רון חולדאי בריאיון לגל"צ: "אתמודד על קדנציה שישית"

ביום בהיר רואים מכאן כמה מירי רגב קטנה. ראש העיר רון חולדאי (צילום: איליה מלניקוב)
ביום בהיר רואים מכאן כמה מירי רגב קטנה. ראש העיר רון חולדאי (צילום: איליה מלניקוב)

השמועות על קדנציה אחרונה היו מוקדמות: בריאיון למתן חודרוב בגלי צה"ל הכריז חולדאי כי כוחו עדיין במותניו וכי בכוונתו להתמודד לקדנציה נוספת. הבחירות צפויות להתקיים באוקטובר 2023. בהצלחה לכולנו

23 בפברואר 2022

הבחירות הבאות לראשות עיריית תל אביב עדיין במרחק של כמעט שנתיים ויתקיימו כנראה באוקטובר 2023, אבל יתכן שיריית הפתיחה לקראתן נורתה הבוקר, בריאיון שנתן ראש העיר רון חולדאי למתן חודרוב בגלצ. בריאיון הכריז חולדאי לראשונה על מה שבמסדרונות העירייה מלחששים כבר מספר חודשים: כוונתו לרוץ שוב לראשות העיר כדי לזכות בקדנציה שישית ברציפות. התנהלותו המשונה בפרשת פינוי התחנה המרכזית הוסברה מאחורי הקלעים בשיקולים הנוגעים לריצה אפשרית כזאת.

"אני מתכוון להתמודד לכהונה שישית, כוחי עוד במותניי", אמר חולדאי בריאיון הרדיופוני. "ההחלטה הסופית תתקבל רק עוד שנה, אבל במציאות של יוקר מחייה גבוה ופקקים איומים – אני חושב שיש לי מה לתרום". בבחירות הקודמות לעיריית תל אביב-יפו, כזכור, העריכו רבים כי חולדאי מבקש קדנציה חמישית ואחרונה כדי להשלים כמה פרויקטים לטובת המורשת ההיסטורית שלו, אולם הוא עצמו נמנע מלהתחייב שלא ירוץ לקדנציה נוספת.

למרות שנותר עוד זמן רב עד תחילת הקמפיין, קשה בשלב זה לראות מי יכולים לקרוא תיגר על חולדאי בזירה המוניציפלית. בבחירות של 2018 התמודד נגדו אסף זמיר, שהצליח להשיג נגדו תוצאה טובה רק במעט מזו שהשיגו ניצן הורוביץ ודב חנין לפניו, וזאת למרות רוח גבית חזקה שקיבל מהתקשורת ודיווחיה על מרוץ צמוד. כישלונו של חולדאי בבחירות האחרונות לכנסת סתם את הגולל על שאיפותיו בפוליטיטקה הארצית וסלל את הדרך להישארותו בקומה ה-12 של הבניין בכיכר רבין. בניגוד לבחירות הקודמות שבהן הציג חולדאי את תל אביב בשיאה, כעת הוא ייאלץ להתמודד עם עיר שסובלת מיוקר המחיה, משבר תחבורה ומשבר דיור שהולכים ומחריפים. בהצלחה לכולנו.