חושבים להגר לקנדה? בדקנו מה הסיכוי שלכם להצליח

החדשות הטובות: קנדה כנראה תפתח את שעריה. החדשות הרעות: הישראלים פחות רצויים

דגל קנדה
דגל קנדה

השילוב בין איכות חיים ומרחבים צפון אמריקאיים לסוציאליזם א־לה סקנדינביה עושה לכם את זה? ההערכה לתרבות והתקציבים הנדיבים מפתים אתכם? שעריה של ארץ המייפל כבר לא פתוחים כבעבר, אבל יש עוד תקווה. למרות המוניטין של קנדה כמדינה שפתוחה להגירה, תנאי הקבלה הפכו נוקשים יותר במשך עשור של שלטון שמרני.

קנדה קראש: האחות הפריג'ידית של ארה"ב הופכת לאטרקטיבית מתמיד

[tmwdfpad]לפי אמילי אלטשולר, יועצת מוסמכת בדיני ההגירה הקנדיים, הגבולות עומדים להיפתח יותר בקרוב, עם עליית טרודו והשלטון הליברלי. "השמרנים צמצמו את תנאי הקבלה, אבל נכון להיום נראה שאנחנו חוזרים למערכת ההגירה הקלאסית שעוצבה על ידי השלטון הליברלי בעשורים האחרונים. כבר רואים את זה בשטח עם קבלת הפליטים. הבדל של ממש מורגש במקרים של איחודי משפחות: הממשלה הכפילה את המכסה בקטגוריה הזו. גם זמן הטיפול בכל תיקי ההגירה התקצר, בייחוד במקרים ההומניטריים.

בתחום הפליטים יש לא מעט פרופגנדה שמרנית: כיום יש פחות מ־300 פליטים מסוריה שהגיעו ללא חסות. בעבר קנדה בעבר קיבלה אליה פליטים ומימנה את הליך ההתאקלמות שלהם, היום המדינה דורשת שמישהו ייתן חסות – קהילה או משפחה. זה משהו שהחל בעשור האחרון עם הממשלה השמרנית, ואני לא מאמינה שזה ישתנה".

מהן האופציות לישראלים שרוצים להגר לקנדה?

״בעבר רוב הישראלים היגרו לכאן בזכות שיטת הנקודות שמאפשרת לצבור נקודות על פי רמת ההשכלה, מקצועות מבוקשים, גיל וקריטריונים נוספים. היום תנאי הקבלה האלה לא קיימים ברמה הפדרלית, אלא רק בקוויבק. שם, כדי לצבור מספיק נקודות יש צורך ברמת שליטה בצרפתית או בהתמחות במקצועות מבוקשים כגון תכנות או גנטיקה. גם לתוכנית הזאת יש מכסה מצומצמת – ביוני היא תיפתח ל־5,000 מועמדים בלבד מרחבי העולם".