20 המבורגרים ב-20 יום: מצאנו בתחנת דלק טירוף בתוך לחמנייה

BP. צילום: יח"צ
BP. צילום: יח"צ

לכבוד חודש ההמבורגרים 2021 של קוקה-קולה יצא מבקר אוכל הרחוב שלנו אל רחבי הארץ כולה כדי לאכול 20 ספיישלים במשך 20 יום. עברנו את מחצית הדרך! כבר רואים את הסוף! האם אנחנו רוצים לראות את הסוף? לא! תביאו לנו המבורגר. גדול. מאוד

27 באוקטובר 2021

יש לי זיכרונות מצוינים מתחנות דלק. סליחה, אנסח את זה מחדש: יש לי זיכרונות מצוינים מארוחות במסעדות תחנות דלק. היום קצת קשה לזכור, אבל לפני המהפכה הקולינרית שעברה על ישראל בעשורים האחרונים, מסעדות בתחנות דלק היו ההיילייט היחיד שלנו פשוטי העם. אני עדיין זוכר את טעם השיפודיה שבתחנת הדלק מול בילינסון, שמאז החליפה בעלים ונהרסה. או שאולי זה אני שנהרסתי, עם כל ההיצע השופע של המסעדות. אולי זה אני.

>> כל המסעדות והספיישלים בחודש ההמבורגרים של קוקה-קולה
>> אתמול עפנו למקסיקו (אבל נשארנו ברחובות)

כי בכנות? אם זה לא בית הפאנקייק אני כנראה לא אכנס למסעדות בתחנת דלק. הזיכרונות הטובים נעטפו בעשרות שנים של ניסיונות לא מוצלחים שלימדו אותי שתחנת דלק היא דגל אדום שכדאי לשים אליו לב. ובכל זאת, מסעדת BP בנתניה, שממוקמת כפי שבטח כבר ניחשתם בצמוד לתחנת דלק, נראית אחרת. זה מתחיל מהשלט שבולט מבעד לסביבה ולסטנדרט, ממשיך בכניסה ללוקיישן רחב הידיים ומסתיים, ובכן, כשקולטים איך נראה פה האוכל.


עם יותר מ-50 מנות שונות בתפריט (לא כולל תוספות) והיצע שנע פחות או יותר על כל הסקאלה הבשרית, BP היא הרבה יותר מסתם עוד מסעדה בתחנת דלק. אם כבר, תחנת הדלק ליד המסעדה. האווירה היא משהו בין מוסד אוכל באווירה משוחררת לשיפודיה משודרגת, כזו שאפשר לשבת בה לארוחה עסקית אבל לצאת מפוצץ מרוב אוכל. בהתאם, גם המנה שהם מציעים במסגרת חודש ההמבורגרים של קוקה-קולה היא בעצם ערוב-רב של תאבת בשרים יפהפה, ארוזה בלחמנייה.

זה מתחיל, כמו כל המבורגר טוב, מקציצה שמנמנה ונוצצת בת 220 גרם, עם 170 גרם פרוסות אנטריקוט דקות, נתח ג'וסי של 50 גרם כבד אווז צרוב לשלמות ואם כל הפאר הזה לא מספיק, אז יש גם ביצה עלומה ממעל, בשביל הנוזלים, הצבע והאושר שלכם ושלי. הנס ההנדסי הזה מונח על לחמנייה יציבה שמפונקת במריחת פירה (זה עוזר להוריד את הכל בגרון), חסה, בצל ופטריות. במילים אחרות, זה טירוף מוחלט בלחמנייה.

סגרתי את החלק העליון של הלחמנייה ביראת כבוד וניסיתי להבין האם יש דרך לפרוק את הלסת בזמן אכילת המבורגר. לא שאני חושש מזה, אני פשוט חושב שזו הדרך היחידה שבה אוכל לקחת ביס מלא מהמגדל שלפני. אבל המאמץ השתלם. כל אחד מרכיבי המנה המורכבת הזו סיפק אלמנט אחר לטעם, האנטריקוט האיכותי הוסיף לקציצה המצוינת, כבד האווז שטף את הכל בטעם יחד עם חלמון הביצה והתחלתי כבר לחשב איך אני מצליח לסיים את הבורגרפלצת היפהפה הזה. מי היה מאמין שהוא יתחבא דווקא במסעדה של תחנת דלק. צברתי עוד זיכרון מוצלח.
BP נתניה, תחנת דלק פז צומת נתניה בכביש החוף, א'-ה' 11:30-23:30, ו' 11:30-14:30 ש' 19:45-01:00, 074-7100017 (וגם בסניפי הרשת האחרים)