זוכת מאסטר שף איתיאלה היאט שוב לתל אביב, והפעם עם הברקה מסקרנת: "אוטוגלידה", פוד טראק גלידות ארטיזנליות בטעמים עונתיים משתנים. בטור שייפתח בקניון עזריאלי תוכלו לרדת על גלידת סלק שרוף עם מרנג סומק, גלידת חלב עם סירופ דובדבני אמרנה ובצק עלים מקורמל, גלידה עם פטל אדום טרי של ירוקל'ה מהמטע, גלידת יוגורט עם שמן זית, תערובת זעתר מלוח ומלח אטלנטי ועוד. בכל יום יוגשו שני טעמים מתחלפים ובתום הפופ אפ יעבור האוטוגלידה ללוקיישנים אחרים בארץ.
דרך מנחם בגין 132, ראשון-שבת (11-17.6)

גלידה ארטיזנלית על גלגלים (צילום איתיאלה היאט)
גלידה ארטיזנלית על גלגלים (צילום איתיאלה היאט)

ברברה צליל נפרדת

דקה לפני שהיא עולה על מטוס ומתעופפת מכאן לזמן לא ידוע מתארחת השפית ברברה צליל אבי (משחקי השף) בהגפן – חצר יין מקומי.  בלב התפריט שבנתה יחד עם עמית שרווס ודור דטנר עומדים חומרי גלם מקומיים, וסביבם יינות מיקבי דלתון, ברבדו וכישור ילוו את האוכל ויחמיאו למנות.
נועם 3

עונת החגיגות בשילה וג'נגו

18 שנים לשילה ושנתיים לבר היין ג'נגו הן כנראה סיבה טובה מספיק למסיבה עבור שף שרון כהן, שבדרך כלל אינו נוטה לאירועים. הפעם הוא פותח את המטבח לרזידנטים שיתארחו במשך ארבעה ימים: יונתן כהן, שף מסעדת ווייס עד לסגירתה (4-7.6), דוד שושן המתמחה במטבח האיטלקי (18-21.6) והשפיות לירון גרינברג ותכלת פורטמן (25-28.6). כל שף אורח יכין תפריט בן 12 מנות שיוגש בג'נגו.
בן יהודה 155, הזמנות באתר

עינב אזגורי מבשל בחושך

במסגרת שבוע ה-Blind Day 6/6 מארחת מסעדת BlackOut במרכז "נא לגעת" את שף עינב אזגורי (יוליה ובעבר בר א וין, קפה נורדוי ובושוויק) לארוחה שתוכן ותוגש בחושך מוחלט (260 ש"ח). בתפריט ארבע מנות הפתעה עם אופציה להתאמה לטבעונים, צמחונים ובעלי מגבלות תזונתיות. בהמשך אותו שבוע תתקיים במקום סדנת טעימות שוקולד בחושך, שמחדד את שאר החושים (120 ש"ח).
רציף העלייה השנייה, נמל יפו, שלישי (6.6) 18:30 ו-21:30, פרטים והזמנות באתר 

ככה הוא נראה באור. שף עינב אזגורי (צילום אנטולי מיכאלו)
ככה הוא נראה באור. שף עינב אזגורי (צילום אנטולי מיכאלו)

יינות הרי יהודה בהוטל מונטיפיורי

מסעדת הוטל מונטיפיורי מארחת את קוורטט הרי יהודה – יקבי צרעה, פלם, ספרה וקסטל, לחודש מחווה ואהבה ליין מקומי. באירוע המתגלגל שנרקם מתוך חברות והערכה יימזגו יינות מהבציר החדש וכאלה שנאצרו במסעדה וביקבים עצמם, בקבוקים מתיישנים שלא ניתן להשיג בשום מקום אחר. נציגי היקבים יגיעו להתארח בערבים מיוחדים לטעימות ושיחה על בקבוקים, כוסות ומה שביניהם.
מונטיפיורי 36

שומעים את המוזיקה. קוורטט הרי יהודה בהוטל מונטיפיורי (צילום יח"צ)
שומעים את המוזיקה. קוורטט הרי יהודה בהוטל מונטיפיורי (צילום יח"צ)

הפי האואר בפיפי

בר הקוקטיילים האהוב Fifi מקבל את פני הקיץ בהפי האואר שווה: 30 אחוז הנחה על כל תפריט האלכוהול. ביג לייק.
יום טוב 17, ראשון-חמישי 18:30-20:30

פייסטה ספרדית בפאסטל

לכבוד ביקורו בארץ של בעלי יקב מוג'ה המוערך מאזור ריוחה עורך שף גל בן-משה שלושה ימים של פייסטה עם מולים בציר עוף ומיסו, שיפוד תמנון בסלסה חריפה ושעועית לימה, קרם קטלן קינמון ויוזו ועוד מנות בהשראה ספרדית (42-98 ש"ח). את התפריט החגיגי ילוו יינות היקב בכוסות ובקבוקים.
שאול המלך 27, ראשון-שלישי (4-6.6)

פלמנקו בצלחת. פאסטל (צילום אסף קרלה)
פלמנקו בצלחת. פאסטל (צילום אסף קרלה)

סיור טעימות חינמי

חברת רסטרטו פותחת לראשונה את אירוע המזון השנתי שלה לקהל הרחב. יבואנית אנשובי אורטיז, שימורי עגבניות Mutti ומוצרים נוספים שחביבים על שפים ופודיז, מרכזת תחת קורת גג אחת ולמשך שלושה ימים את מיטב יצרני המזון מהעולם שיגיעו להציג, לספר ולבשל עם חומרי הגלם שלהם. במסגרת הסיור הקולינרי תוכלו לטעום פסטה שיכין שף ממסעדת מישלן, עלי גפן בעבודת יד מיוון, פיצה לוהטת מהטאבון וגם בריוש חם ממולא גלידה ודובדבני אמרנה. הכניסה היא לסיורים בלבד ובהרשמה בראש, מספר המקומות מוגבל.
שלישי-חמישי (6-8.6), פרטים באתר

פסטה חינם, לא תבואו? (צילום יח"צ)
פסטה חינם, לא תבואו? (צילום יח"צ)

עסקית בפופ אנד פופ

הארוחות העסקיות שנמחקו מהמפה בעקבות הקורונה מתחילות אט אט לשוב לסדרן. במסעדת פופ אנד פופ מגיש שף שחף שבתאי דיל צהריים הכולל מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית. בין המנות הראשונות תמצאו ברוסקטה דגים, סלט פאק פאק עם אסאדו מפורק ושנחאי רול, ובעיקריות שניצל טייוואן, קסרול ים וסינטה עם שעועית שלג מוקפצת בסאקה (78-186 ש"ח). עם קוקטייל מול הנוף מהקומה ה-14 יש מצב שלא תרצו לחזור לעבודה.
הארבעה 28, שני-חמישי 12:00-15:30

שניצל טייוואן, פופ אנד פופ (צילום יח"צ) 
שניצל טייוואן, פופ אנד פופ (צילום יח"צ) 

מחוץ לעיר

פסטיבל אמני סושי

בערבים חד פעמיים המוקדשים לאמנות הסושי יתארחו במסעדת סוהו שלושה מהסושימנים המובילים בישראל: מידן סיבוני (1.6), מתן בל (13.6) ורנן בלומנרייך קומטה (27.6). השפים יגישו מנות סושי מרהיבות מתפריטים שנכתבו במיוחד עבור האירוע, וכל מנת ספיישל תזכה את מזמינה בכוס בירת KIRIN מהחבית.
משה בקר 15, ראשון לציון, פרטים באתר 

פסטיבל סושי בסוהו (צילום ריטה מאי)
פסטיבל סושי בסוהו (צילום ריטה מאי)

כל בר צריך מרפסת

לעולם נקנא בירושלמים שיש להם מזג אוויר צונן גם כשבתל אביב סיוט ואת בר הקיץ במרפסת הגג של מלון וולדורף אסטוריה. השנה ה-TERRACE חוזר במתכונת משודרגת בעיצוב ובתפריט שבנה שף איציק מזרחי ברק עם מנות כגון קובנייה דג ים, מסאח'ן פרגית ומעורב ירושלמי עם לאפה וחמוצים. הקוקטיילים נוצרו בשיתוף עם מזקקת ת'ינקרס המקומית המעולה, ואם אתם בקטע של סיגרים זכרו להציץ בתפריט המיוחד לעניין זה. הנוף, כרגיל, פרייסלס.
גרשון אגרון 26-28, ירושלים, ראשון-חמישי 18:30-23:00, פרטים והזמנות באתר

על גגות ירושלים. TERRACE, וולדורף אסטוריה (צילום דניאל לילה)
על גגות ירושלים. TERRACE, וולדורף אסטוריה (צילום דניאל לילה)

מבשלים שמחה

18 שפים חברי קבוצת המטבח הנודד נרתמו ל"מבשלים שמחה", ערב פתוח לקהל ראשון מסוגו לטובת עמותת תעצומות, הפועלת למען פוגשי סרטן (כפי שהם מכנים את ההתמודדות) ובני משפחותיהם. כל אחד מהשפים יצור מנת פינגר פוד שתוגש לצד יין ועל רקע השקיעה בחוות פרויקט "נערי האור", שהתגייסה אף היא למען האירוע. על המצברוח: ההרכב הבלקני פולקעס, די ג'יי אורי הדר ועוד הפתעות. 450 ש"ח.
חוות פרויקט נערי האור, רשפון, רביעי (7.6) מ-18:00, פרטים והרשמה באתר 

אירוע תעצומות עם המטבח הנודד (צילום שירן כהן שי)
אירוע תעצומות עם המטבח הנודד (צילום שירן כהן שי)

פסטיבל היין של מטה יהודה

בפעם ה-25(!) במספר, פסטיבל היין של חבל מטה יהודה יוצא לדרך. במהלך סופי השבוע בחודש יוני (2.6-30.6) יפתחו היקבים במטה יהודה את שעריהם ויזמינו את המבקרים לאירועים שישלבו יין, מוזיקה ואווירה. באירוע הפתיחה החגיגי (1.6) יציגו כ-30 יקבים מהאזור שקיבלו הכרה כ"אפלסיון" (תו תקן ליין אזורי), שימזגו למבקרים יינות ללא הגבלה. 80 ש"ח.
מתחם הגן התנ"כי, מלון "לוגוס", יד השמונה, פרטים באתר

פסטיבל היין מטה יהודה (צילום תיירות מטה יהודה)
פסטיבל היין מטה יהודה (צילום תיירות מטה יהודה)

אלכוהול

הטקילה של ג'ורג' קלוני

לאחר שהתמכרנו לקפה שאותו הוא מפרסם מגיע לארץ הבייבי הנוכחי של ג'ורג' קלוני: Casamigos, טקילת פרימיום מאגאבה כחולה המיוצרת באזור ההיילנדס של חבל חליסקו. הטקילה בלנקו שטעמנו חלקה ומבושמת, וניתן רק לשער שגרסאות רפוסאדו ואנייחו טובות אף יותר. מ-204 ש"ח.
להשיג בחנויות המובחרות ברחבי הארץ

מימין ג'ורג' קלוני. וזה כל מה שצריך לדעת (צילום יח"צ חו"ל)
מימין ג'ורג' קלוני. וזה כל מה שצריך לדעת (צילום יח"צ חו"ל)

ויסקי אירי חדש

המותג RedBreast 12, וויסקי עטור פרסים המייצג את המסורת ארוכת השנים של ייצור וויסקי באירלנד, נחת בישראל. ייחודו של אדום החזה בכך שהוא מיוצר משילוב של שעורה ושעורה מונבטת בזיקוק משולש בדודי זיקוק מסורתיים, ולאחר מכן מיושן לתקופה של מינימום 12 שנה בחביות אקס ברבן ושרי. פרופיל הטעם של הרדברסט ארומתי, קטיפתי ופירותי עם סיומת ארוכה ועקצוץ מעודן. 280 ש"ח. להשיג בחנויות היין המובחרות.

redbreast 12 (צילום יחצ חו"ל)
redbreast 12 (צילום יחצ חו"ל)

בירה בת 3,000

לא בכל יום צונח על שולחן המערכת משקה עם שורשים עמוקים כל כך כמו אלה של 'המשתה', בירה המיוצרת משמרים שנמצאו בכלי חרס בני 3,000 שנים באתרים ארכיאולוגיים בארץ.  מלפני כ-3,000 שנה. הברו מייסטרים של מבשלת שקמה עבדו בשיתוף פעולה עם מוזיאון ישראל, האוניברסיטה העברית, רשות העתיקות ועוד, ויצרו את הבירה משמרי מורשת שמקורם בשמרים ששרדו אלפי שנים. הבירה בסגנון אייל בלגי מאופיינת בטעם עמוק וארומת קלייה, אך ממילא הסיפור הוא זה שעושה את ההבדל.
להשיג בחנויות המתמחות, ברים ומסעדות נבחרות

בירה עם היסטוריה. המשתה (צילום יח"צ)
בירה עם היסטוריה. המשתה (צילום יח"צ)