ברוכים הבאים לגיהינום

איך לארגן מסיבת יומולדת לילדים ולהשאר בחיים?

צילום: איליה מלניקוב
צילום: איליה מלניקוב
10 בינואר 2013

השאיפה לארגן מסיבת יומולדת לילדים ולהישאר בחיים אינה באמת ריאלית. הרי מדובר באירוע שבסופו תבינו, לראשונה בחייכם, את משמעות הביטוי "עייפים אך מרוצים". אך לשם כך יש כמה דברים שאסור לשכוח:

1.הדבר הכי חשוב ביומולדת ביתית הוא לעצב מחדש את הסלון באמצעות סדינים וציפיות. עטפו בהם כל מה שרק אפשר. לא, ההורים לא יסתכלו עליכם בזלזול, הם ימלמלו משהו על הגאונות שלכם.

2. אם היומולדת מתחילה בחמש, תגידו להורים לבוא לקחת את הילדים ברבע לשבע. נכון, זה נשמע לכם קצר, והיומולדת בטח תסתיים רק בשבע־שבע ורבע, אבל לא סתם הדקות האחרונות של כל משחק קרויות "זמן פציעות" – הילדים כבר מרגישים בבית, הסוכר טס להם בוורידים והפסנתר שלכם בסכנה. אתם רוצים שההורים שלהם יטפלו במשבר. או בשבר. או בכל מה שנשבר באופן כללי.

3. אתם מגישים לילדים שלכם רק אוכל בריאות והפריזר שלכם לא יודע נקניקיות מה הן? זה בדיוק הרגע להעיף את העקרונות לפח, להתקשר לדומינו'ס ולתאם איתם הגעה של פיצה רבע שעה לפני זמן ההגשה המתוכנן. בקשו מהם לחתוך את הפיצה ל־16 סלייסים במקום לשמונה. שני שליש מהפיצות בלי תוספות ושליש עם תוספת זיתים. בלי ויכוחים.

4. אקסיומה: כל ילד רוצה לטעום מכל סוג ממתק שיש ביומולדת, ולכן לא צריך להגזים בסוגי הממתקים. מספיקים שלושה חטיפים מלוחים, וופלים ושני סוגי סוכריות גומי/ מרשמלו/ טופי.

ראו הוזהרתם, כנראה שהאורחים שלכם לא יהיו מנומסים ושקטים כמו הילדים האלה:

5. שאלו את הילד איזה סוגי חטיפים לקנות – הוא יודע מה הולך עכשיו אצל החבר'ה, ויכול להיות שבמבה זה פאדיחה.

6. לא לשכוח: מפות חד־פעמיות, מלא־מלא־מלא כוסות חד־פעמיות (לפחות שלוש לכל ילד), מפיות, מגבונים לחים, עוגה, נרות, מצית או גפרורים, שקיות זבל, קופסה ענקית למתנות, אבא שאחראי לרוקן את הקופסה הענקית של המתנות, בלונים, כסף למפעיל, כסף לשליח, כסף באופן כללי.

7. ליומולדת משותפת של מבוגרים וילדים, קבלו רעיון: עמדת מיץ. כל מה שצריך זה ארגז תפוזים, מסחטת מיץ, שולחנון נמוך, מפה חד־פעמית, סכין, קרש חיתוך, מגבונים לחים ופח זבל גדול ליד. הילדים מתים על זה שהם יכולים לפנק את אבא ואימא, ואבא ואימא מתים על זה שיש להם מיץ תפוזים טרי לערבב עם הוודקה.