חום גבוה, צפיות נמוכות: סרטי הקיץ שיאכזבו אתכם השנה

סרטי המשך מפוקפקים, משחקי מחשב שמתעקשים להידחף לקולנוע ומותגי עבר שנואשים לקאמבק: כמו בכל קיץ, הבלוקבאסטרים הגדולים עומדים להבטיח הרבה ולקיים מעט

סרטי ההמשך של הקיץ. האם הם יעמדו בצפיות?
סרטי ההמשך של הקיץ. האם הם יעמדו בצפיות?
31 במרץ 2016

"ספר הג׳ונגל" (14.4)

מה מבטיחים לנו: סרט נוסף מסוג ״חיקויים מצולמים לסרטי אנימציה". הפעם – ג׳ון פברו ("איירון מן") מביים גרסה "מפחידה ואפלה" של הסרט המקורי של דיסני, עם סקרלט ג׳והנסון בתור קא הנחש וביל מארי בתור באלו.

מה נקבל: סרט מצולם עם כל כך הרבה אפקטים ממוחשבים שבפועל הוא סרט אנימציה, ונחש שנשמע כמו אישה חושנית. יש סיכוי קטן מאוד שזה יהיה מהנה.

"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (28.4)

מה מבטיחים לנו: עוד! סרט! של מארוול! חוץ מזה, אף שהסרט נקרא "קפטן אמריקה", הממתק האמיתי לגיקים הוא דווקא הופעתו של ספיידרמן.

מה נקבל: את ספיידרמן לאיזה חמש דקות, וחוץ מזה – בעיקר אקספוזיציה לסרט הבא של "הנוקמים". למה לקבל סרט כשאפשר לקבל טריילר ארוך לסרט אחר, שיותר חשוב למותג? ולמרות זאת "קפטן אמריקה" יכול להיות אחד הסרטים הכי רווחיים של השנה. המכונה המשומנת של מארוול־דיסני בלתי ניתנת לעצירה.

"אנגרי בירדס" (12.5)

מה מבטיחים לנו: את אנגרי בירדס. זוכרים אותן? הציפורים האלו שנמכרו על כל כרית בשוק הכרמל לפני שאימוג'י של קקי מחייך תפס את מקומן?

מה נקבל: סרט ילדים מכוער במיוחד. אם אחת הבעיות של סרטים בימינו היא שמספרים את כל הבדיחות בטריילר, אז ל"אנגרי בירדס" היו בדיוק אפס בדיחות מצחיקות להדליף בטריילר. עם זאת, אסור לזלזל בסרטי ילדים עם הומור דלוח.

"אקס־מן: אפוקליפסה" (19.5)

מה מבטיחים לנו: כל כך הרבה אפקטים ופיצוצים שנשכח שבריאן סינגר (הבמאי) היה מעורב ממש עד לפני שנייה בפרשת מין עם קטינים.

מה נקבל: את אחד מסיפורי האקס־מן האהובים ביותר על המעריצים (מלחמת חורמה במוטנט בן האלמוות אפוקליפסה) וסרט על הגבול בין כיף למקושקש, בדיוק כמו הסרט הקודם בסדרה. אף שיהיה זה הסרט האחרון בסיבוב הנוכחי של המותג, אולפני פוקס לא מצליחים להרים את האווירה ומסע היח"צ לסרט מרגיש עייף.

"אליס מבעד למראה" (26.5)

מה מבטיחים לנו: סרט המשך ליצירת הקולנוע שהרסה רשמית לילדי שנות ה־90 את טים ברטון. עלילה? משהו עם זמן ומראות.

מה נקבל: הפעם טים ברטון מסתפק בכיסא המפיק, אז צפוי חיקוי חיוור לטים ברטון של שנות האלפיים, שהוא בתורו חיקוי חיוור של טים ברטון של שנות ה־90. גם הלנה בונהם קרטר, האישה היחידה בעולם שמשלמים לה יותר כשהיא מגיעה לעבודה ביום שיער רע, עדיין בתמונה.

"וורקראפט: ההתחלה" (9.6)

מה מבטיחים לנו: את הסרט הטוב הראשון בהיסטוריה שמבוסס על משחק מחשב. יביים אותו דונקאן ג׳ונס ("ירח", "קוד מקור" והבן של דיוויד בואי), אחד הבמאים היותר מסקרנים שעשו את המעבר מקולנוע עצמאי היישר לעולם הבלוקבאסטרים.

מה נקבל: "שר הטבעות", רק עם יותר רגשות של הדמויות ופחות מסעות. בקיצור, אופטימיות זהירה.

"מוצאים את דורי" (23.6)

מה מבטיחים לנו: סרט חדש של פיקסאר! שהוא גם ההמשך לאחד משני הסרטים הכי מצליחים בתולדות האולפנים (רק "צעצוע של סיפור 3" עקף אותו).

מה נקבל: בכי, הרבה מאוד בכי (מזל שהסרט מתרחש באוקיינוס, ככה אף אחד לא ישים לב). אחרי ״הדינוזאור הטוב״ המינורי, פיקסאר משחררים את התותחים הכבדים. האם צפוי סרט טוב? סיכויים טובים שכן.

"היום השלישי: התחדשות" (23.6)

מה מבטיחים לנו: את מוצר הנוסטלגיה הגדול מכולם. "היום השלישי" היה אמור להיות הבלוקבאסטר שישים קץ לכל הבלוקבאסטרים, אבל שנות ה־90 חלפו, ועדיין, משום מה, יש ביקוש לסרטי אסונות מבית רונלד אמריך (שניסה לברוח מהז׳אנר ולהגיע לליגת האוסקר אך כשל בגדול).

מה נקבל: מה שחשוב הוא מה לא נקבל – את וויל סמית', שמתברר שדמותו נהרגה בין שני הסרטים. תתכוננו ללהיט הכי גדול והכי דוחה של הקיץ, כאילו 1996 מעולם לא נגמרה.

"מכסחות השדים" (21.7)

מה מבטיחים לנו: "מכסחי השדים" פוגש את "מסיבת רווקות"! קריסטין וויג ומליסה מקארתי הנפלאות בפנים, והבמאי פול פייג עבר הרבה בשביל לקבל לידיו את הפרנצ׳ייז הזה וללהק נשים לכל התפקידים הראשיים.

מה נקבל: לעומת הרבה סרטי קיץ אחרים, פייג התעקש לקבל לידיו את הסדרה בשביל לטפל בה בהרבה אהבה ואכפתיות. מסתמן להיט עצום, רק חבל שהטריילר לא מצליח להלהיב.

"יחידת מתאבדים" (4.8)

מה מבטיחים לנו: סרט נוסף מהיקום של די.סי, כאילו "באטמן נגד סופרמן" לא היה מספיק. הפעם הנבלים הגדולים מתאחדים בשביל לעזור לטובים, ויש גם ג'וקר חדש ומכוער נורא (ג'ארד ליטו).

מה נקבל: אף שהטריילרים מוכרים את הסרט ככיף פופי חסר גבולות ומעצורים, אפשר כבר עכשיו להרגיש איך היומרנות של די.סי מכבידה גם על הסרט הזה. אחרי "באטמן נגד סופרמן" הם יצטרכו לעבוד קשה מאוד בשביל לשכנע את המבקרים ואת קהל המעריצים שמותר להם לעשות סרטים.