חדש בנחלת בנימין: גלידה מחומרי גלם טריים בלבד

גלידרייה חדשה בנחלת בנימין מציעה מבחר גלידות, כולל גלידות טבעוניות וגרניטה נפוליטנית מסורתית

Arte. צילום: Shutterstock
Arte. צילום: Shutterstock
7 במאי 2015

מרקו קמורלי היה צוללן שהדריך קבוצות תיירים בעבודתו על יאכטה באינדונזיה, בתאילנד ובמצרים. פעם אחת, בבאלי, הזדמן לו להכין גלידה בעצמו, וכך הוא נזכר לפתע שהוא בחור ממוצא איטלקי. קמורלי נסע לאיטליה ולמד באקדמיה לגלידה, ובדרך הוא אימץ לעצמו גורו של גלידאים בשם מנואלה פרזנטי. קמורלי זכה באיטליה בפרס ארטקייק על טעם שהמציא לגלידה המכיל עוגת גבינה עם קוטג', ריקוטה, מיצוי פירות אדומים וקרמבל שקדים. שם הוא גם הכיר את בת זוגו סיסי פגאני, ביולוגית ימית, והיא שכנעה אותו לעלות איתה לארץ. הם שכרו את המבנה שצמוד לחנות הרהיטים של מרקו קהירי בנחלת בנימין, ועכשיו התחילו למכור במקום את הגלידות שהם מייצרים.

בניגוד לגלידריות המסתמכות על בסיסים מוכנים, קמורלי ופגאני מייצרים את הגלידה שלהם מחומרי גלם טריים בלבד: חלב, שמנת, גבינת עזים, פירות, ירקות, אגוזים ותבלינים שהם קונים בשוק הכרמל ובשוק לוינסקי. פגאני מקווה להשיג גם חלק מחומרי הגלם ממקורות אורגניים. לא יהיו פה גלידה אוראו, גלידה סוכריות וגם לא צבעי מאכל או כימיקלים. מה כן? במקרר תמצאו טעמים כגון שוקולד עם פיסטוק מקורמל ותפוז או שוקולד שחור מוונצואלה. תוכלו לטעום את עוגת הגבינה של קמורלי אשר זכתה בכמה פרסים, וכן מבחר של שרבטים, למשל פיסטוקים ואגוזי לוז בשוקולד מריר (15־25 ש"ח לגביע גלידה לפי הגודל). לטבעונים ביניכם המבחר במקום עצום.

מלבד גלידה למדו בני הזוג גם את רזי הכנת הגרניטה לפי השיטה המסורתית בנפולי, והכוונה גם לקרח כתוש עם אספרסו וגם לקרח כתוש עם פירות (18 ש"ח לכוס ענקית). בעוד זמן מה הם יגישו גם ארוחת בוקר נפוליטנית שתכלול גרניטה אספרסו עם שקדים וקרואסון. בני הזוג רוצים גם להציג יצירות אמנות על הקירות, להקרין לבאים קטעי וידיאו ארט ולהשמיע להם מוזיקה איטלקית. אמנות הכנת הגלידה חשופה לקהל ונעשית מאחורי זגוגית שקופה בירכתי הגלידרייה. העתיד נראה קר ומתוק.

Arte, נחלת בנימין 11, 8954868־055, כל יום 10:00־23:00