חולדאי לממשלה: פתחו את המסעדות, בתי הקפה והברים

ראש העיר רון חולדאי פנה אל משרד הבריאות בקריאה דחופה לאפשר את הפעלתם של עסקי האוכל בעיר על בסיס מתווה החזרה מהסגר הראשון. איגוד המסעדות והברים הציג מתווה משלו בשיתוף פרופ' גמזו

תפתחו את העיר, אנחנו רוצים לשבת. מסעדות בימי הקורונה (צילום: שאטרסטוק)
תפתחו את העיר, אנחנו רוצים לשבת. מסעדות בימי הקורונה (צילום: שאטרסטוק)

כמעט שלושה חודשים מאז סגרו המסעדות, בתי הקפה והברים את דלתותיהם לכבוד הסגר השני ועדיין אין שמץ של מתווה לחזרתן לפעילות אירוח כלשהי. ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי פנה הערב לממשלה בדרישה לאפשר את הפעלתם של עסקי ההסעדה בעיר על פי מתווה החזרה מהסגר הראשון.

"הגיע הזמן לאפשר את פתיחת המבסעדות, בתי הקפה והברים לישיבה במקום", כתב חולדאי בפוסט פייסבוק נרגש. "פניתי למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי ולממונה הקורונה פרופסור נחמן אש בקריאה דחופה זו. הוכחנו ביציאה מהסגר הראשון שאנחנו בעיריית תל אביב-יפו, יחד עם בעלי המסעדות בעיר, יודעים איך להתנהל בצורה חכמה, בריאה ובטוחה.

"העסקים נאנקים תחת העול, עשרות אלפי העובדות והעובדים מתחננים לחזור למעגל העבודה והענף על סף קריסה. אפשר וצריך להחיות את המתווה שיזמנו ופעלנו על פיו לפני כמה חודשים – מתווה שמאזן בין בריאות הציבור לשמירה על הכלכלה. תנו לנו להשתתף בניהול המשבר, לטובת הציבור ולטובת שרידות ענף המסעדנות בישראל".

דבריו של חולדאי מגיעים על רקע ההערכות בענף לפיהן כאלפיים עסקי הסעדה לסוגיהם לא ישרדו את הסגר השני, ותחושת חידלון עמוקה בקרב מסעדנים ואנשי חיי הלילה. איגוד המסעדות והברים יצא השבוע בקמפיין חריף נגד הממשלה עם הסלוגן "בזמן שאתם מקשקשים המסעדות מדממות למוות", והציג הבוקר מתווה משלו לפתיחה מיידית של העסקים עליו חתום פרופ' רוני גמזו.

יש כל כך הרבה ביטויים על דם: הקיא דם, דמו בראשו, אדום כדם, ירק דם, איש דמים, הזיע דם, הרתיח את הדם, דם חם ועוד…

Posted by ‎איגוד המסעדות והברים‎ on Sunday, November 29, 2020