20 המבורגרים ב-20 יום: ההמבורגר השחור שהשפיל אותנו

F&B. צילום: יח"צ
F&B. צילום: יח"צ

לכבוד חודש ההמבורגרים 2021 יצא מבקר אוכל הרחוב שלנו אל רחבי הארץ כולה כדי לאכול 20 ספיישלים במשך 20 יום. כבר ביום השני לאתגר הוא כמעט הוכרע בידי המבורגר כל כך בולט שאפשר לראות אותו מהחלל

14 באוקטובר 2021

באמת שלא ציפיתי שכבר בהמבורגר השני במסע הזה של חודש ההמבורגרים – 20 המבורגרים ב-20 ימי עבודה – אתקל בדרקון עצום מימדים שכזה. מי חשב שבראשון מסתתרים גורדי שחקים שכאלה? לא אני. אבל ב- F&B בורגר עושים דברים טיפה אחרת, ובאחרת אני מתכוון בגדול. כנראה שכשממוקמים לצד כל כך הרבה מסעדות אחרות חייבים להביא שיחוק בלתי רגיל כדי להתבלט, והבורגר של המקום הזה כל כך בולט עד שאפשר לראות אותו מהחלל. לבשתי את חליפת האסטרונאוט ויצאתי למקום בו אף בטן אדם לא תישאר רעבה.

>> כל המסעדות והספיישלים בחודש ההמבורגרים של קוקה-קולה
>> אתמול בדקנו את ההמבורגר המדהים של ג'אנגו בראשל"צ

יגאל, בעל המקום הנחמד בקטע מוגזם, מספר שהכל בכלל התחיל עם הקופסה. F&B נולד במהלך הקורונה כמטבח משלוחים שמביא עד הבית קופסה שקופה ובתוכה, כמו פריט אמנות יקר ערך, יושבים המבורגרי ענק שנראים כאילו יצאו מקריקטורה: לחמניות צבעוניות, קציצות שמנמנות, רטבים מופרעים, גבינות (טבעוניות, לחובבי הכשרות) מותכות וערימות של תוספות שמוסיפות כמה סנטימטרים טובים לגובה והמשקל של המפלצת היפהפיה הזו – כל זה ארוז בקופסה השקופה, ממותג בשמות קוקטיילים בקטע של הפוך על הפוך עם קוקה-קולה קרה בצד.

עכשיו, כשהשגרה חזרה אלינו במלוא הדרה לא נפרגן לה בהמבורגרים?יניב לינקר 12, ראשלצ (מתחם הרובע) 03-6433422

Posted by F&B food and beverage on Tuesday, October 5, 2021

הארוחה שיגאל מגיש במסגרת חודש ההמבורגרים של קוקה-קולה היא אחת מהענקיות שבתפריט: הסנגריה, 180/240 גרם של בשר בקר משלושה נתחים, לחמניית בריוש שחורה (ולא מלכלכת, כמו רוב השחורות), רוטב בורבן-ויסקי, רוטב צ'ימיצ'ורי נוזלי, בצל מקורמל, שום קונפי, אסאדו (והרבה) ברוטב ברביקיו קרמל מעושן ושבבי בצל מטוגנים מעל הכל למקרה ולא היה לכם מספיק לטרוף. מנה מטורפת, מלאה בטעם כמעט כמו שמלאה ברכיבים, מגדל שצריך למחוץ בכח ניכר כדי להצליח להכניס חתיכה מהכל לפה, וזה כל כך שווה את המאמץ.

במקרים רבים של עודף רכיבים, התוצאה היא בלגאן שתוקף את הפה מכל כיוון וזה לא תמיד נעים, אבל הסנגריה הזו יורדת חלק בגרון כמעט כמו, ובכן, סנגריה. כל רכיב תורם את חלקו למאמץ הגדול, הרטבים (שאתם בוחרים כמה למזוג לשים) עוזרים לעבד את כמות הבשר המוגזמת הזו, האסאדו רק מדגיש את טעם הקציצה המצוין וחתיכות הבצל המטוגנים מוסיפים פריכות וטעם למגדל הקלפים הבשרי הזה. זו לא תהיה הגזמה לומר שההמבורגר המוגזם הזה ישביע גם את הרעב באדם, שלא נאמר יכניע. זה לא בושה להשאיר קצת בצלחת חברים, רק טיפטיפה משפיל. 

F&B בורגר, דרך המכבים 8, מתחם הרובע, ראשון לציון. א'-ד' 11:30-23:30, ה'-ש' 11:30-01:00, 03-6433422