הסירה שטה: חורף של סירה חוזר למסעדות

פסטיבל חורף של סירה ייערך זו השנה השלישית בהשתתפות יקבים ישראלים, יבואנים ומסעדות שיפתחו בקבוקים ויערכו טעימות במהלך השבוע הקרוב

חורף של סירה. צילום: שגיא מורן
חורף של סירה. צילום: שגיא מורן
18 בפברואר 2019

זו כבר השנה השלישית שפסטיבל חורף של סירה נערך במסעדות בתל אביב. יוזמת הפסטיבל, הסומליירית מור ברנשטיין, איגדה גם הפעם יקבים מקומיים ויבואני יין וקישרה ביניהם לבין מסעדות אשר יחגגו את הזן הפחות מוכר בארץ במהלך השבוע הקרוב "אני רואה עשייה איכותית בארץ מענבי סירה, הביטויים של הזן הזה ביקבים מביאים תוצאות כל כך יפות וזה משמח, אבל עדיין לא מספיק אנשים מכירים את הסירה וכשהם יוצאים למסעדה או קונים בקבוק יין הם הולכים על המוכר והבטוח ומזמינים קברנה סוביניון או מרלו, וזה חבל", היא אומרת.
מטרת הפסטיבל, לדברי ברנשטיין, היא לשים את זן הענבים הפחות מוכר בקדמת הבמה ולעורר מודעות במיוחד לאופן שבו הוא בא לידי ביטוי בתעשיית היין המקומית. "הזן הזה מניב יינות בסקאלה שבין גוף בינוני לעשיר ומגוון סגנונות שיתאים לכל חיך. על אף הורסטיליות והענין שהוא מספק הוא עדיין נמצא מתחת לרדאר".

מור ברנשטיין. צילום: חיים יוסף
מור ברנשטיין. צילום: חיים יוסף

במשך שבוע (23.2-17.2) יציעו מסעדות מובילות בתל אביב (וגם שתיים מחוץ לעיר) מבחר של יינות סירה מיובאים ומקומיים בכוסות ובבקבוקים. בחלק מן המסעדות ייערכו גם אירועי טעימה של יינות סירה ושווה לעקוב בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל ולבדוק מה ההתרחשויות הצפויות.
המסעדות המשתתפות: אלנה- מלון נורמן, הבסטה, הוטל מונטיפיורי, קופי בר, ברוט, מונא, פאסטל, הלנה בנמל, נונו, דון קמילו- מלון ג'אפה, מנסורה.
היקבים המקומיים אשר לוקחים חלק באירועים: שאטו גולן, צרעה, פלם, כרם שבו, להט, בר מאור, טוליפ, רקנאטי, מרגלית, סוסון ים.