חיית לילה: מועדונים וברים מומלצים במדריד

איפה שותים אפרטיף מושלם, איזו בירה מקומית שולטת ברחוב ואיפה הכי כדאי לרוקד עד אור הבוקר. כל הברים והמועדונים הכי שווים במדריד

מועדון במדריד. אילוסטרציה: שאטרסטוק
מועדון במדריד. אילוסטרציה: שאטרסטוק

Palermo

לא תמצאו בר עם מיקום אקסצנטרי יותר במדריד מאשר בפאלרמו. הבר ממוקם במוסך של בקתה באיזור Arturo Soria, תחנת רכבת גדולה. מאחורי הדלת מסתתר גן עדן לרוקנרול שמזכיר את המועדונים של ניו יורק בתקופת היובש. יש משהו במקום שמרפרר לאווירה של שנות העשרים של המאה הקודמת, כך שזוהי תחנת חובה למי שאוהב את הסטייל הזה. רוצים לעשות על מישהו רושם? קחו אותו לפה.

כתובת: Palermo,21 , 28043

פלרמו במדריד
פלרמו במדריד

למלונות הכי שווים במדריד
למסעדות הכי שוות במדריד

A De Arzabal

נחשב על ידי רבים לאחד הברים הטובים במדריד ואף זכה במספר פרסים קולינריים בזכות האוכל המעולה שמוגש שם. במסבאה יש תפריט נהדר ועשיר, והאוכל מוגש גם על הבר לצד דרינקים וגם באיזור של מסעדה שם אפשר להתמקם לבילוי ארוך יותר. בין היתר, תוכלו לנסות שם שלל משומרים שנעשים שם, מאכלים מעושנים גם הם תוצרת המקום וגם "סלמורחו" – מרק קר ומרענן. יש גם מנות בשריות כמו בשר חזיר או טונה שיעשו לכם במידת הצליה המבוקשת. בונוס – אפשר לקחת הרבה מהמנות בטייק אוואי, אז אם אין לכם כוח להמולה ובא לכם לנשנש במלון עם בקבוק יין שווה – אתם לגמרי יכולים.

כתובת: Antonio Acuña, 19, 28009

א דה ארזבל במדריד
א דה ארזבל במדריד

El Anciano Rey de los Vinos

המקום הזה שקיים כבר למעלה מ-100 שנים נשמר היטב, ולמרות שהוא ישן הוא עדיין נעים, רחב מידות ומואר מבפנים (לא מדובר במרתף של ימי הביניים). הבר גדול והקירות מכוסים במראות ובאיזור הקולינרי מסתתרות הפתעות מעולות בצורת טאפאסים טריים ולא מכבידים. זה מקום מצוין לדרינק קצר אחרי ביקור בקתדרלה הסמוכה או בארמון המלך שגם ממוקם לא רחוק. שימו לב שהמחיר לא זול, במיוחד אם יושבים בחוץ.

כתובת: Bailén, 19 , 28012

אל אנסיאנו ריי במדריד
אל אנסיאנו ריי במדריד

Casa Camacho

מקום שהוא סוג של יהלום שמסתתר מתחת לשכונה רגילה למראה. מאז שנפתח בשנת 1928, המקום לא השתנה כלל, ויש הטוענים שהאבק שמכסה את פרחי הפלסטיק שמעטרים את הושלחנות הוא בן עשרות שנים. הדבר היחיד שנוסף לקאזה עם השנים היא טלוויזיה, וזהו. הרצפה מלאה בקיסמים ופירורים אבל האווירה היא הכי אסלית שיש. בכל הנוגע לחיי שכונה אמיתיים – זה המקום שאתם רוצים להיות בו. היום יוצאים לשם בעיקר היפסטרים מקומיים ואם אתם קופצים לביקור, אל תוותרו על קוקטייל 'yayo'.

כתובת: San Andrés, 4 , 28004 

קאסה קמאצ'ו במדריד
קאסה קמאצ'ו במדריד

Viavélez

הבר ששיך לשף האוסטרי פאקו רון נחשב למקום שמגישים בו טאפאס איכותיים במיוחד. כשיורדים במדרגות למטה, מוצאים מסעדה קטנה ואוכל מעט יותר מושקע שעשוי מחומרי הגלם הטובים והטריים ביותר. מומלץ להגיע דווקא בשעות הצהריים ולהינות מהתפריט המגוון שיגרום לכם ככל הנראה ללקק את האצבעות.

כתובת: Av. General Perón, 10 , 28020

ויהוולז במדריד
ויהוולז במדריד

La Ardosa

מקום מומלץ במיוחד למי שאוהב לשתות בצהריים (ואפילו בצהריים המוקדמים). בתפריט – אפריטיפים מפתים ובירה מהברז. מומלץ להזמין את החביתה הספרדית שהפכה את המקום למפורסם והולכת טוב עם הבירה של המקום. אם אתם מעוניינין בקצת פרטיות, אפשר לרדת למטה ולהתיישב בחלל יותר אינטימי.

כתובת: Colón, 13, 28004

לה ארדוסה במדריד
לה ארדוסה במדריד

Juana la Loca

המקום הטרנדי הזה לטאפאס בהחלט לא זול, אבל כנראה שהמחיר משתלם: רק כאן תוכלו  תוכלו לקבל פינוקים יצירתיים כמו שיפודים שמורכבים מבשר יען, שזיפים ובייקון פריך או כבד אווז עם תפוח מקורמל. אפשרויות טעימות אחרות כוללות סלמון עם שמיר, אבוקדו וגבינה טרייה, או צלחת סרטנים עם כרוב או סלט פטריות בר.

כתובת: Plaza Puerta de Moros, 4 , 28005

ומה לגבי מועדונים?

חיי הלילה במדריד עומדים בלוח זמנים מוגדר מראש. בשעות הערב המוקדמות, דהיינו 24:00-18:00, הרחובות מתמלאים בנערים ונערות. מרביתם מתקבצים בכיכרות ובפארקים, סביב קוקטייל מפוקפק של יין אדום וקוקה קולה, שאחראי למיליוני חמרמרות ילדותיות.

בסביבות 23:00 מגיע הקהל הבוגר, שנשפך מהמסעדות וממלא את הברים. ב-3:00, כשהברים מחויבים לסגור את דלתותיהם ומסכי הברזל, מגיעה שעתם הגדולה של המועדונים, או בעגה המקומית – discotecas (בספרדית המילה דיסקוטק אינה מיושנת. בכל מקרה, היא מתאימה יותר מהמילה club, שמשמעה עבור המקומיים "בית זונות").

המדריך להישרדות

לאחר שהתאמתם את השעון הביולוגי שלכם לקצב המקומי יש כמה דברים נוספים שעליכם לזכור לפני שתצאו ל-la marcha – מסע הבילויים המקומי. ראשית, אל תבלו שעות בהתאמת הצמידים לגרביים – למעט מקרים נדירים מדריד אינה עיר שבה האנשים מתלבשים כדי להרשים. יצירתיות חשובה יותר מאופנה עילית.

שנית, היזהרו מהמשקאות. אתם תגלו במהרה שבבירה הספרדית הלקוחות צריכים לבקש מהברמנים דווקא לרסן את כמות האלכוהול בקוקטיילים. יתרה מזאת, במרבית המועדונים כרטיס הכניסה מעניק לכם גם משקה ראשון בחינם, אז אל תזרקו אותו אחרי שעברתם את דלת הכניסה.

לבסוף, לפני שאתם שמים פעמיכם להילולה, היכנסו לאתרי האינטרנט של המועדונים המציעים ללקוחות הפוטנציאליים להדפיס קופונים שיקנו להם הנחה.

El Perro de la Parte Atrás del Coche

השם לבדו ("הכלב המהנהן") מבהיר שהכל כאן שונה. הקו המוזיקלי בנוי משילוב של כל סגנון אפשרי, עם היפ-הופ, האוס ופאנק, פרי יצירתם של די.ג'ייז הבית. ההופעות החיות כוללות להקות הבי-מטאל, כך שאתם עשויים לקבל אריתה פרנקלין בלילה אחד, וערב מחווה למטליקה בערב הבא.

כתובת: C/Puebla 15

אל פרו במדריד
אל פרו במדריד

Ohm

רשמית, זוהי מסיבת גייז, אך היא יותר מדי כיפית ומושכת כדי שקהל הסטרייטים יוכל להרשות לעצמו לפסוח עליה. התוצאה היא אווירה ידידותית ולוהטת, עם האוס מבוסס על ווקאלים, שנרקח בשלמות כמעט על ידי די.ג'ייז הבית.

כתובת: Plaza Callao 4 Bash

אום במדריד
אום במדריד

Sala Stella

אם אתם מחליטים ללכת למועדון אחד בלבד, זה המועדון. בעבר היו מספר ליינים שהיו מוקדשים לסגנונות שונים של מוזיקה, אך כיום יש סגנון אחד מרכזי- אלקטרו-האוס על סף הטכנו. ה- Room פועל בשיתוף פעולה של די.ג'ייז קבועים, ואילו Mondo מייבא את הטלנטים החמים ביותר באירופה, בעיקר אלה שפועלים בברלין.

כתובת: C/Arlabán 7

Sala Wind

אחרי סגירתם של כמה מהמועדונים המובחרים של מדריד, העיר היתה צריכה להיט חדש. המועדון פתוח ארבעה לילות בשבוע כאשר ימי רביעי מוקדשים לדראם אנד בייס והיפ-הופ ואילו בחמישי המוזיקה פונה לכיוון האלקטרו-האוס. לילות שישי מושכים בעיקר את הגייז ואילו שבת הוא שילוב של רוק, אלקטרו, אינדי וכל מה שביניהם.

כתובת:  C/Montera 25, entrance at Plaza del Carmen s/n

Bar El 2 De

המקום המנומנם בשעות אחר הצהריים ועמוס בסופי שבוע הזה, מתהדר בבר מרוצף אריחים ומראות עם תחריטים, קירות עם כתמי ניקוטין ומאווררי תקרה שחגים בעצלתיים. יש בו מבחר חביב של בירות ויין שמוגש בקנקנים.

כתובת: C/Velarde 24

בר אל טו די במדריד
בר אל טו די במדריד