ארוחת בוקר במקום האחרון שהיינו חושבים עליו ועוד חדשות אוכל

אסם התבואה של ישראל. חודש רמת הנגב, קלארו (צילום שני בריל)
אסם התבואה של ישראל. חודש רמת הנגב, קלארו (צילום שני בריל)

הבר האהוב שמתחיל לפתוח גם בשעות הבוקר, הבר השכונתי שמבקר בוויאטנם, מזרח העיר מתעוררת מוקדם על הבוקר, פיצה לילה יוצאים אל מחוץ לעיר והפופ-אפ המתקתק שמזכיר לנו את סול גודמן. יש הרבה מה לאכול, מקווים שבאתם עם תיאבון // חדשות האוכל

25 ביוני 2023

פותחים את הבוקר 1 | בית אריאלה

אם אתם אוהבים את בית אריאלה – הבר, לא הספרייה, ואיך אפשר שלא – שימו לב: מעכשיו תוכלו להגיע אליו גם בשעות היום. הספוט הלילי מאריך את שעות הפעילות והוא נפתח כבר בבוקר לקפה, מאפה וכריכונים, פגישות עבודה ופנאי, ואם תביאו ספר אף אחד לא יתנגד. בשעות הצהריים המקום סגור אך בעתיד גם זה צפוי להשתנות.
הרכבת 2, ראשון-שישי 07:00-15:00 

פותחים את הבוקר 2 | EzPz

בשורה לתושבי מזרח העיר: מעכשיו יש איפה לשבת בשבת בבוקר. בבר הפיצה החמוד EzPz תוכלו לנשנש מאפים וכריכים ולשתות קפה ואלכוהול בנוף הפסטורלי של שדרות ההשכלה, וכל זאת מבלי להזיז את הרכב. כן ירבו.
שדרות ההשכלה 1, שבת 09:00-14:00

פותחים את הבוקר 3 | השובך

רק דיברנו על מזרח העיר והנה עוד מקום שנפתח בשעות הבוקר: השובך, בית הקפה-מסעדה של שף שחר לוי בשכונת רמת ישראל מתחדש בבראנץ'. לדוגמה: שובך בנדיקט – קרואסון חמאה, ביצה עלומה, סלמון כבוש במקום וצרוב, רוטב הולנדייז וסלט אישי (62 ש"ח), קרוק מאדם פלורנטין (65 ש"ח), סביח בנדיקט (58 ש"ח), שקשוקה שובך (56 ש"ח) וארוחת בוקר אישית או זוגית עם גבינות, ממרחים, סלטים ומאפים מתוצרת בית וביצים לבחירה (78/145 ש"ח). באגף המתוקים תמצאו פרנץ' טוסט עם פרי עונתי (54 ש"ח), קוקטיילים ואווירה שמזכירה כפר קטן בחו"ל.
דם המכבים 26, ראשון – חמישי 8.00-18.00, שישי 8.00-15.30

מועדון ארוחת הבוקר של שחר לוי, השובך (צילום אפיק גבאי)
מועדון ארוחת הבוקר של שחר לוי, השובך (צילום אפיק גבאי)

 רמת הנגב באה לעיר | קלארו

מסעדת קלארו ממשיכה במסורת ומאגדת את החקלאים והיצרנים ברמת הנגב בתפריט שכולו אומר מקומיות. שף רן שמואלי והשף בפועל טל פייגנבאום יצרו תפריט שכולו מחווה לטרואר המקומי מגבינות צאן, אגוזים טריים, יינות משובחים ועוד. "ירדנו דרומה כדי לגלות מה התחולל ברמת הנגב בשנים האחרונות וגילינו תוצרת שלא האמנו שקיימת בארץ וחקלאים שעושים עבודת קודש בעוטף עזה, מצפה רמון ושדה בוקר בתנאים מאוד לא אידיאליים", מסביר שמואלי. בתפריט תמצאו סלט נגב מחסות פריכות וירקות ירוקים וגבינת קורנמל, במיה ממשק צ'רי בטמפורה, קרפצ'ו עגבניות ממשק גוזלן, קינוח גלידת תירס מהנגב מתוצרת בית ועוד. הבר משתתף גם כן בחגיגה ומציע למשל מיי טאי בננה מבננות משדה אברהם ומוחיטו ליצ'י טרי מרמת הנגב.
הארבעה 23, עד 26.7

גלידת תירס מרמת הנגב. קלארו (צילום שני בריל)
גלידת תירס מרמת הנגב. קלארו (צילום שני בריל)

אסיה עושה את וייטנאם | מוזנר

בדיוק לפני שנה, מספר ימים לאחר שפתח ספוט וייטנאמי בכיכר מסריק, עבר השף דרור אסיה תאונת דרכים. כעת הוא חוזר במלוא המרץ לפרויקט חדש ומתארח בכל יום שלישי במוזנר. בתפריט תוכלו למצוא ספרינג רולס, דמפלינגס, פנקייק מקמח אורז וחלב קוקוס במילוי חמוצים וייטנאמיים, קינוחים ועוד מנות משתנות מהמטבח הוויטנאמי. ביום שישי (30.6) יציין אסיה שנה לתאונה ב-Azuly bar (מסריק 16) עם תפריט שכולו ספרינג רולז נאים ומטוגנים.
אחד העם 51, שלישי מ-18:00

שלישי וייטנאמי. לא תבואו? (צילום נופר לפיד)
שלישי וייטנאמי. לא תבואו? (צילום נופר לפיד)

טעימה מאיטליה | אנימאר

שיתופי פעולה בין שפים תמיד מגרים לנו את בלוטות הטעם. הפעם זהו שף הלל תווקולי ממסעדת אנימאר, מקום 32 בדירוג המסעדות היוקרתי 50Best, שמארח את יאקופו טיצ'י, שף ובעלי טרטוריה דה לוצ'יו מהעיר רימיני שבאיטליה, מומחה ביישון דגים הדוגל ב-zero waste. "טיצ'י מפיק את המרב מחומר הגלם ומקבל השראה ממה שהוריו, סבו וסבתו בישלו תוך שמירה על אותנטיות וטעמים מקומיים, לטובת תפריט מקורי ועונתי. כאן בדיוק עובר הקו הקולינרי המקביל שאני והצוות יוצרים באנימאר", מסביר תווקולי. בין המנות שיוגשו: פארידה ואצות ים, מי עגבניית לב השור, שרימפס ומלח אטלנטי; פרח קישוא במילוי ריקוטה ושרימפס; נתחי דגים מיושנים בגריל פחמים. 450 ש"ח ל-10 טעימות או תפריט פתוח (אה לה קארט).
הירקון 87, שני-שלישי (3-4.7)

חכו חכו מה אנחנו מכינים לכם. תווקולי וטיצ'י (צילום Camilla Ingoli)
חכו חכו מה אנחנו מכינים לכם. תווקולי וטיצ'י (צילום Camilla Ingoli)

כבר בת שנה | וינונה פוראבר

לבר היין Winona forever כבר מלאה שנה וזו סיבה טובה  לשת"פ עם יקבים ישראלים. בשלושת השבועות הבאים יוגשו תפריטי מיוחדים שנאצרו יחד עם הייננים, בקבוקים מיוחדים שיימזגו לכוסות וערבי מזיגה מיוחדים (ימי שלישי), שבהם הייננים יתארחו ויספרו על עבודתם ועל היין: גל יניב מיקב פלטר (27.6), גיא אשל מיקב דלתון (4.7) ואבי פלדשטיין מיקב פלדשטיין (18.7). שף אביתר מלכה כבר נערך לאירוע עם מנות חגיגיות בשילוב יין, למשל מולים בבלאן דה בלאן מיקב פלטר ונקטרינות מבושלות ברוזה של דלתון ומנות ספיישל יום הולדת.
שלמה המלך 2, ראשון-חמישי מ-17:30, שישי-שבת מ-18:00

וינונה חוגגת (צילום רן בירן)
וינונה חוגגת (צילום רן בירן)

ארוחות קיץ | וספרר

המסעדה-בית קפה מבית קבוצת We Like You Too (נורדיניו, גן השקמים ועוד) משיק לכבוד הקיץ ארוחות קיץ לוהטות מהטאבון, שיתקיימו בכל יום שלישי. את הסדרה פותח השבוע שף אבנר לסקין בתפריט צבעוני וקליל על בסיס דגים ופירות ים. לדוגמה: פוקצ'ה עשבים וירקות מהטאבון, סלט קישואים שרופים וטריים עם אורגנו ושקדים, פילה דג עם תבשיל חומוס ועגבניות, מחבת פירות ים תיכונית ועוד, שיוגשו לצד קוקטיילים צוננים.
קפלן 8, שלישי (27.6) מ-17:00

דגים מהטאבון (מתוך עמוד האינסטגרם של אבנר לסקין)
דגים מהטאבון (מתוך עמוד האינסטגרם של אבנר לסקין)

פופ אפ סינמון | שטפן בייקרי

כבר זכינו לטעום לא מעט מיצירותיו של שטפן מאכר, שמלבד גלידה גם הכיר לחיך התל אביבי מהם זאכר טורט, לינזדר טורט וגרמקנודל. בסופ״ש האחרון ובזה הבא עלינו לטובה, יתקיים במקום פופ אפ סינבון לכבוד הימים האחרונים של יולי: בצק שמרים מופתי בטעמי קינמון קלאסי עם גלייז נדיב, פירות יער במילוי מרקחת פירות יער ביתית וציפוי פירות יער, פיסטוק קלאסי שאי אפשר לא לאהוב ופרלינה חלומי שקשה להפסיק לאכול ממנו. אפשר גם לצרף גלידה לבחירתכם להשלמת החגיגה. 32 ש"ח.
טשרניחובסקי 21, שישי-שבת (30.6-1.7)

סינבון אום נום נום. שטפן (צילום אפיק גבאי)
סינבון אום נום נום. שטפן (צילום אפיק גבאי)

פריאל חוזרת | בוטרגה

לאחר תקופה שבה נעדרה מהנוף חוזרת השפית פריאל שבו לעניינים. מסעדת השוק (שאם תקראו לה מכולה היא לא תיעלב) עברה מתיחת פנים והאוכל נפלא כפי שהיה, כמו בבית של סבתא שהיינו רוצים שתהיה לנו.
רבי עקיבא 20, שני-שישי 12:00-17:00

פריאל שבו (צילום יעקב בלומנטל)
פריאל שבו (צילום יעקב בלומנטל)

שנת הדרקון | טופולופומפו

לאחר שנסגרה בעקבות הרעלת מזון נפתחת מסעדת טופולופומפו מחדש בנימה נוסטלגית, עם תפריט ובו מנות דגל מצפרה וצ'ימיצ'נגה הזכורות לטוב. בודהה בריאות ובודהה משוגע, פופקורן שרימפס ומרגריטה קפואה מזכירים נשכחות מהתקופה שבה שמו של שף אבי קונפורטי נקשר למטבחים מהמסעירים בעיר. התפריט החגיגי מיועד לארבעה סועדים במחיר 425 ש"ח לאדם.
ולטר מוזס 14, שלישי (27.6)

בודהה בריאות איקוני (צילום מתוך עמוד האינסטגרם של צפרה)
בודהה בריאות איקוני (צילום מתוך עמוד האינסטגרם של צפרה)

דור שלישי למזה"ת | מרכז החומוס האסלי

החומוסייה היפואית הוותיקה, המנוהלת כיום על ידי נכדם של המייסדים, מתחדשת בתפריט קיץ ים תיכוני על בסיס מתכונים משפחתיים שעברו מדור לדור. בין המנות החדשות תמצאו עיג'ה ומקלובה של סבתא מזל, פאתה, לאבנה בסגנון מרוקאי ועלי גפן ממולאים לצד חומוס בשלל צורות הגשה, דגים, בשרים וקינוחים בין מרוקו ללבנון. בימי שישי ובהזמנה מראש תוכלו לרכוש חריימה ומעמולים, ובמעדנייה שבמקום נמכרים סלטים מתוצרת בית במשקל. שעות הפתיחה גם בסופ"ש מבטיחות שאף אחד לא יישאר רעב.
יפת 73, ראשון-חמישי 07:30-21:00, שישי-שבת 06:00-21:00

חומוס ועוד (צילום דורון רייך)
חומוס ועוד (צילום דורון רייך)

מחוץ לעיר

פיצה לילה רמת השרון

סניף ראשון מחוץ לעיר ובכלל לפיצה לילה נפתח ברמת השרון. הלוקיישן מיוחס, במקום שבו פעלה בעבר מסעדת אלטער של שף ענר בן רפאל (שבעצמו יפתח בקרוב מסעדה בקומה השנייה בשוק הנמל, במקום שבו פעלה מסעדת קיצ'ן מרקט של יוסי שטרית). איך שגלגל מסתובב לו, והפיצה מושלמת כתמיד.
סוקולוב 79, רמת השרון

פיצה לילה. צילום: אנטולי מיכאלו
פיצה לילה. צילום: אנטולי מיכאלו

ארוחות לילה בקצביה

לאחר הפסקה ארוכה חוזר שף רן דשאוני לחינאווי בוצ'ר שופ בהרצליה פיתוח, לארוחות טעימות לילית של מנות דגים ובשר. בתפריט סביצ'ה פרואני, עראייס דג, טטאקי בקר ועוד ואלכוהול במחירי חנות.
החושלים 4, הרצליה, חמישי 18:00-23:00, שישי 12:00-16:00, להזמנות 09-8822660/052-4201610

ארוחת טעימות קיצית (צילום רן דשאוני)
ארוחת טעימות קיצית (צילום רן דשאוני)

100 שנים למחנה יהודה

השוק הירושלמי חוגג מאה שנים בסדרת אירועי תרבות, בילוי וקולינריה עם מיטב הנפשות הפועלות: הדג נחש יארחו את זהבה בן ושולי רנד, אורי בנאי יופיע בשוק העיראקי, יהודה קיסר יארח את אבנר גדסי, אביבה אבידן ורמי דנוך ועוד. הרכבים מוזיקליים ואמני חוצות יתפרסו ברחובות השוק ומיטב השפים הירושלמים יכינו את ״מנת המאה״, שמספרת עבורם את סיפורו של השוק. הכניסה חינם.
ראשון-שני (2-3.7)

שוק מחנה יהודה (צילום: אבישי טייכר)
שוק מחנה יהודה (צילום: אבישי טייכר)