כבר פותחים: המסעדות החדשות של גיא גמזו, ווילד ברד וענר בן-רפאל

מנות שראוי לעשות עליהן סרט. שף גיא גמזו, אריא (צילום: רן בירן)
מנות שראוי לעשות עליהן סרט. שף גיא גמזו, אריא (צילום: רן בירן)

ערימה של פתיחות חדשות שאנחנו מצפים להן (למשל, מסעדת הלחם הפרוע) ויש לנו פרטים ראשונים, ארוחות מיוחדות שמשלבות בין כמה מהשפים הטובים ביותר בישראל, שעות שמחות ובראנצ'ים חדשים, וגם המבורגרים המבורגרים המבורגרים // חדשות האוכל למורעבים

3 ביולי 2023

פתיחות קרובות:

וויילד ברד: המסעדה

מאפיית וויילד ברד, שאחראית על כמה מהלחמים והסנדוויצ'ים הטובים ביותר שטעמנו, נפרדת מהעיר. היעד: מסעדה עם מאפייה צמודה במושב כפר דניאל באזור בן שמן. "אנו רוצים להעמיק את העיסוק בבישול וביין, וברגע שראינו את המקום ידענו שזהו הלוקיישן המושלם לאוכל שאנחנו רוצים לעשות – טבעי ומחובר לקרקע ולחומרי הגלם", מספרים האופים בני הזוג בני הזוג תום מעוז ואייל פרוינד. עבודות השיפוץ נמצאות כרגע בעיצומן כדי להתאים את החלל לחזון, כולל התקנת גריל פחם ענק שיחליף פלנצ'ה, צ'יפסר ושאר איבזור מודרני. "אנחנו בעצם חוזרים לפעם, לבישול כמה שיותר טבעי וכמובן כמה שיותר טעים עם הרבה אש. כל זה מתחבר כמובן לסיפור של לחם המחמצת ולתהליכים הארוכים שבהכנתו". הפתיחה מתוכננת לתקופת החגים וכבר אפשר לגלות שהלוקיישן יוצא דופן, באמצע יער במרחק 25 דקות מתל אביב. תאריך סגירת המאפייה ביד חרוצים עדיין לא נקבע סופית, אנו עוקבים ונעדכן.

בקרוב לא רק לחם. וויילד ברד (צילום: אייל פרוינד)
בקרוב לא רק לחם. וויילד ברד (צילום: אייל פרוינד)

CHEZ VIVIE: גיא גמזו

שלט כבר יש וגם ריהוט, משמע המסעדה החדשה של של גיא גמזו בדיזינגוף פינת שדרות בן גוריון מתחילה או טו טו הרצה. השף שהקים את מסעדת אריא ועבר להתמחות בקז'ואל סקסי (נונונו, בינגו בורגר) מתמקם כעת במשבצת הביסטרו – ז'אנר שמתחיל לתפוס את מקום ברי היין כדבר החם הבא.

זמן הביסטרו. שה ויוי (צילום מתוך אינסטגרם) 
זמן הביסטרו. שה ויוי (צילום מתוך אינסטגרם) 

איחוד השפים: Six Hands

מפגש מסקרן (וכצפוי, יקר) בין שלושה מהשפים הכי טובים בישראל: השף גל בן משה ממסעדת PRISM הברלינאית מגיע לייצר ארוחה מיוחדת ב-HIBA של יוסי שטרית, אשר הקינוחים שלה יגיעו מהקונדיטור האהוב אלון שבו. אם חישבתם נכון, יצא לכם 6 ידיים על ארוחה אחת, מה שמסביר את השם. הארוחה תתקיים ביום ראשון ה-6.8, וכיאה למותג של HIBA, תעלה 850 ש"ח לאדם, כולל התאמת יין לארוחה. להזמנות

כל השפים ב-HIBA. צילום: מתוך האינסטגרם של היבה
כל השפים ב-HIBA. צילום: מתוך האינסטגרם של היבה

תריסר בשוק הנמל

המסעדה של שף ענר בן-רפאל (אלטער) נמצאת בישורת האחרונה לקראת פתיחתה. מדובר במסעדת פארם טו טייבל עירונית בקומה השנייה של שוק הנמל, היכן שפעלה בעבר קיטשן מרקט של יוסי שטרית. כהכנה לפתיחה מומלץ לצפות בתכנית האוכל שבן־רפאל מנחה בכאן 11, "ארוחה של החיים".

 

מועדון ארוחת הבוקר 1 | בייקרי

סניף הבייקרי בצפון דיזינגוף פותח את הקיץ ואת היום עם בוקר באיזי, בראנץ' נינוח שמיועד לגרום לכם לעצור לכמה רגעים את מרוץ החיים. בתפריט תמצאו ברוסקטת אבוקדו וסלמון, שקשוקה, קרוק מאדאם, פרנץ' טוסט ופירות טריים ועוד מנות בוהוריים קלילות שמוגשות עם משקאות בוקר וקוקטיילים צוננים. ומשם – לים.
דיזינגוף 260, ראשון-שישי עד 13:00

בוקר באיזי, הבייקרי (צילום טל סיון ציפורין)
בוקר באיזי, הבייקרי (צילום טל סיון ציפורין)

מועדון ארוחת הבוקר 2 | סרפינה

האיטלקית בצפון העיר משיקה לרגל פתיחת הקיץ את הגרסה שלה לבראנץ' איטלקי בשת"פ עם ישראקו, יבואנית חומרי גלם ואלכוהול: פוקאצ'ה ולחם חיטה מלאה, חמאה צהובה במלח טוסקני, גבינות, סלמון מעושןסלט חסות פריכות וירקות חיים ועוד למרכז השולחן, פריטטה זוגית עם ירקות, ריקוטה ופרמז'ן ושלוש תוספות לבחירה (פפרוני, עגבניות צלויות ועוד) וקפה (159 ש"ח לזוג). על הנ"ל אפשר להוסיף עוד מנות בוקר, קינוחים וקוקטיילים.
איינשטיין 10, שישי 08:30-12:00

מעכשיו גם בראנץ' שישי. סרפינה (צילום יריב אלדד)
מעכשיו גם בראנץ' שישי. סרפינה (צילום יריב אלדד)

מועדון ארוחת הצוהריים (וג'ז) | יפו תל אביב

חיים כהן נכנס למוד קיץ ומחזיר את מסורת ג'ז הטבחים – ימי שישי בצוהריים בפורמט קליל הכולל מנות קטנות, הרכב או די ג'יי וחברים טובים שנאספו לאורך הדרך. מוטי טיטמן ותמרה אהרוני כבר התארחו במטבח, ואחריהם ברשימה הילה אלפרט ומושיק רוט ועוד רבים וטובים. התפריט המיוחד יוגש במחירים נוחים (יחסית, בכל זאת מסעדת השף הכי מפורסם בארץ), הזדמנות למי שרוצה לחוות אך טרם העז.
יגאל אלון 98, שישי (מ-14.7) 15:30-12:00

חוגג את הקיץ. חיים כהן (צילום אסף קרלה)
חוגג את הקיץ. חיים כהן (צילום אסף קרלה)

דאבל מלכה | Winona forever X Next door

אם כבר נפוטיזם, אז שיהיה במטבח: הגסטרו בר־יין וינונה פוראבר יארח השבוע את המיטבר נקסט דור לשני ערבים שבהם יבשלו יחד אביתר מלכה, שף הווינונה, וגיא מלכה שף קבוצת המיט בר. שני האחים עבדו במטבחים הטובים בעיר אך אף פעם לא בישלו יחד. הפעם הם מתכננים להגיש מנות איקוניות בגרסת המטבח של אמא, למשל חלה חמה של הנקסט דור, שאפויה במקום, הסליידר האהוב, סלט מיי דארלינג, ברזאולה וואגיו ועוד.
שלמה המלך 2, שני-שלישי (10-11.7) מ-17:30

מבשלים ביחד. אביתר (מימין) וגיא מלכה (צילום רן בירן)
מבשלים ביחד. אביתר (מימין) וגיא מלכה (צילום רן בירן)

אפריטיבו מול השקיעה | פיות היין X המגדלור

חיבור מתבקש מאליו קורה השבוע במגדלור: פיות היין שירה גרנות ולי הופמן־אגיב מגיעות לאפרטיבו וצובעות את האייקון של רצועת החוף הצפונית בצבעים של יין – לבנים מתפצפצים, ורודים מרימים ואדומים מלטפים. בתפריט יין לטעמכם, מוזיקה מלווה בכלי מיתר אתניים (די ג'יי איתמר קלוגר) והשקיעה הכי יפה בעיר.
רחבעם זאבי 1 (חוף רידינג), רביעי (5.7) מ-17:00

מהסלון לחוף הים. לי הופמן אגיב (מימין) ושירה גרנות (צילום טל אלקבס)
מהסלון לחוף הים. לי הופמן אגיב (מימין) ושירה גרנות (צילום טל אלקבס)

יפה בוורוד | FRONT by Reviva

איך יודעים שהגיע הקיץ, חוץ מהחום והלחות? כשהבר הפתוח של רביבה וסיליה חוזר. FRONT by Reviva ממוקם בחזית קניון G, לוקיישן עתיר בריזה שמזמין לדרינק בין ערביים ומשהו קטן ליד. השנה מוביל את התפריט הצבע הוורוד, שבאגף האלכוהול מתורגם למבעבעים ורודים מצרפת, יינות רוזה מהארץ ומהעולם, קוקטיילים וסנגריה ורודה (מ-44 ש"ח לכוס/148 ש"ח לבקבוק). ליד תוכלו להזמין פיצה (64 ש"ח), טוסט טומאט (42 ש"ח), נשנושים קטנים – אגוזים/זיתים/קרקר זעתר עם לאבנה (12-18 ש"ח) ועוד, וכן את כל המנות, הקוקטיילים והקינוחים מתפריט הביסטרו. בהאפי האוור (17:30 – 19:30) המשקה השני בחצי מחיר.
נסים אלוני 10, שני-חמישי 17:30 – 23:00

לצורך העניין גם הפיצה ורודה. בר הקיץ של רביבה (צילום מיכל אשל)
לצורך העניין גם הפיצה ורודה. בר הקיץ של רביבה (צילום מיכל אשל)

מסיבת ים | Depi

לפני שהעונה החמה הופכת לעונה הלוהטת והים התיכון לבריכה חמימה, בבר האוכל דפי (Depi) מיעדים ימים קבועים לתוצרת הים. בימי שני ושלישי בתקופה הקרובה יוגש תפריט מיוחד שיצרו השפיות ובנות הזוג מזי חלבי וג׳ינה ריץ׳, ובו "קטנות מהים ושאר ירקות", כהגדרתן. למשל ברבוניות מטוגנות בציפוי קמח חומוס וטוגראשי, עם שמנת חמוצה ועלי גפן; רביולו שרימפס עם חלמון בציר ים, חמאה לימונית וקריספי מלוחייה; לחמעג'ון דגים עם יוגורט כוסברה, בצל, סומאק וחלפיניו מותסס; סטייק טורו טונה עם חמאת קושו ופירה באטר ועוד (56-88 ש"ח). את הדגים ילוו יינות קלילים לצינון האווירה והטמפרטורה.
דה פיג'וטו 23

יומיים ים. Depi (צילום יונתן גינזבורג)
יומיים ים. Depi (צילום יונתן גינזבורג)

הצגת בשר | אומקאסה

שף אור גינסברג ממשיך את סדרת האירועים המיוחדים: לאחר שבישל עם פטריות קורדיספס ("האחרונים מבינינו", זוכרים?) ופילט דגי טונה מפלצתיים, כעת הוא משלב כוחות עם הקצב אבירם לגזיאל בארוחת טעימות בת 10 מנות מנתחים מיוחדים. מי שהיה או עוקב באינסטגרם יודע שכל ארוחה כזו היא הצגה ומכאן המחיר, 650 ש"ח כולל קוקטיילים על בסיס ויסקי גלנפידיך.
עמיעד 10, שלישי (4.7, 11.7)

המציג אינו קצב. אור גינסברג (צילום סטודיו זבוב)
המציג אינו קצב. אור גינסברג (צילום סטודיו זבוב)

שעות שמחות ומוזלות | NORDER

יוקר המחייה שמחזיר אט אט את הארוחות העסקיות משתקף גם בהפי האואר, פרק זמן שבו אפשר לשתות ולאכול בפחות לחץ מהחשבון. בבר מסעדה NORDER מציעים בשעות השמחות 30 אחוז הנחה על האוכל והשתייה בתוספת דיל של 3/5/7 צלחות (89/145/198 ש"ח) וקראפים של יין וקוקטיילים במחיר מוזל (79/98 ש"ח).
דיזנגוף 245, ראשון-חמישי 17:30-19:30

שמח יותר, זול יותר. נורדר (צילום ניב הרמתי)
שמח יותר, זול יותר. נורדר (צילום ניב הרמתי)

להתלקק בדרך לרומא | וניליה

לרגל יום הגלידה הבינלאומי שיחול החודש (16.7) מכריזים רשת הגלידריות וניליה ומותג התיירות גוליבר על שת"פ קיצי ופעילות נושאת פרסים. בלב האירוע גלידה בטעם חדש, שוקולד לבן ומנגו, במהדורה מיוחדת עד סוף החודש. קונים שישיבו על שאלה באתר יוכלו לזכות בפרס שווה במיוחד: חופשה זוגית מפנקת ברומא הכוללת טיסה, מלון וסיור קולינרי פרטי עם מדריכת סיורי הקולינריה מיכל מילרד. שווה כבר אמרנו?
וניליה

אפשר להתחיל לארוז. וניליה (צילום שירן שי כהן)
אפשר להתחיל לארוז. וניליה (צילום שירן שי כהן)

אלכוהולי וצונן | מיסטר זלצר

לרוב איננו עוסקים במוצרי מדף אך למיסטר זלצר יש סיפור מעניין: משקה סודה אלכוהולי (4.4%) מתסיסת שמרים טבעית דל קלוריות, דל גלוטן וללא סוכר, צבעי מאכל וחומרים משמרים. מה כן יש בו? טעמים עדינים (תפוז מדמם, מנגו צ'יל וליים קרימינלי), מיתוג בשת"פ עם קולקטיב אמנות הרחוב החיפאי ברוקן פינגאז וגאווה ישראלית מצד הממציאים, האחים אסף ודן לביא, ממייסדי ובעלי בירה מלכה. שימו כמה פחיות במקרר לפני היציאה לים ותודו לנו אחר כך.

אלכוהול ואמנות תמיד מדברים אלינו (צילום באדיבות מיסטר זלצר)
אלכוהול ואמנות תמיד מדברים אלינו (צילום באדיבות מיסטר זלצר)

4 ביולי

סליידר יום הולדת | אמריקה בורגרס

מזללת ההמבורגרים האהובה מציינת יום הולדת לעצמה ולארה"ב, המדינה שבה הכול החל. לאורך כל חודש יולי יוגש תפריט מחווה לסליידרים עם גרסאות כיסוי להמבורגר הממזרי: שתי קציצות במשקל 100 גרם כל אחת ומעליהן ומתחתן ומסביבן טופינגז ורטבים, לדוגמה קארנה בורגר (סלסה ורדה, מיונז צ'ילי ובשר מפורק), אינפקטד מאשרום (גאודה, פטריות, מיונז כמהין) ופרנץ' בורגר (גבינה כחולה, ריבת בצל ומיונז חרדל). להשלמת החגיגות תוכלו להזמין מילקשייק וניל עם סירופ שוקולד/דובדבני אמרנה כמו בכל דיינר שמכבד את עצמו או מרגריטת אבטיח, כי בכל זאת תל אביב.
אלנבי 112, עד שני (31.7) בישיבה במקום בלבד

הסליידר של אמריקה בורגרס. צילום: יעל בונפיס
הסליידר של אמריקה בורגרס. צילום: יעל בונפיס

הצדעה לקציצה | DNA

לרגל יום העצמאות האמריקאי הפודטראק האמריקאי במתחם DNA מצדיע לקציצה האמריקאית במנת Fourth of July – ארבעה סליידרים עם אופציה לטופינגז (ביצת עין, ריבת בצל ועוד), שתי תוספות לבחירה (צ'יפס/שעועית ירוקה/סלט קיסר/טבעות בצל) ובקבוק בירה Budweiser במחיר 99 ש"ח. הדיל מוגש בכל שעות הפעילות בהזמנה מהפודטראק או בישיבה על הבר, לצד כנפיים ברוטב ברביקיו, קריספי צ'יקן ומנות נוספות מהתפריט הקבוע.
מגדלי עזריאלי, קומת קרקע, עד שבת (8.7), ראשון-חמישי 12:00-22:30, שישי מ-10:00, שבת מ-20:30

בהצדעה. DNA (צילום מאיה זאן)
בהצדעה. DNA (צילום מאיה זאן)

שדרוג יום הולדת | ברגר

בהמבורגריה השכונתית החדשה במרכז שוסטר חוגגים את חג העצמאות האמריקאי במבצע קיצי, בכל הזמנת ארוחת המבורגר קלאסי, לאמב או דה ברגר, רכיב השתייה משודרג לכוס בירה ללא תוספת תשלום.
אבא אחימאיר 21

ברגר (צילום מי-טל אזולאי)
ברגר (צילום מי-טל אזולאי)

שבוע ההמבורגר | Redefine meat

חברת הבשר-החדש הישראלית מקיימת לראשונה את שבוע ההמבורגר, שבמסגרתו יציעו יותר מ-60 מסעדות את מנות הדגל שלהן עם המבורגר Redefine Meat ויעניקו הטבות כגון תוספות ושתיה ללא עלות וכן הנחה במשלוח או על מחיר ההמבורגר. בין המשתתפים במבצע ברגר, דיקסי, הדסון, לאקל בורגר, מרלן, מיטבר בורגר, דה ליטל בורגרשופ ועוד. באתר כרמלה אונליין תוכלו לרכוש מארז 'ברביקיו' ובו כל מה שצריך לברביקיו טבעוני במחיר מיוחד של 149 ש"ח (עד 7.7).
שבוע ההמבורגר, שלישי-שלישי (4-11.7), פירוט המסעדות המשתתפות באתר

שבוע ההמבורגר של רידיפיין מיט (צילום גיל אבירם)
שבוע ההמבורגר של רידיפיין מיט (צילום גיל אבירם)

מבצע עם מצפון | הגראז'

עם כל הכבוד לאמריקאים וליום העצמאות שלהם, הגראז' מקדיש את השבוע למטרה חשובה יותר – שת"פ עם עמותת 'לחיות בכבוד'. מתוך 89 ש"ח שתשלמו עבור מנת Soprano Full Smash – שתי קציצות סמאש וביניהן בייקון טלה, מק אנד צ'יז ובצל ירוק, 10 ש"ח יתרמו לעמותה המספקת מזון לניצולי שואה וקשישים במצוקה.
ראול ולנברג 24, עד שבת (8.7)

הסופרנו של הגראז' (צילום: יחסי ציבור)
הסופרנו של הגראז' (צילום: יחסי ציבור)

קאמבק מהניינטיז | מקדונלדס

רשת מקדונלד'ס מחזירה את המק צ'יקן המיתולוגי משנות ה-90 במסגרת ארוחה (מק צ'יקן, צ'יפס ושתייה) במחיר מהניינטיז – 29 ש"ח בלבד (במקום 39 ש"ח). עד 20.7 (לא תקף במשלוחים).

דש מהניינטיז (צילום מקדונלד'ס ישראל)
דש מהניינטיז (צילום מקדונלד'ס ישראל)