כל חוף בעיר צריך מסעדה נורמלית. עכשיו גם בפרישמן יש אחת

כמו ביוון, חוץ מהמחיר. חוף פרישמן (צילום באדיבות חוף פרישמן)
כמו ביוון, חוץ מהמחיר. חוף פרישמן (צילום באדיבות חוף פרישמן)

השם של מסעדת "חוף פרישמן" לא דרש יותר מדי השקעה, אבל מסעדת החוף החדשה של תל אביב רוצה לספק לכם חוויה בהשראת חופי מיקונוס, ולא רק במגוון הספות והמיטות שנועדו להתפרש על החוף, אלא גם במחירים של האי היקר ביותר ביוון. מוכנים לשלם 65 ש"ח למנה ראשונה?

8 באוגוסט 2023

בין ברי היין והמקומות החדשים שנפתחים בעיר כל יום, מה שבאמת חסר זו מסעדת חוף. כזו שאפשר לשבת בה בשקט, לנגב כמה מאזטים וסלט (רצוי יווני), לשתות כוס יין ולהיזכר שיש בחיים עוד דברים חוץ מהפיכה משטרית ופילוג. מסעדת חוף פרישמן – והשם כבר מסגיר את הלוקיישן והקונספט – מנסה לסגור את הפינה ולספק נוף לים ותפריט שיש בו כל מה שיתחשק לכם לאכול אחרי טבילה מרעננת, כולל סלט יווני.

יאסו, להוציא ארנקים. (צילום: באדיבות חוף פרישמן)
יאסו, להוציא ארנקים. (צילום: באדיבות חוף פרישמן)

ההשוואה ליוון אינה מקרית וברור ש"חוף פרישמן" שואבת השראה מהחופים של מיקונוס. מיטות וספות להשתרעות, בר ישיבה מול הים ומוזיקה – כל החשודים העיקריים כבר כאן. את המטבח מוביל שף דותן שלום (לשעבר צ׳אקרה ומחניודה), שיצר תפריט קיצי מבוסס קונצנזוס. לדוגמה: קרפצ'ו חציל, סלט ברזאולה, ארטישוק רומאי על הפלאנצ'ה ולאבנה וסביצ'ה דג לבן בראשונות; וחזה עוף בראס אל חנות, שניצל ענק וצ'יפס, המבורגר ודג מטוגן בעיקריות.

המחירים מזכירים גם כן את מיקונוס, האי היקר ביותר ביוון, ואת העובדה שישראל נכללת ברשימת עשר המדינות היקרות בעולם – אבל לפני שנצלול לחשבון, חשוב להבהיר שאין לנו בהכרח טענות ספציפיות כלפי המסעדה עצמה, אלא כלפי הממשלה והעירייה, שמדיניותן אילצה מסעדות לתמחר אוכל באופן מופרז כל כך.

עם הפנים לים והרגליים בחול (צילום: חוף פרישמן)
עם הפנים לים והרגליים בחול (צילום: חוף פרישמן)

ועכשיו, תעשו בעצמכם את החשבון: מנה ראשונה ב-65 ש"ח בממוצע ועיקריות שמתחילות ב-84 ש"ח עבור שניצלונים וצ'יפס. רוצים דג מטוגן? תמורת לברק וירקות בגריל תיפרדו מלא פחות מאשר 159 ש"ח. בשעות הבוקר תוכלו לבהות בכחול הגדול על ארוחת בוקר ישראלית עם שתי ביצים, סלטים ושתייה (88 ש"ח. עוד ביצה? שלמו 12 ש"ח תוספת), טוסט קרוק מאדאם (68 ש"ח) ובשבת ג'חנון עם ביצה ורסק (48 ש"ח).

באגף המשקאות תמצאו מיצים (כ-25 ש"ח), ליטר תה קר (64 ש"ח), קפה קר (21 ש"ח) ומשקאות קפה נוספים, בירות מחבית ומבקבוק (21-38 ש"ח), קוקטיילים ויין בכוסות ובבקבוקים (מ-54/169 ש"ח). אם מתחשק לכם להשכיב על ארוחת ערב ליד הים סכום כזה, זו כמובן זכותכם המלאה. בכל זאת, זה הים. את החלום על כמה מאזטים ואלכוהול במחיר שווה לכל נפש עדיף לשמור ליוון, רק לא למיקונוס.
טיילת שלמה להט 17, א'-ה' 08:00-00:00