האחים דוקטור מפרקים טלה, בראנץ' יוקרתי לילדים ועוד חדשות אוכל

בדרך לפרס ישראל: שקשוקת חלקי פנים בדוק (צילום מעמוד האינסטגרם dok.restaurant@)
בדרך לפרס ישראל: שקשוקת חלקי פנים בדוק (צילום מעמוד האינסטגרם dok.restaurant@)

חגיגת טלאים בדוק, בראנצ' איכותי שלא תהיו נבוכים לקחת אליו את הילדים, פופ-אפ שמאכיל גם אתכם וגם משפחות מהעוטף, צהריים עם החות'ים (או לפחות, הכי קרוב לזה) - ועוד מלא חדשות בתחומי הקולינריה המקומית

30 בנובמבר 2023

פופ אפ מנחם | איל לביא X קפה שפירא

שף איל לביא (רוקח 73, פסטיס) יתארח לפופ אפ ניחומים בקפה שפירא תחת הכותרת "תנו לשמש לעלות", שרווחיו יוקדשו לתרבות של סולידריות, ארגון המספק סלי מזון ומצרכים למפונים ולמשפחות הנזקקות מהעוטף, אשקלון והפזורה הבדואית. בתפריט יככבו פאיית פירות ים במחבת ענקית, סביצ'ה, קארי אדום ובורקס במילויים מתוחכמים כגון בורקס סלמון מפורק עם אריסה פלפלים מעושנים, לימון כבוש, תפוח אדמה וזיתי קלמטה (42-56 ש"ח). קוקטיילים ויין, מוזיקה ואווירת קצת להתנתק מהטלוויזיה מובטחים.
רלב"ג 15, חמישי (30.11) מ־18:00

סולידריות על מלא. שף איל לביא (צילום: נמרוד גנישר)
סולידריות על מלא. שף איל לביא (צילום: נמרוד גנישר)

בראנץ' חות'י | הפנינים 1

כולנו כבר יודעים להקפיד על הגרש ליד האות תי"ו, אבל מיהם בעצם החות'ים ומה הסיפור שלהם? באירוע שיתקיים בפנינים 1, שבזמן המלחמה משמש מרחב מרפא למתנדבי חמ"לים, הכתב הצבאי יואב לימור ישפוך אור על הפלג המיליטנטי מתימן, הדוקטורנטית לסוציולוגיה של קפה נעה ברגר תערוך טעימה מודרכת של קפה תימני והתפריט יוקדש לקולינריה תימנית משודרגת: קובנה וג'חנון בעבודת יד, זום – הפונדו של התימנים – וגריסיני לטבילה ולביות (סופגניה תימנית) במילוי קרם פרש ופירות יער. מחיר: 100 ש"ח, כל ההכנסות ייתרמו לחייל עדן כתנעני, שנפצע במסגרת הלחימה.
הפנינים 1, שבת (2.12), 11:30, פרטים והזמנות באתר

חות'ים, מה הסיפור שלכם. הפנינים 1 (צילום חגי אשל)
חות'ים, מה הסיפור שלכם. הפנינים 1 (צילום חגי אשל)

ימי הטלה | דוק

עד ששהמשאית עם המדליות תגיע לגיבורי החמ"ל, ממשיכים האחים אסף ויותם דוקטור לתפקד כמצפון תזונתי ומצפן בעשייה המקומית. בכל שבוע מגיעים למסעדת דוק טלאים מחוות מקנה הדקל במשק הבשור המוגשים לאורך כל השבוע מאף ועד זנב. "מאז שחזרנו לפעילות במציאות החדשה החלטנו שבתפריט נגיש רק את הטלה של מקנה דקל. הפסקנו להגיש את מנות הבקר והשליו. אנחנו חושבים שבתקופה שכזו עלינו לנהוג באחריות צרכנית, לא חייבים שיהיה 'הכל כל הזמן'", הם כותבים בפוסט. הנתחים השונים עולים ויורדים מהתפריט בסדר קבוע כדי למנוע בזבוז: טאקו ברבקואה בטורטיות מקמח פריקה (שני-שישי), כבד טלה ברוטב חמאת לימון וצלפי בר עם תפוחי אדמה צלויים בשומן פנצ'טה טלה מעושנת (שלישי-רביעי), ספייריבס בזיגוג רימונים (רביעי-חמישי), טרטר/קובנייה אוכף (חמישי-שישי), שקשוקה חלקי פנים (שישי בוקר) וצלעות טלה ברוטב דמיגלאס (שישי ערב). אוהבים אתכם.
אבן גבירול 27, שני-שישי מ-18:00

המשאית עם המדליות בדרך. דוק (צילום מעמוד האינסטגרם dok.restaurant@)
המשאית עם המדליות בדרך. דוק (צילום מעמוד האינסטגרם dok.restaurant@)

מצילות ומצנצנות | OPA

מסעדת OPA מבוססת הצמחים שבה לפעול במתכונת מצומצמת עם תפריט א-לה-קארט מצומצם ברוח הזמנים – כלומר, לא ארוחת טעימות, אלא תזמינו מה שבא לכם לטעום. ולא פחות מעניין מזה – עם צנצנות ממרחים ורטבים ששפית שיראל ברגר מכינה מירקות מוצלים, אפס בזבוז מזון ושדרוג ענק למטבח הביתי. לדוגמה ברביקיו דלעת, פאדג' מיסו, רוטב עגבניות ותות פקיסטני, אומבושי וחמאת גארום נפלאה שהופכת כל סנדוויץ' אבוקדו למנת מישלן. את הצנצנות המופלאות תוכלו למצוא גם בשוק הנמל ביום שישי.
החלוצים 8, חמישי-שישי (30.11-1.12)

מצמצמת ומצנצנת. OPA (צילום שרון בן־דוד) 
מצמצמת ומצנצנת. OPA (צילום שרון בן־דוד) 

תמיכה מקומית | The Jaffa

הצ'אפל, החלל המרהיב במלון The Jaffa ששימש פעם מנזר צרפתי ואירח את מסיבת התה של הקונדיטור אלון שבו, עורך סדרת אירועי מכירה שמוקדשים ליצרנים מקומיים במטרה להניע את גלגלי התעשייה. האירוע הראשון יוקדש ליין ישראלי מיקבים קטנים וגדולים – קסטל, מרגלית, יקב יפו, יקב ננה ממצפה רמון, יקב מואה ממושב צופר שבערבה ועוד. בקבוקים שתרמו היקבים ייפתחו ויימזגו לכוסות ואת השאר תוכלו לקנות הביתה, יחד עם קינוחים של שבו שיימכרו במקום. חלק מההכנסות יתרם לעמותת עלם המסייעת לבני.ות נוער במצבי סיכון.
לואי פסטר 2, יפו העתיקה, שישי (1.12), 10:00-15:00

קינוחים של אלון שבו יהיו (צילום: דן פרץ)
קינוחים של אלון שבו יהיו (צילום: דן פרץ)

ארץ, אדמה, שוק | דלאל

האג'נדה המקומית של מסעדת דלאל חוברת השבוע לשוק "ארץ אדמה": בחלל הרומנטי ייפרשו דוכני חקלאים ויצרנים ארטיזנליים שיביאו מהצפון והדרום ירקות ופירות טריים מגידולים אורגניים, שמן זית, פרחים, גבינות בעבודת יד ממחלבת "חלב עם הרוח", יינות טבעיים ועוד ועוד.
כל ישראל חברים 5, נווה צדק, שישי (1.12), 9:00-14:00

יהיה לוהט. שוק ארץ אדמה בדלאל (צילום יח"צ)
יהיה לוהט. שוק ארץ אדמה בדלאל (צילום יח"צ)

בראנץ' שף לילדים (אבל לא רק) | פופ אנד פופ

לאחר ימים רבים שבהם נותרה סגורה בגלל המלחמה פותחת מסעדת פופ אנד פופ של שף שחף שבתאי את הדלתות ופונה לקהל הכי חשוב שיש – ילדים. בבראנץ' החדש, שמוגש במקביל לבראנץ' הקבוע, יוגשו לילדים מנות שף ממש כמו לגדולים – מגש פתיחים, ספרינג רולס, נודלס ועוד (89 ש"ח). בשלב המנה האחרונה יוזמנו האורחים המכובדים למטבח עם הורה או לבד להרכיב קינוח מאפינס וניל וגלידה עם סוכריות וטופינגס כיד הדמיון המתפרע (29 ש"ח). ואנו שואלות – למבוגרים לא מגיע?
הארבעה 28 (מגדלי הארבעה), בניין דרומי קומה 14, שבת 12:00-16:00

אמא, הבטחת לנו גלידה לשבת. פופ אנד פופ (צילום: שי שבירו)
אמא, הבטחת לנו גלידה לשבת. פופ אנד פופ (צילום: שי שבירו)

יום הולדת בצל המלחמה | מיכלאנג'לו

בתאריך 18 באוקטובר היה מיכלאנג'לו – הבית קפה־מסעדה, לא האמן – אמור לחגוג יום הולדת שמונה. החגיגות התבטלו כי למי יש ראש, אך כדי להודות ללקוחות שתומכים ומחבקים לאורך כל השנים יתקיים בחודש דצמבר מבצע 1+1 על המבורגר רידיפיין. זה לבינתיים, וימים טובים לחגיגות עוד יבואו.
בן תרדיון 2, יפו

תודה ללקוחות. מיכלאנג'לו (צילום נועה אביב)
תודה ללקוחות. מיכלאנג'לו (צילום נועה אביב)