בלי להעמיס על הכיס: 5 חופשות אפשריות במחירים שפויים

נואיבה בסיני (צילום: shutterstock)
נואיבה בסיני (צילום: shutterstock)

קשה יותר לצאת לחו"ל בשל מצב התחלואה, המחירים במלונות ובצימרים בארץ הגיעו לרמות הזויות - ואנחנו כאן כדי להציע כמה אפשרויות שפויות ונוחות יותר. מבית ג'אן, דרך החאן ועד לסיני - קבלו כמה חופשות שלא יובילו אתכם לפשיטת רגל

גל גדול ועצום של תלונות על מחירי בתי המלון והצימרים שוטף את הארץ. הקושי שיצרה הקורונה בתכנון חופשה בחו"ל דוחף רבים לחפש אלטרנטיבה לקיץ בתוך גבולות המדינה, ורבים לא פחוץ להתפלץ מהמחירים השערורייתיים באמת של החופשות שאינן מצריכות כרטיס טיסה. ויש רק דרך אחת להיאבק בזה: למצוא אלטרנטיבות ולסרב לשלם מחירי נופש  מופקעים. אנחנו יכולים לעזור עם האלטרנטיבות, הסירוב לשלם מחירים מופקעים זה כבר לגמרי עליכם..

1. חאנים וחניונים

נכון, אין כאן את הנוחות של בית המלון או הצימר, אבל אם אתם חשים מעט בצד ההרפתקני של הדברים – זו האופציה המושלמת עבורכם. יש כאן את השירותים הנחוצים, יש טבע מרהיב (כי לזה הרי באנו) והמחירים סבירים ביותר – 100 שקל ומעלה לזוג ללילה, למשל. תכלס הכי מעניין אותנו להסתכל על הכוכבים בלילה. כאן הכנו רשימה של אתרי קמפינג מומלצים למשפחות.

חאן הערבה (צילום: ליהי וולף)
חאן הערבה (צילום: ליהי וולף)

2. סיני ועקבה

אלה שמכורים כבר מכירים וחוזרים שוב ושוב, אבל אנחנו פונים הפעם לאלה שעדיין לא ניסו. אנחנו משוכנעים שכבר סדרתם לעצמכם רשימות של למה כן ולמה לא, אז לא נעיק עליכם יותר מדי (רק ראו לינק בהמשך) – אבל נזכיר שזה פשוט הרבה יותר זול. מלון בעקבה לזוג לשלושה לילות יכול לעלות לכם פחות מאלף שקל, מלונות מעט יוקרתיים יותר יעלו מעל. גם בסיני המחירים יחסית קרובים, ואנחנו מדברים על מלונות, כן? לא על חושות. והנה המדריך המלא שלנו לסיני.

אי האלמוגים בסיני (צילום: shutterstock)
אי האלמוגים בסיני (צילום: shutterstock)

3. אירוח ביישובים דרוזים וערבים

אם אתם לא מוכנים לוותר על איכות ונוחות, מדוע שלא תשקלו להתארח בצימר בבית ג'אן למשל? המחירים הרבה יותר סבירים מאשר במקומות אחרים – כ-500 שקל ללילה, כשבמקרים מסוימים גם יורד מתחת לזה. למה זה זול יותר? אנחנו לא בטוחים, אבל יש לנו השערה מסוימת שנשמור בינינו לבין עצמנו. כך או אחרת נשמע לנו אש.

4. חילופי דירות

נכון נהגתם לצחוק על החבר ההוא עם היורט בהרי ירושלים שנהג להציע חילופי דירות? אז אל. אתם תכלס יודעים שהנוף מהמקום שלו מדהים, ושיש בסביבה מלא מקומות טובים לאכול ושזה בסך הכל אומר שהוא נכנס עם הסיטאר שלו לכמה לילות לדירה שלכם בשינקין. לא נורא, לפחות יהיה מישהו שיאכיל את החתולה. רק תזהירו מראש את השכנים לגבי הסיטאר. בכל זאת, מתישהו תרצו לחזור.

האם אפשר לפנטז על יורט כזה? אפשר; האם זה דומה ליורט של חבר שלכם – לא
האם אפשר לפנטז על יורט כזה? אפשר; האם זה דומה ליורט של חבר שלכם – לא

5. מאחז לא חוקי (או שכן) בחוף

אם ביהודה ושומרון מותר, אז למה לא בחופי הארץ שלנו? מה גם שאנחנו בסך הכל מגיעים לשניים-שלושה לילות ומתקפלים הביתה. אז נכון, תמיד קיימת האפשרות ששוטר או פקח יקפלו אותנו מעט לפני שתכננו פלוס קנס, אבל היי איזה כיף היה לנו עד אז? נוסיף שיש גם אפשרויות חוקיות בבונים, פלמחים ובכנרת, אבל אנחנו אוהבים לחיות על הקצה. כאן אספנו רשימה של החופים הכי יפים מחוץ לתל אביב.

חוף הבונים (צילום: רשות הטבע והגנים)
חוף הבונים (צילום: רשות הטבע והגנים)