20 המבורגרים ב-20 יום: מי הגאון שהערים צ'יטוס על הבורגר שלי?

פורט קצבים עם סלופי ג’ו וצ׳יטוס. צילום: יח"צ
פורט קצבים עם סלופי ג’ו וצ׳יטוס. צילום: יח"צ

לכבוד חודש ההמבורגרים 2021 של קוקה-קולה יצא מבקר אוכל הרחוב שלנו אל רחבי הארץ כולה כדי לאכול 20 ספיישלים במשך 20 יום. ביום ה-9 חזרנו לעיר הגדולה ולמוסד בהתהוות שבדיוק פתח סניף חדש - ולא מפסיק להפתיע אותנו

25 באוקטובר 2021

בעוד שברחבי הארץ עדיין מדברים במונחים של המבורגריות, בתל אביב כבר התקדמו למילה "מוסד". מוסד ההמבורגרים המקומי הוא מקום שצבר קצת מוניטין, עשה לעצמו שם לאורך זמן עם מוצר יציב והחזיק מעבר לבאז הראשוני שמלווה כל המבורגר מפתיע. הפורט 19 הוא עדיין לא מוסד – אין לו את הוותק המספק והעובדה שהוא משלח זרועות סניפים ברחבי המדינה מעמידה אותו בסכנה קלה – אבל הוא בהחלט מתקרב למעמד.

>> כל המסעדות והספיישלים בחודש ההמבורגרים של קוקה-קולה
>> אתמול חזרנו לקלאסיקה האלוהית שאנחנו כ"כ אוהבים

בתור בן לשושלת של קצביית "סוד הבשר", בהחלט יש לו את הכלים. הבשר מטופל בתשומת לב של קצבים, המנות מקוריות מספיק כדי לאפיין תביעת אצבע ואפילו הסניפומציה של המותג לא הורידה את הרמה של התוצר. בקיצור, מתחת לאף מתפתחת לנו רשת המבורגרים על רמה. כשנפתח לראשונה, הפורט היה מקום מפגש לחבורות אוהבי בקר, ולמרות שהפאסון הבשרני פחת לאורך הזמן, ההמבורגרים לא השתנו. אם כבר, הם רק התקדמו לטובה.

דוגמה נהדרת לכך מצאתי בסניף החדש והקטן (אך חמוד ומעוצב באופן מודרני כמו כל שאר הסניפים) שעל רחוב הרצל. הספיישל שמציעים כאן לכבוד חודש ההמבורגרים של קוקה-קולה הוא פורט קצבים הנודע שלהם (שמורכב מנתח קצבים, שפונדרה ונתחי אנטריקוט) עם תוספת של בשר סלופי ג'ו ופירורי צ'יטוס. כן, שמעתם נכון, פירורים של צ'יטוס על הבשר המפורק שעל ההמבורגר שלכם.

פורט 19. צילום: מתן שרון
פורט 19. צילום: מתן שרון

איזה משפט יפהפה זה, נכון? והדבר הטוב הוא שהמשפט הזה מתגלה כמוצדק ביותר כבר על הביס הראשון – הבשר המפורק שמרכיב את הסלופי ג'ו אמנם לא שופע ברוטב, אבל נשאר ג'וסי להפליא ועוזר להקפיץ את טעם הקציצה המרכזית מבלי להתערבב איתה. מעליו מפוררת ערימה נאה וצהבהבה של צ'יטוס שמספקת גם צבע מרהיב למנה וגם קראנץ' עדין לצד זץ של טעם נוסף. הוא מצליח להיות ממלא וקליל כאחד, ולצד הצ'יפס המצוין של הפורט, מדובר במנה טוטאלית. הדרך להפיכה למוסד מעולם לא הרגישה קצרה כל כך.
פורט 19, הרצל 20 תל אביב, א'-ש' 11:30-23:30, 03-6471862 (המנה מוגשת גם בשאר סניפי הפורט 19)