שרימפס על מצע של קרח – ועוד כמה חדשות מעולם הקולינריה המקומי

מנות קפואות בבסטה, נקניקיות מבוואריה בשרונה מרקט וערב טעימות יין בחוות צוק. קבלו את החדשות הקולינריות החמות של השבוע

מנה על מצע של קרח בבסטה
מנה על מצע של קרח בבסטה
4 באוגוסט 2015

אחלה קרח

אוגוסט, חם, מזגן וקרח – במסעדת הבסטה שבשוק הכרמל מצטננים עם ארוחת צהריים הכוללת חמש מנות שמוגשות כל אחת על מצע של קרח. "במשך שנים אנחנו מגישים פה אויסטרים על קרח", אומר מעוז אלונים, בעלים. "חשבנו על דברים מעניינים נוספים שאפשר לעשות בחום הזה, אבל שייאשרו בתוך השפה שלנו – חומרי גלם – והגשה על קרח מבליטה ומקררת את חומרי הגלם". מחיר הארוחה 170 ש"ח לסועדת וסועד ואפשר גם לקחת כל מנה בנפרד. הארוחה כוללת קראף יין לבן 500 מ"ל (79 ש"ח), אויסטר שוט במיץ של עגבניות (30 ש"ח), ביצה כבושה ורייט דגים (28 ש"ח), סשימי אינטיאס או דג אחר (59 ש"ח), שרימפס נא (42 ש"ח) ושייטל צרוב (42 ש"ח). ויש גם קינוחים שאינם כלולים בדיל: ג'לי סברס ושמפניה, שהוא לדברי מעוז אלונים, הבעלים, "חזרה למתכון ששאול אברון מאוד אהב" (42 ש"ח) וברד אפרסקים (32 ש"ח). לפעמים יהיו גם שינויים. תפריט המסעדה והעסקיות מוגשים כרגיל.

למסעדת הבסטה

מנה על מצע של קרח בבסטה

הגרמני הטוב

הנקניקיות הגרמניות פלשו לעיר עוד לפני קום המדינה, עם העלייה היקית. בשנים האחרונות השף עופר בן אור מביא את השורשים הבווריים שלו למסעדת ביירן ברחוב פרישמן וזוכה לגדודי מעריצים לקולקציית השניצלים שלו, כאילו היה כוכב כדורגל בליגת העל לפחות. עכשיו מועדון המעריצים ישמח לגלות שהשותפים בביירן – עופר בן אור, אביעד יצחקי ודור קליימן – זיהו את הפוטנציאל שיש בארץ לאוכל הרחוב הגרמני והחליטו לפתוח את ביירן מרקט, אוכל רחוב גרמני במחירים נגישים. הדוכן נפתח השבוע בבמרכז שרונה מרקט ובו יוגשו נקניקיות בלחמנייה קלאסית עם סאוורקראוט וחרדל. תמצאו פה צ'יקן וורסט, בראטוורסט, לנדייגר, שוויצרוורסט, מולי גוס וורסט, ביירן צ'יז־וורסט (סינגל או דאבל 25־40 ש"ח); וכן קוביות שניצל עם דיפ באוורי (24 ש"ח), ביירן צ'יז ברגר שמגיע עם מיקס ירוקים ואיולי שום פרמזן (38 ש"ח) ושניצל קלאסי בצלחת עם צ'יפס או סלט (48 ש"ח). מהשמן המבעבע תקבלו מבחר טוגנים: פרח בצל קריספי (24 ש"ח), פוטטו קנקר – תפוח אדמה מדורה ושיפוד נקניקייה (32 ש"ח), ביירן בייטס – חטיפי קנקר (10 ש"ח), קַארִיוורסט קלאסי – ברוטב קארי אדום (22 ש"ח).

לביירן מרקט

חוות צוק. צילום: אפיק גבאי
חוות צוק. צילום: אפיק גבאי

לילות לבנים

חוות צוק – המעדנייה, בבעלות החוואי תומר צוק והשף אסף שנער, היא מסעדה־מעדנייה־קצבייה הפועלות ברוח ה־FTT (פארם טו טייבל). רבים מהמוצרים המוצעים במקום מגיעים מחוות צוק בעמק האלה, שבה מגדלים טלאים, מייצרים גבינות ומלקטים ירקות ותבלינים. בימים אלה מתחילים לערוך במקום סדרת ערבים בהשתתפות ייננים. את הספתח יעשה היינן דורון רב הון מיקב ספרה. באירוע, שיכונה "ערב לבן" (יקב ספרה מייצר יינות לבנים בלבד), יטעמו כמה יינות של היקב, בהם ריזלינג 2014, שרדונה 2014, First Page 2014 (בלנד של סמיון, פינו גרי וריזלינג) ו־White Signature 2013 (בלנד של סמיון ושרדונה). נוסף על כך תיערך בערב זה טעימה עיוורת של ארבעה יינות לבנים נוספים מישראל ומהעולם. אלו יוגשו לצד ירקות אורגניים, גבינות, דגים נאים, דגים כבושים, בשרים על קרש עם מבחר בשרים מהקצבייה ומנות נוספות של שף המקום, אסף שנער (10.8, 200 ש"ח).

חוות צוק – המעדנייה, משה פרלוק 5, 5155905־077, שני 19:30