לנגב במזלג: איזה חומוס יותר טעים, חומוס כספי או הקונטיינר?

במרחק דקות הליכה מכיכר רבין נפתחו שתי חומוסיות חדשות - חומוס כספי והקונטיינר - המציעות חומוס־צ'יפס־סלט לצד שקשוקה או בורקס ומעניקות אופציה צמחונית לכל המשפחה ולא לגברים בלבד. טעמנו והשווינו ביניהן

ראש בראש שום. חומוס כספי והקונטיינר.  צילום: אנטולי מיכאלו
ראש בראש שום. חומוס כספי והקונטיינר. צילום: אנטולי מיכאלו
9 בנובמבר 2016

בקצרה

חומוס כספי: שף יניב כספי היה בן טיפוחיו של חיים כהן במסעדות דיקסי ו־Decca לפני שהחליט לחתוך לקריירה עצמאית ולהקים לעצמו מסעדה של אוכל ישראלי באפקה. במשך שש שנים המסעדה של כספי הפכה לביתם השני של תושבי השכונות הצפוניות, עד שלאחרונה הוא התמזג עם בעלי רשת קפה קפה זיהו את הפוטנציאל. הסניף החמישי נפתח במסריק ומזכיר טברנה יוונית עם מפות משובצות, שלט באותיות תכולות ושירות בעזרת מלצר.

הקונטיינר: רשת מסעדות ישראליות משפחתית שהתחילה את דרכה בדימונה פותחת סניף שלישי בתל אביב. המסעדה העצומה בגודלה בנויה בהשראת סגנון ניו יורקי קלאסי ומציעה את חדוות החומוס־צ'יפס־סלט בהזמנה ישירה ממטבח פתוח הממוקם בכניסה במעין דוכן מכירה מהיר.

לוקיישן

חומוס כספי: כיכר מסריק, עם מבט לעצים בכיכר ורעש אוטובוסים שחולפים. נראה שהקהל במקום נהנה מהאווירה הנינוחה. מי שמחפש יותר אקשן מתיישב בפלאפל אושר הסמוך עם פיתה ביד.

הקונטיינר: אבן גבירול עם דגש על האלמנט האורבני באמצעות לבנים ובטון חשופים, ותחושה שוויתרו על הפינישים בשיפוץ.

עשוי להכיל חומוס. הקונטיינר. צילום: אנטולי מיכאלו
עשוי להכיל חומוס. הקונטיינר. צילום: אנטולי מיכאלו

בתפריט

חומוס כספי: קציצות פלאפל ירוק מוגשות בטחינה (2.50 ש"ח לקציצה), כרובית ברוטב טחינה, סלסת עגבניות, צנוברים קלויים ושמן זית (21 ש"ח), לאבנה (19 ש"ח), סלט ירקות קצוץ או סלט עשבים עם סלק צלוי, רכז רימונים וטחינה גולמית (14־31 ש"ח לסלט). חומוס עם גרגרים/טחינה/פול/מסבחה (24־26 ש"ח), צ'יפס (16 ש"ח), קינוח בסבוסה או קציפת מלבי עם מי ורדים (18־29 ש"ח), וכן ארוחות בוקר שבמרכזן חביתת קדאיף, בורקס עם בולגרית ותרד או ג'חנון (24־39 ש"ח).

הקונטיינר: חומוס עם פול, גרגרים או טחינה (24־29 ש"ח), חומוס קומפלט עם ביצה או חמשוקה עם רוטב עגבניות פיקנטי וביצה (28־33 ש"ח), סלטים (קצוץ, בורגול או עם פיתה שרופה, ביצה וטחינה – 14־32 ש"ח), ארוחת שקשוקה של שתי ביצים (35 ש"ח), צ'יפס (15 ש"ח), צלוחית פלאפל (10 ש"ח) ועוד.

>>בואו לעקוב אחרי טיים אאוט באינסטגרם

מסקנות

חומוס כספי: צלחת חומוס מגיעה עם פנכת חמוצים וזיתים ופיתות. החומוס טעים. הוא אמנם אנמי בהשוואה לאבו חסן אבל מפצה בחוויה כוללת משודרגת, שמורכבת מסלט קצוץ טרי וכדורי פלאפל ירוקים ענקיים שנוחתים רותחים בתוך שלולית של טחינה.

הקונטיינר: החומוס מגיע עם פיתה, ותוכלו לאסוף בעמדת השירות העצמי גם מלפפונים חמוצים, זיתים, בצל ורוטב שום־לימון חרפרף. החומוס לא גאוני אבל טעים למדי, הסלט הקצוץ עם תוספת הצנונית והכרוב מוצלח.

מלצר נמכר בנפרד. חומוס כספי. צילום: אנטולי מיכאלו
מלצר נמכר בנפרד. חומוס כספי. צילום: אנטולי מיכאלו

אפקט גז מצטבר

חומוס כספי: מורגלי חומוס לא ידעו כי בא אל קרבם.

הקונטיינר: יש מקום לשיפור.

שורה תחתונה

חומוס כספי: המנטרה של טריות חומרי הגלם מוכיחה את עצמה. הארוחה, המתומחרת בצניעות, מייצרת פתרון משפחתי הוגן לארוחת צהריים/ערב צמחונית.
הקונטיינר: עוד מקצה תיקונים קטן ויתקבל המענה העדכני למסעדת ארוחות ישראליות צמחוניות מהירה ובמחירים סבירים.

ציון

חומוס כספי: 3.5 פיתות

הקונטיינר: 3 פיתות

הקונטיינר, אבן גבירול 37 תל אביב, כל יום 10:00־21:00, אין טלפון

חומוס כספי, מסריק 1 פינת קינג ג'ורג' 107 תל אביב, ראשון־חמישי 9:00־21:00, שישי 9:00־שעה לפני כניסת השבת, שבת 11:00־17:00, 6888578־03