חדשות האוכל: הלאנץ' בסטייל, המאנץ' הלבן, והבראנץ' שחיכינו לו

התגעגענו, אבל ממש. בקסטייג' קפה (צילום נועם פריסמן)
התגעגענו, אבל ממש. בקסטייג' קפה (צילום נועם פריסמן)

שוק "אדם לאדמה" סוגר שבוע ב"הלנה", איכילוב מקבל את ההמבורגר שלו, קפה 51 מתרחב, פופ & פופ מארגנים אתכם על לאנץ' בוקס מרהיב, מאפיית לחמים פותחת סניף בצפון העיר. עונת החורף כאן, וסצנת המסעדות והמזללות של תל אביב נערכת בהתאם. והרי עיקר החדשות

16 בינואר 2024

אדמה לאדם | הלנה

לא שמישהו צריך הוכחות, אבל החודשים האחרונים הבהירו שוב את חשיבותה של החקלאות המקומית. בבר האוכל "הלנה" מקדישים שבוע לתוצרת מוצלת – ירקות ופירות שהיו אמורים להיזרק לפח או להישאר בשדה, ובמקום זאת טיפסו לפסגת השולחן במיזם שהקימה אילה נוי מאיר מבית הבד "ריש לקיש". שף גיא גמזו והשף בפועל דור ברזילי ב"הלנה" יוצרים מהתוצרת הפגומה מנות יפהפיות, למשל סלט ירוקים, פלחי הדרים וויניגרט הדרים; פטה כבד עם ריבת תפוחים וברנדי, "רביולו" סלק ממולא בעצמו עם גבינת משק הר הפרחים וקוקטיילים שהמיקסולוג מוש בודניק (סושיאל קלאב) יצר מפירות מוצלים, הדרים וסלקים. בשוק שישי תמצאו חומרי גלם ארטיזנליים – שמן הזית הנפלא של ריש לקיש, גבינות בוטיק ממחלבת בארי, האחרונות שדרור אור הספיק לייצר לפני שנחטף לעזה, יינות מקומיים שבחרה ליז קוקין הסומלייה של הלנה ועוד.
שדרות תרס"ט 6, עד שישי (19.1)

במקום לזרוק, לנצל. שוק אדמה לאדם, הלנה (צילום: עדן סעדה)
במקום לזרוק, לנצל. שוק אדמה לאדם, הלנה (צילום: עדן סעדה)

שובו של הבראנץ' | בקסטייג'

הבראנץ' האהוב של קפה בקסטייג' מפציע מחדש, לשמחת לב הקהל הרעב. במבואת המלון המעוצבת בהשראת עולמות הבמה תמצאו שוב מזנון מגוון ואלגנטי של לחמים, מאפים, מתוקים ומשקאות; מגש סלטים, גבינות ודגים; ומנה חמה אישית בהזמנה לשולחן – ביצי עין על פרנץ' טוסט מלוח וגאודה, ברד פודינג עם סלט ביצים וטרגון, פנקייק קרמל, בננות, קצפת ואגוזי ברס ועוד ועוד. הפעם הבראנץ' מוגש בכל ימות השבוע, למקרה שמתחשק להבריז מהעבודה. 145 ש"ח למבוגר, 100 ש"ח לילד (עד גיל 12).
מלון בקסטייג', בלינסון 6, ראשון-חמישי, 07:00-13:45 (הושבה אחרונה ב-12:00), שישי ושבת, 07:00-14:15 (הושבה אחרונה ב-12:30), להזמנות

ההצגה חייבת להתחיל. מלון בקסטייג' (צילום: נועם רון)
ההצגה חייבת להתחיל. מלון בקסטייג' (צילום: נועם רון)

קופסת אוכל בסטייל | Pop & Pope

מסעדת פופ אנד פופ מציגה גרסה מהירה, עממית ועילית לארוחת צוהריים על הדרך: קופסה ובה סלט קטן, לחמנייה ומנה עיקרית כגון פפר צ'יקן (נתחי עוף מוקפצים בפלפל וסאקה), שניצל טאיוואן, צ'אנטבון אסאדו מבקר מפורק בבישול ארוך, סלמון דאשי כרישה ועוד. מזמינים באתר ייעודי, עולים לקומה ה-14, אוספים ומוצאים ספסל בשמש בכיכר גבעון או היכן שבא לכם. המחירים נוחים במיוחד, 58-68 ש"ח. אהבנו.
הארבעה 28, מגדלי הארבעה, בניין דרומי קומה 14, שני-חמישי 11:00-16:00

לאנץ' בוקס פופ אנד פופ (צילום אסף קרלה)
לאנץ' בוקס פופ אנד פופ (צילום אסף קרלה)

חורף לבן | פאפא ג'ונס

יש לנו חיבה לפאפא ג'ונס, הרשת הכי טעימה לפיצה שהיא רשת פיצה ושאף פעם לא איכזבה אותנו. לכבוד החורף שכבר לגמרי כאן משיקים ברשת קולקציית חורף לבן – פיצות לבנות (ללא רוטב עגבניות) על בסיס רוטב השום הממכר שהוא התשובה לכל מאנץ', בארבע גרסאות: הבלקנית עם ממרח עגבניות מיובשות, גבינות איטלקיות, פטה, זיתים ירוקים ובצל סגול; קלמטה 6 גבינות עם טפנד זיתי קלמטה, עגבניות טריות, ארטישוק, חמש גבינות איטלקיות ומוצרלה; צ'יקן פסטו עם נתחי עוף עסיסיים, פטריות טריות, מוצרלה ורוטב פסטו; וצ'יזי פסטו עם פטריות טריות, בצל לבן, מוצרלה ורוטב פסטו. 89.9 ש"ח לפיצה משפחתית, פיצה + 2 פחיות/מנה נלווית לבחירה 99 ש"ח, פיצה משפחתית ממהדורת החורף + פיצה משפחתית קלאסית 140 ש"ח. בואי לפאפא.
ראשון-שבת 12:00-00:00, הזמנות באתר

חורף לבן, פאפא ג'ונס (צילום: אמיר מנחם)
חורף לבן, פאפא ג'ונס (צילום: אמיר מנחם)

החשיפה לצפון | מאפיית לחמים

תגידו מזל טוב לאופה אורי שפט: סניף שביעי של מאפיית לחמים נפתח בשכונת המשתלה. על המדפים כבר נמצאים לחמים טריים, לחמניות וחלות, מאפים ועוגות וארוחות בוקר/צהריים הכוללות כריכים, קישים וסלטים וגם הספנקופיתה של הקונדיטור יקי שגיא מקונדיטוריית "ללוש" בקיבוץ בארי – מאפה מבצק פילו, גבינות מחלבת בארי ותרד טרי ממושב עין הבשור, המגולל את סיפורם של תושבי העוטף.
משה וילנסקי 13, ראשון-חמישי 7:00-20:00, שישי 7:00-14:00, שבת סגור

גם קרואסון שקדים יש. מאפיית לחמים בשכונת המשתלה (צילום: יהונתן בן חיים)
גם קרואסון שקדים יש. מאפיית לחמים בשכונת המשתלה (צילום: יהונתן בן חיים)

חמין למען העוטף | מרינדו

לכבוד החורף שהגיע מגייסת רשת קצביות הבוטיק מרינדו נבחרת בשלנים מומחים שיצרו גרסאות לאוכל המנחם הרשמי לתקופה הנוכחית: חמין הונגרי של סבתא נומי, סבתה של הבשלנית רחלי קרוט; חמין פרסי עשיר ומבושם של המתכונאית רותם ליברזון; טשולנט מזרח ומערב עם נתחי אסאדו עסיסיים מאת בן שי; וחמין ארגנטינאי עם בשר נימוח וצ'וריסוס מאת דור פלג. המארז כולל סיר ובו כמעט כל הרכיבים להכנת המנה – מתכון מפורט, נתחי בשר איכותיים, קטניות ותבלינים, רק להניח על הכיריים או בתנור ולחכות לנס שיקרה. 209 ש"ח (249 ש"ח בוולט). עשרה ש"ח מהתמורה עבור כל מארז שיירכש יתרמו לטובת בנייה מחודשת של יישובי עוטף עזה. להשיג עד סוף החורף בסניפי מרינדו ובאתר.

חמין למען העוטף (צילום: מרינדו)
חמין למען העוטף (צילום: מרינדו)

בסימן יוון | קפה גרג

עם פרוץ שנת 2024 רשת קפה גרג משיקה תפריט חדש המבוסס על המטבח היווני עם קריצה לחך הישראלי ולעולם הגדול – גירוס סלמון, טרטר חציל וצ'יפס זוקיני וגם סמוסה ומנות על בסיס קארי ירוק. לקטגוריית ארוחות הבוקר נוספו בוקר יווני, בוקר אמריקאי ובוקר נורווגי, תזכורת למה שקורה בעולם הגדול בעוד אנחנו תקועים כאן. לרגל ההשקה תעניק הרשת במהלך החודש לחיילי צה"ל במדים ולכוחות הביטחון שתייה חמה/קרה חינם בכל הזמנה מהתפריט החדש.
קפה גרג

סלמון יווני בקפה גרג (צילום: גליה אבירם)
סלמון יווני בקפה גרג (צילום: גליה אבירם)

המבורגר לחולים ולבריאים | BBB

בעיצומה של המלחמה זוכים בית החולים איכילוב ומבקריו לשדרוג קולינרי – סניף חדש של רשת ההמבורגרים BBB. בהשקעה של 1.1 מיליון ש"ח הוקם במתחם המבואה של בית החולים סניף של מותג האקספרס של הרשת BBB BY THE WAY ובו כ-20 מקומות ישיבה, עמדות הזמנה דיגיטליות וכל החשודים המיידיים, מנאגטס וכנפיים ברוטב צ'ילי ועד המבורגרים מיוחדים. שיפור עצום לטובת כל מי שעד כה נאלץ לקושש סנדוויץ' במכונות האוטומטיות, וחבל רק שבסופ"ש סגור.
ויצמן 6, לובי בניין מרכזי, ראשון-חמישי 11:00-22:00

במקום סנדוויץ' מהמכונה. BBB BY THE WAY איכילוב (צילום יח"צ)
במקום סנדוויץ' מהמכונה. BBB BY THE WAY איכילוב (צילום יח"צ)

לא רק למכורים | קפה 51

קפהוליקים, שימו לב: קפה 51 מתרחב ופותח בית קלייה נוצץ ומעוצב במתחם הבורסה ברמת גן. לצד ציוד מתקדם שנרכש מכל רחבי העולם כולל המקום חלל סדנאות, אירועים וטעימות קפה בסגנון אומקסה (ארוחת טעימות יפנית) מתוך מטרה להעמיק את הידע ולהרחיב את הדרך שהתחילה בבית הקפה הקטן ברחוב אחד העם. חליטה קרה, דריפ, פרנצ'פרס, פולי ערביקה ממקור בודד, סחר הוגן ותרבות הקפה בכלל – אם כל אלה מדברים אליכם, לכו בעקבות ניחוח הקפה רק קחו בחשבון שבית הקלייה אינו פתוח לקהל הרחב, פרט לאיסוף עצמי של רכישה או לסדנאות.
הרקון 17, רמת גן (בתיאום מראש)

סיבה טובה להגיע לרמת גן. בית הקלייה קפה 51 (צילום מדף האינסטגרם coffeeshop51@)
סיבה טובה להגיע לרמת גן. בית הקלייה קפה 51 (צילום מדף האינסטגרם coffeeshop51@)