חולדאי קורא לפתיחה מיידית של מוסדות התרבות בעיר

"האולמות פחות מסוכנים מהקניונים": בניגוד למדיניות הממשלה שצפויה לקבוע כי מוסדות התרבות יחזרו לפעילות רק בסוף דצמבר, רון חולדאי דורש לאפשר להם לפעול תחת מגבלות והנחיות

אולם ומלואו. תיאטרון הבימה בקורונה (צילום: איליה מלניקוב)
אולם ומלואו. תיאטרון הבימה בקורונה (צילום: איליה מלניקוב)
11 באוקטובר 2020

חיי התרבות בתל אביב, הלב הפועם של העיר, דוממים כבר שבעה חודשים. התיאטראות ואולמות המופעים והאנשים העובדים בהם נשלחו להשתגע בבית, גם המוזיאונים והספריות עמדו סגורים רוב התקופה, והציבור השפיל מבט וניסה להמשיך בחייו. אבל אין חיים בתל אביב בלי תרבות, והראשון מבין אנשי הממסד שאומר את זה בקול רם הוא ראש העיר רון חולדאי.

בציוץ תקיף בחשבון הטוויטר הפרטי שלו, קרא חולדאי לפתיחה מיידית של מוסדות התרבות בעיר בהתאם לתקנות התו הסגול. על פי מתווה משרד הבריאות הצפוי שפורסם אתמול, צפויים מוסדות התרבות להיפתח רק בסוף דצמבר. "הגיעה השעה לפתוח את מוסדות התרבות תחת מגבלות והנחיות", כתב חולדאי. "באולמות לא מדברים ולא מסתובבים. הם בוודאי פחות מסוכנים מקניונים וחשובים לא פחות ממסגרות החינוך".

"אני רוצה להאמין שהמשך הסגירה אינו נובע מחוסר הבנת חיוניותן של תרבות ואמנות בחברה", סיכם ראש העיר בעקיצה ברורה על מפלגות הקואליציה – ובעיקר כלפי מפלגת כחול לבן שמחזיקה בתיק התרבות והספורט ולא פעלה באגרסיביות להחזרת ענף התרבות לפעילות חלקית.

בשבועות האחרונים התרבו הקריאות לחולדאי ברשתות החברתיות להשתמש בכוחה של העירייה כדי להציב מדיניות אלטרנטיבית לזו של הממשלה ולהוציא את תל אביב מהסגר שהוטל עליה כעונש קולקטיבי. עסקים קטנים רבים נפתחו הבוקר בעיר במחאה על מדיניות הממשלה, ומנהל גימנסיה הרצליה, פרופ' זאב דגני, הכריז בריאיון ל"מקום הכי חם בגיהנום" שבכוונתו לשבור את הסגר ולהחזיר את תלמידיו לבית הספר. לא יהיה משעמם.

זאב דגני שובר סגר: בשלב ראשון יתחילו תלמידי הגימנסיה ללמוד אחהצ בגינות. רוצה אוטונומיה? "לא, רוצה להעביר את זה לכל הארץ". כתבה שהבאתי ממש עכשיו

פורסם על ידי ‏‎Einat Fishbain‎‏ ב- יום ראשון, 11 באוקטובר 2020