חזרה בתשובה: מבחן מדידת הבירה של Time Out – סיבוב שני

מבחן מדידת הבירה שערכנו לא הפיל את הקולגות של הברים "האדומים" מהכיסא: "הם יודעים טוב מאוד מה הם עושים". ובכל זאת, נראה שהוא עשה את שלו - חזרנו לבקר בכמה מהברים האלו וכבר גילינו שיפור ניכר

בירה חדשה, פאב ותיק. צילום:shutterstock
בירה חדשה, פאב ותיק. צילום:shutterstock

 

בשבוע שעבר פרסמנו כאן את תוצאות הבדיקה שערכנו ב-25 ברים ברחבי העיר, בהם מדדנו את כמות הבירה שקיבלנו כשביקשנו "חצי ליטר". התוצאות היו דרמטיות – כשני שלישים מהברים הגישו לנו פחות, וכשליש הגישו כמעט שליש. כשביקשנו תגובות מהם, רבים מהם נדהמו והבטיחו שייבדקו את העניין. השבוע חזרנו שוב אל זירות האירוע, ובחלק גדול מהברים כבר ראינו תוצאות טובות בהרבה. בשלושה מהם כבר הגישו בדיוק את הבירה שהובטחה, ובארבעה נוספים היו ההפרשים מהמובטח למוגש קטנים משמעותית מהשבוע שעבר.

בקרב הקולגות של הברים "האדומים" מהשבוע שעבר, היו התוצאות מפתיעות הרבה פחות. "הנתונים לא הפתיעו אותי בכלל", אמר אריאל קלצ'קין מהרדיו EPGB, שלא נמדד בבדיקה הראשונה שלנו. "זו תופעה ישראלית. מישהו אחד מרשה לעצמו למכור 400, ואז כל היתר מרגישים פראיירים". נ', גם הוא בעליו של בר מוכר, אמר שהתופעה מוכרת, ואת מקורותיה הוא מוצא לפני כעשור. "זה קרה כשמס הבירה עלה בזמנו, ואנשים חיפשו דרך יצירתית להעלות את המחיר מבלי להעלות אותו בתפריט. זה היה הרגע המכונן. אמנם המס ירד אחר כך, אבל בעלי הברים ראו כי טוב והמשיכו". הקולגות גם מפקפקים בתדהמה לכאורה של הברים שהשיגו תוצאות בעייתיות. "הבעלים יודעים טוב מאוד מה עושים", טוען נ'. "שלא יהיה לכם ספק. מקום שמתבסס על האלכוהול שהוא מוכר – יודע טוב מאוד כמה בירה הולכת לו. התגובות מגוחכות ועלובות".

י', גם הוא בעליו של בר מוכר, מוסיף: "בין שידעו כמה בירה הם מגישים ובין שלא, אני אומר לך שתוך שנה המקומות האלה לא שורדים, כי הם לא יודעים לנהל בר. או כי הם לא יודעים לתדרך צוות, או כי הם לא יודעים כמה יש בכוסות". על זה גם קלצ'קין מסכים. "אנשים יודעים כמה הם שתו. מי שמנסה לעקוץ את הלקוחות שלו, בסוף יהיה לזה מחיר".

ועד כמה יושבי הברים עצמם, הצרכנים הנעשקים, הופתעו מהתוצאות? "יותר מפתיע אותי שמצאתם תשעה ברים שלא מרמים, מאשר 16 שכן", אומר תומאס, אותו מצאנו השבוע יושב על בירה בבר מוכר. "ככה זה בעיר. אתה מבקש חצי, מקבל שליש שלפעמים קראו לו פיינט אבל הוא בכל מקרה שליש, ומשלם על זה חצי".

כמו שאתם רואים לפניכם, התוצאות בברים "האדומים" ו"הכתומים" נראות השבוע טוב בהרבה. בין שזה בגלל תדרוך הצוות, שכעת מצהיר מראש שהכוסות לא מכילות "חצי ליטר" (כמו בנסיך בנחלה, בראמה, בטוטו קארה או בפיקוק), או בין אם בזכות החלפת כל הכוסות שבבר, כפי שהצהירו בפנינו בתדר. האם מגמה תישמר? האם תתחזק? ממשיכים להמשיך ולעקוב.

Tavla

התגובות:

כולי עלמא: "נדאג לתדרך את הצוות שכנראה חושב שהכוונה היתה לגדול או קטן, כי אין אצלנו בשום מקום התחייבות לחצי ליטר".

נסיך בנחלה: "אנחנו לא מציעים חצי ליטר, אלא מידות אחרות (M, L, XL)".

פיקוק: "אנחנו משתמשים בכוס גדולה ובכוס קטנה. כמו כן, בפיקוק אנו מכירים בחשיבות הקצף לבירה ולכן משתדלים תמיד להוציא בירה ללקוח כאשר מחצית מגובה הקצף עולה מעל גובה הכוס".

תדר: "לאחר פרסום הכתבה הוחלפו הכוסות במקום בכוסות אחרות, מחברת האלכוהול שעמו אנחנו מחוייבים בהסכם סחר. אנחנו עובדים אך ורק עם כוסות ממותגות".