חלומות של או-לה-לה, זיכרונות מפיטר לוגר ועוד חדשות אוכל

טרה שיק. צהרי שישי צרפתי באטרל פורמל (צילום דרור עינב)
טרה שיק. צהרי שישי צרפתי באטרל פורמל (צילום דרור עינב)

מקסיקו בחוף גורדון, צרפת בארטל פורמל, ברצלונה באואזיס, איטליה בחולון וג'ורג' קלוני בשוק הפשפשים - יש כל כך הרבה חדשות בזירה הקולינרית עד שאנחנו עומדים להתפוצץ. ובלהתפוצץ אנחנו מתכוונים לאכול עד שהבטן כואבת

22 באוגוסט 2023

שובו של הפטריצ'יאן | מיטש

לאחר עידן אי־ודאות מנוקד בהבלחות פופ אפ חוזרים השפית אורית מושקוביץ, הצרחות והמטבח הרומני לשוק הכרמל. ולא סתם, אלא לאותו מקום בדיוק שבו נפתח המיטש הראשון. החזרה הביתה מלווה בחטיבה חדשה בתפריט – "פיתות צרחות", פיתה בעבודת יד במילוי איקרה או כבד קצוץ, המבורגר ביתי והקבב המפורסם (42-69 ש"ח). הרכבה בשכבות אמורה לייצר את הביס המושלם, וחובת ההוכחה על מושקוביץ. ליד הפיתה תוכלו לנשנש איקרה אסלית של הביוקר, כבד קצוץ מוטשלם, רגל קרושה וחמוצים עם פרוסות לחם עבות (36-18 ש"ח), ו – קחו אוויר – נקניקיית פטריצ'אן רומנית עסיסית מתובלת בשום ב"טורטיית" לחם קסטן משוח במוג'דיי (ממרח שום קשוח), סלט חצילים ופלפלים, צ'ימיצ'ורי, סלסת עגבניות וטחינה (52 / 80 ש"ח לשתי נקניקיות). במחלקת המעדנייה תמצאו סלטים, ממרחים ובשרים לצלייה בבית לשחזור ההתחזרות.
חיים חבשוש 31, ראשון –רביעי  11:00-16:00, חמישי 10.00-20.00, שישי 10.00-16.00

שוב צרחות בשוק. מיטש (צילום גיל אבירם)
שוב צרחות בשוק. מיטש (צילום גיל אבירם)

שישי צרפתי | ארטל פורמל

חביתה אאוט, קסולה ים וביצה עלומה אין: הגל הצרפתי הפוקד את העיר במסעדות בראסרי (שה ויוי, לונל ועוד) מגיע לארטל פורמל בשישי בצהריים, בקפיצה קולינרית קטנה ומלאת געגוע שיצרו השפים דור ונגר ומיקה אלקיים. שרימפ קוקטייל ברוטב רמולד, מולים ברוטב מרינייר וצ׳יפס, טרטר דה בף, גוז׳ר דה בורגון ופטה אן קרוט מייצגים טכניקות בישול מסורתיות ומנות קלאסיות בארוחת פתיחת סופ"ש שתשלח אתכם לשנ"צ עם חלומות או לה לה. 37-97 ש"ח.
שוקן 23, שישי 11:00-16:00

וולה וו? שישי צרפתי, ארטל פורמל (צילום דרור עינב)
וולה וו? שישי צרפתי, ארטל פורמל (צילום דרור עינב)

ג'ורג' קלוני פינת הפשפשים | אונזה

מסעדת ONZA חוגגת את הקיץ בפופ אפ מקסיקני לוהט שכולו טקילה ובשר. על הסעיף הראשון אחראי מותג הטקילה "קאסאמיגוס" של ג'ורג' קלוני, שהגיע לישראל (הטקילה, לא קלוני עצמו לצערנו) ועל השני חתומים אנשי הבשר ג'ורג' עבדו וארתור קושניר מקצביית ג'ורג' דה בף, שאף יתארחו במסעדה בחלק מן הערבים החגיגיים. כמה טאקוס, קוקטיילים צוננים ואווירת מקסיקו ביפו הם בדיוק מה שצריך כדי לצלוח את הימים האחרונים של אוגוסט ואת חגי תשרי.
רבי חנינא 3, עד רביעי (27.9)

מימין ג'ורג' קלוני. וזה כל מה שצריך לדעת (צילום יח"צ חו"ל)
מימין ג'ורג' קלוני. וזה כל מה שצריך לדעת (צילום יח"צ חו"ל)

בין יפו לספרד | בית קנדינוף

השף החדש של בית קנדינוף אוהד גור הרץ (פאסטל, ג׳ורג וג'ון, צ'יקטי) עבד בברצלונה והתאהב באווירה הספרדית הלא מחייבת. את בראנץ' הבכורה שלו הוא מקדיש לקו המחבר בין יפו וספרד, שהייתה תחת שלטון מוסלמי שנים רבות בתקופה שהתאפיינה בסובלנות ופריחה תרבותית. בתפריט תמצאו מנות פתיחה קלאסיות כמו פאן קון טומאט ווריאציה על גספצ׳ו מרק מלון קריר, לצד לברק סלמורחו, קרוקטס עם שמן זעתר ופלפל שיפקה ועוד מנות ביניים ספרדיות עם טאץ' מקומי. 19-78 ש"ח.
הצורפים 14, שישי 11:00-16:00

בין ספרד ליפו. בית קנדינוף (צילום אמיר מנחם)
בין ספרד ליפו. בית קנדינוף (צילום אמיר מנחם)

מקסיקו בחוף גורדון | לולי

ההצלחה שגרף בשנה שעברה מחזירה את המיזם הקיצי PLAYA PATRON בפורמט מורחב, והפעם אל לולי בחוף גורדון. במשך תשעה ימים ילבש בר החוף תפאורה בסגנון מקסיקני כרקע לקוקטיילים על בסיס טקילה פטרון, מופעי מוזיקה חיה וסטים על רקע השקיעה ותפריט מקסיקני, למשל טאקו כרוב מעושן, תירס בגריל עם חמאת צ'יפוטלה, טאקו עוף צלוי ועוד (59-76 ש"ח).
הירקון 121, ראשון-שבת (27.8-4.9)

קיץ מקסיקני על החוף (צילום איתמר גינזבורג)
קיץ מקסיקני על החוף (צילום איתמר גינזבורג)

ברצלונה באחד העם | אואזיס

"יש לי הרבה זיכרונות מברצלונה – זיכרונות מלפני אואזיס כשלא היה לי משקל העולם על הגב, וכשהייתי שם יכולתי לכבות את הטלפון, להתחיל את היום ב-13:00, לשתות יין ולאכול צלחות ענק של צדפות, לנגוסטינים, וכמובן, חמון דה פאטו נגרו ופדרון צ'ילי", מסבירה השפית רימה אולברה את הסיבה לפופ אפ ברצלונה, ארבעה ימים שבמהלכם המסעדה תהפוך לסניף לא רשמי של הבוקרייה. בתפריט: מורסייה – נקניקייה ספרדית שחורה עם גרידת תפוז וביצה מטוגנת על פאן-טוסטאדה, פאייה, פלפלי פדרון מטוגנים עם מלח מלדון, בוקרונס – אנשובי קטנים בכבישה עצמית ועוד. 50-125 ש"ח.
מונטיפיורי 17, שלישי-שישי (22-25.8) מ-19:00

משחק באש. רימה אולברה (צילום אנטולי מיכאלו)
משחק באש. רימה אולברה (צילום אנטולי מיכאלו)

הדגים בזיל הזול | מרלוזה

מסעדת הדגים האהובה בשוק הכרמל חוגגת את סוף הקיץ בדיל משתלם לשעות הערב המוקדמות: מנות קטנות ומקומיות טעימות בתמחור הגיוני ואלכוהול בהתאם. לדוגמה דג כבוש עם צ'ילי מוחמץ, שמנת חמוצה וטוסט לחמניית חמאה; טארט גבינת פניר עם סלסת עגבניות ושום קונפי; צ'יפס חציל ואיולי שום ירוק וטאקו לחוח עם שיפודי סלמון בגריל (38-55 ש"ח), צ'ייסרים ב-10 ש"ח ויין מ-25 ש"ח לכוס. עם כאלה מחירים כבר עדיף להישאר בארץ.
חיים חבשוש 39 (פינת הכרמל 11), ראשון-חמישי 19:00-20:30

קיץ ישראלי במרלוזה (צילום גל קולוג)
קיץ ישראלי במרלוזה (צילום גל קולוג)

בוריטוס בווייב אסיאתי | לוס גרינגוס

הטאקריה המקסיקנית בסגנון לוס אנג'לס (ההבדל: שילובי טעמים אסיאתיים ומקסיקניים) מוסיפה לתפריט בוריטוס מטורטיה מקמח מלא במילוי ברבקואה, הונגוס טבעוני – פורטובלו בתיבול קוריאני, וקרנא אסאדא שהוא סקירט סטייק על הפלנצ'ה בתבלינים תאילנדיים (55-58 ש"ח). אגף האלכוהול מתחדש בקוקטיילים על בסיס מזקל סן קוזמה, שכשלעצמו מצדיק הגעה.
חיים חבשוש 35

מקסיקני, אמריקאי ואסיאתי בצלחת אחת. לוס גרינגוס (צילום לירן לוינוביץ)
מקסיקני, אמריקאי ואסיאתי בצלחת אחת. לוס גרינגוס (צילום לירן לוינוביץ)

אמריקה בעזריאלי | מינימלטס

שוק הגלידות בישראל מכוון לאיטליה, אבל מכיוון האחות הגדולה מעבר לים מגיעה בשורה קרירה וכיפית – מינימלטס, גלידה בכדורים קטנטנים וקפואים בטעמי צמר גפן מתוק, בננה ספליט, מסטיק, וניל עוגיות, אוכמניות, סורבה מנגו וסורבה לימון ליים ועוד ועוד. הגלידה לא מטפטפת או נוזלת, הכדורים הקטנים מסתחררים בפה כמו סוכריות קופצות ואפשר ערבב כמה טעמים שרוצים וליצור לעצמכם טעם חדש. ורי קול.
קניון עזריאלי השלום (קומה ראשונה, מול ללין)

בורן אין דה יו אס איי. מינימלטס (צילום אסף קרלה)
בורן אין דה יו אס איי. מינימלטס (צילום אסף קרלה)

שותים את סקוטלנד | Whisky Live 2023

הכינו את הדראמס: אירוע הוויסקי הבינלאומי והיחיד בישראל חוזר, ובפורמט משודרג. תערוכת Whisky Live 2023 תתקיים השנה במתחם EXPO שבגני התערוכה ותשקף את החיבה הישראלית הגוברת והולכת למשקה המיוחס. השקות אקסקלוסיביות ובקבוקים נדירים, שגרירים ומאסטר בלנדרס שיגיעו במיוחד מחו״ל, סדנאות וטעימות ומתחם פרימיום של מזקקת מילק אנד האני הישראלית מרכזים תחת קורת גג אחת כל מה שתרצו לדעת על התחום, בהנחה שתצליחו לזכור משהו בסוף הערב. מחיר: מ-139 ש"ח לכוס וויסקי ושלוש טעימות. מספר המקומות מוגבל, הכניסה מגיל 18 ומעלה.
EXPO TLV, רביעי – חמישי (6-7.9), 14:00-23:00, כרטיסים באתר

ד"ש מסקוטלנד. ויסקי LIVE (צילום יניב כהן)
ד"ש מסקוטלנד. ויסקי LIVE (צילום יניב כהן)

מחוץ לעיר

בראנץ' איטלקי | סילו

מסעדת סילו בחולון עורכת מתיחת פנים איטלקייה לתפריט הבראנץ'. למאפים מהטאבון נוספות כעת מנות צ'יקטי כגון זוקיני צלוי עם סלסה ופטה, קפונטה – תבשיל חצילים סיציליאני וקולרבי בפסטיס, מנות פרימי למרכז השולחן, סקונדי – מנת ביצים לבחירה (קורנטו מקורמל, פריטטה ורדה) ועוד. 119 ש"ח.
פארק פרס, חולון, שישי ושבת 09:00-12:00 (שישי החל מ-08:00)

בונג'ורנו פרינצ'יפסה (צילום גיא צמח)
בונג'ורנו פרינצ'יפסה (צילום גיא צמח)

ניו יורק בירושלים | The Grill Room

זיכרונות מפיטר לוגר? במלון קינג דיוויד האיקוני נפתחה מסעדת סטייק האוס חדשה בסגנון ניו יורקי קלאסי, שתחסוך לכם טיסה אל מעבר לאוקיינוס. שף רועי ענתבי (ברטי, דון קמילו) יצר תפריט המבוסס על נתחי בשר משובחים מגזע הולשטיין בגידול מקומי, שמיושנים לפחות 30 יום לקבלת מרקם משויש, עסיסי ובעל טעמים עמוקים. פריים ריב, טומהוק, אינגליש קאט נפלא ועוד מוגשים בשיא הסטייל שיספק גם את הסבתא הפולנייה שלנו, לצד הצ'יפס הכי טוב בארץ וקוקטיילים מבית האימפריאל.
דוד המלך 23, ירושלים, ראשון-חמישי 18:00-22:30

גריל רום (צילום בן יוסטר)
גריל רום (צילום בן יוסטר)

קייזרשמרן ומסבחה | בנדיקט ברלין

לאחר שברלין תרמה לנו את מאפיית Zeit fur Brot הנהדרת, אנו משיבים לה כגמולה בעוד סניף של בנדיקט. הרשת שהמציאה את קונספט ארוחות הבוקר מסביב לשעון פותחת מסעדה שניה בברלין, בשכונת פרנצלאוארברג הטרנדית. בדומה לנעשה בארץ מציע התפריט מגוון ארוחות בוקר מישראל ומהעולם עם קצת התייחסות למטבח המקומי, כנראה המקום היחיד בעיר שבו תוכלו לזלול יחד נקניקיית פרנקפורטר וסביח ולקנח בקייזרשמרן.
Göhrener Str. 5, 10437 Berlin

קינוח קייזרשמרן ברוטב יין אדום מתובל (צילום בנדיקט ברלין)
קינוח קייזרשמרן ברוטב יין אדום מתובל (צילום בנדיקט ברלין)