ערים בכרמל: שוק הכרמל ממשיך להתחדש עם בתי אוכל מסקרנים

תפנית מפתיעה בשוק הכרמל: בתי האוכל מתחילים לפעול בשעות הלילה, ומקומות חדשים לארוחה בישיבה נפתחים בקצב מהיר. חדשות הכרמל במבזק מיוחד

הבורקס (צילום: אנטולי מיכאלו)
הבורקס (צילום: אנטולי מיכאלו)
11 בפברואר 2019

אמריקה קרובה

מכוניות אמריקאיות ישנות מפארות את הקירות בציורים צבעוניים, ואתם מוזמנים לשבת על כסאות בר גבוהים כמו בפונדק דרכים אמריקאי, ולהזמין לכם המבורגרים של אנגוס שניצלים על דוכן בחוץ (29 ש"ח לקציצה במשקל 160 גרם). תוכלו לבקש שיוסיפו לכם ללחמניית ההמבורגר תוספות של חלפניו, פורטבלו, חזה אווז צרוב או ביצת עין (4 ש"ח לתוספות) ויש כאן גם נקניקיה שמכונה כיאה לבית אוכל אמריקאי הוט דוג ומגיעה בלחמניה עם כרוב כבוש, מלפפון חמוץ, בצל, קטשופ וחרדל, וכמובן שגם צ'יפס (10 ש"ח), וטבעות בצל (10 ש"ח). המזללה החדשה הזאת שהתמקמה בשוק הכרמל שייכת לאבי קאמפוני, שעבד בעבר במטבח של M25, ומבטיח להאכיל את מי שהגיע אל השוק עם תיאבון בריא כבר משעות הבוקר בכריכים ולהמשיך לצלות המבורגרים אל תוך הלילה.  

BAR N'NUSHI'S, הכרמל 27, תל אביב, ראשון-חמישי 8:00-23:00 שישי 8:00 עד חצי שעה לפני כניסת השבת

שובו של בורקס השרימפס

זוכרים את דוכן הפופ אפ המסתורי של הבורקס שצץ בשוק באופן מסתורי משהו, עד שהתגלה שהוא שייך ליהונתן ג'וני הלר (שהיה הבעלים של בר הקורדברו וניהל את קפה אירופה), שף מאיר קלדרון (אונסיס ביפו, שף סבסטיאן), דניאל ענבר שניהל מסעדות, ואיתי גורפיל? עכשיו דוכן הבורקס זכה לבית קבע במקום מה שהיה המיני מוסא, סמוך לקבב של שמואל, עם בר ישיבה מעוצב ונוח. בתפריט בורקס השרימפס המפורסם המכיל נתחי שרימפס, גבינת עיזים, מנגולד ובצלים קצוצים, ויש גם בורקס פילי צ'יז סטייק המכיל אנטרקוט קצוץ ומוצרלה, או בורקס שקדים טלה וגם גרסה אקזוטית של קשקבל ואננס או בורקס ארטישוק. (25/45 ש"ח לפי הגודל). הסטארט-אפ הוא שניתן לרכוש בורקס קפואים ולאפות בבית. כרגע המקום פתוח רק עד השעה ארבע אבל קשוב לדרישות הקהל, עם אופציה להארכת שעות הפעילות.

הבורקס, רבי מאיר 42, פינת רחוב הכרמל, 054-7029594 ראשון-שישי 9:30-16:00

הבורקס (צילום: אנטולי מיכאלו)
הבורקס (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

שוק לילה

ירון שגב, שהיה הבעלים של ברים ופיצריה בעיר, החליט להעיר את השוק בלילה. מידי ערב הוא פורש מפות על הדוכנים הנטושים ומציב כיסאות בר גבוהים, והשוק הופך למסיבה, אותה מארגנים חברים הקולקטיב Diwan Krew, קבוצת צעירים המורכבת ממוסיקאים ושאר אמנים, ומארגנת בשוק בערבי חמישי הופעות חיות של ג'אז, מזרחי או נגינה של די ג'יי. בהמשך הם יקימו פה חנות תקליטי ויניל שניתן יהיה להאזין בה למוסיקה טרם רכישת התקליט.

הנקודה שממנה יוצא לאוויר השוק ההזנק הלילי האלטרנטיבי נקראת סונדר, והחבורה שמפעילה את המקום טוענת שמקור השם בהינדית ופירושו "ההבנה שלכל אחד יש סיפור". בשעות היום המקום מתפקד כבית קפה המשקיע בקפה הפוך מתערובת של קפה מוטו שגם נמכרת הביתה במשקל, כריכים בלחמניות חלה עם סלט ביצים או סלט אבוקדו (דיל קפה וכריך או מאפה 19 ש"ח), ומגוון עוגיות שמכינה סבתא של אחד מהשותפים לפרויקט; טבעות שומשום מלוחות, עוגיות תמרים, עוגיות מרוקאיות מאורכות לטבילה בקפה וכן קישים. בלילות תוכלו להזמין בירה קרלסברג מהחבית (15 ש"ח לשליש ליטר), סוג אחד משתנה של יין (עכשיו יש רקאנטי 20 ש"ח לכוס) ונאצ'וס עם גבינה וסלסה (19 ש"ח). אתם בטוח תמצאו את עצמכם מזדמנים לכאן בערבים אם לא יהיה גשום.      

סונדר קפה, הכרמל 13 פינת ישכון 40, ראשון-חמישי ושבת 7:30-1:00, שישי מ-7:30 עד כניסת השבת

סונדר (צילום: אנטולי מיכאלו)
סונדר (צילום: אנטולי מיכאלו)

תאילנדית חדשה

הכי מפתיע לגלות מסעדה תאילנדית חדשה חמודה למראה שצצה בשוק כאילו מאז ומעולם הייתה פה עם קצת אורנומנטיים מז'אנר הבמבוק. מסעדת איסאן אמורה לייצר את המחוז הצפון-מזרח תאילנדי ממנו הגיעה בעלת המסעדה, המציעה כאן את כל הקלאסיקות התאילנדיות האהובות; סום טאם סלט פאפייה עם בוטנים וצ'ילי חריף ברוטב דגים, תבשיל מאסמן חלב קוקוס בקארי עם תפוח אדמה, בצל לבן, בוטנים וכפיר ליים בשילוב עם עוף, בשר או טופו המוגש על אורז מאודה (55 ש"ח), ועוד שלל סלטים, מרקים ומוקפצים מהווק מפאד תאי (49 ש"ח) ועד קאו פאד על בסיס אורז מוקפץ בסויה. המקום פתוח עד תשע וחצי בערב, זה אמנם עדיין לא נחשב חיי לילה, אבל אחרי ארוחת ערב אתם יכולים לצאת מכאן לשתות במקומות הליליים שבהדרגה נפתחים בשוק.

איסאן, רבי עקיבא 22, תל אביב, 03-9483772  ראשון-חמישי 11:00-21:30 שישי 11:30-עד כניסת השבת

איסאן (צילום: אנטולי מיכאלו)
איסאן (צילום: אנטולי מיכאלו)