קיץ נקי: לכלכתם את החוף? שוטרים יקנסו אתכם ב-750 שקל

שוטרים בפעולת אכיפה סביבתית בחוף בחיפה (צילום: מייקל טיבי)
שוטרים בפעולת אכיפה סביבתית בחוף בחיפה (צילום: מייקל טיבי)

המשרד להגנת הסביבה ישקיע מיליון שקלים בתגבור מערך האכיפה הסביבתי בחופים על ידי שוטרים במטרה ליצור הרתעה מול עברייני הפסולת המטנפים, גם בחופים הלא מוכרזים. מצב הניקיון בחופי תל אביב מוגדר כ"בינוני"

אנשים גרועים מאוד הם אנשים שמשאירים מאחוריהם חוף מלוכלך. רצועת החוף של ישראל היא אוצר הטבע המשמעותי ביותר שעומד לרשות הציבור, וטינופת בחופים פוגעת לא רק במבלים בים אלא גם בסביבה החופית והימית וביצורים החיים בה. ההסברה על הצורך לשמור על החופים נקיים עובדת באופן חלקי בלבד, וכעת יוזם המשרד להגנת הסביבה תוכנית במסגרתה מה שלא הולך בטוב ילך בקנסות כבדים.

>> כך לא צריכים להיראות החופים שלנו: פרויקט מצולם

במסגרת תוכנית "חוף נקי", יוזמת היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד סיוע לרשויות המקומיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע, העומד על כמיליון שקל, ייערך באמצעות תגבור כוח הפיקוח על-ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר ילוו את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית.

סליחה, אתם מוכרים אולי קרטיב? שוטרים בפעולת אכיפה סביבתית בחיפה (צילום: מייקל טיבי)
סליחה, אתם מוכרים אולי קרטיב? שוטרים בפעולת אכיפה סביבתית בחיפה (צילום: מייקל טיבי)

תל אביב נמצאת בין 18 הרשויות החופיות המשתתפות בפרויקט ויזכו לתגבור כוח האכיפה, יחד עם השכנות מבת ים והרצליה, ובמסגרת פעילות האכיפה המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקל על השלכת פסולת. במסגרת תוכנית תגבור האכיפה בשנה שעברה, בוצעו 373 פעולות בתחומן של 18 רשויות חופיות במשך כ-3,867 שעות מצטברות ובסיוע של 893 שוטרים, במהלך פעולות אלו חולקו כ-4,054 קנסות ומתוכן כ-1,118 קנסות על עבירות ניקיון.

חופי תל אביב קיבלו השנה דירוג ניקיון בינוני בלבד לפי מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, זאת למרות ש-84.8% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו ברחבי הארץ דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד". המשרד קורא לציבור להימנה משימוש בכלים חד פעמיים בסביבת החוף.

>> זיהום החופים הוא קדימון לאסון האקולוגי שמחכה מעבר לפינה