חיי הלילה של ריו דה ז'נרו

רוצים לפרוק מתחים אחרי יום קשה על החוף? בעיר שחיה את הקרנבל, לא מפתיע שסצינת חיי הלילה סוערת

Mariuzinn (צילום: טיים אאוט)
Mariuzinn (צילום: טיים אאוט)

מי שרוצה לעשות הפסקה של לילה אחד מתזמורות הסמבה, אבל עדיין לנענע את הגוף, לא יתקשה לעשות זאת בריו. כפי שאפשר לצפות מהעיר שמפיקה אירוע כמו הקרנבל, יש כאן סצינת חיי לילה מפותחת. נוסף לכמות המועדונים הרבה שתמצאו באזורי התיירות, אפשר להתרחק קצת ולצאת לבילוי בקרב המקומיים, בפינות פחות צפויות בעיר.

כדי לבדוק מה מציע כל מועדון בכל ערב, היכנסו לאתר האינטרנט של המועדון או בדקו באתר www.riothisweek.com. כדאי לדעת שברוב המועדונים לא קורה הרבה לפני חצות. במרבית המקומות דמי הכניסה נמוכים יותר לנשים; לפעמים עד חצי ממחיר הכניסה לגברים.

מרכז העיר

עבור רבים לאפה מספקת את המפגש הראשון עם חיי הלילה בריו. היא היתה ונשארה אחד המקומות הטובים להעביר בהם לילה שמח. נוסף לסצינת המוזיקה הפורחת בה, היא מלאה מועדונים מכל סוג. הכי כדאי להגיע לכאן בליל שישי, להזמין קפירינייה זולה מאחד הדוכנים, להתחיל לשוטט לאורך Avenida Mem de Sá ולספוג אווירה. תוכלו לבחור בין רגאיי להיפ הופ ובין פאנק לרוק, או פשוט לרקוד לצלילי כולם.

Club Six

בניין בעל מראה תעשייתי מרשים בן שלוש קומות, ובו חמישה ברים. קלאב סיקס הוא מקום מצוין לחוות בו את סצינת המועדונים של לאפה, וליהנות מהיפ הופ ומפאנק אמריקאיים וברזילאיים.

כתובת: Rua das Marrecas 38, Centro

אתר: www.clubsix.com.br

club six (צילום: טיים אאוט)
club six (צילום: טיים אאוט)

Dito e Feito

במשך היום זוהי מסעדה סבירה, אבל עם רדת הלילה הופך המקום למאורת שתייה שמחה עם משקאות זולים לנשים ועוד הרבה הפתעות אחרות. ב-Ladies Nights מותר לגברים להיכנס רק אחרי 20:00 – בינתיים הגברות כבר הספיקו לשתות משקאות רבים בחינם – כך שאת ההמשך אתם יכולים לנחש בעצמכם.

כתובת: Rua do Mercado 21, Centro

אתר: www.ditoefeito.com.br

Dito e Feito (צילום: טיים אאוט)
Dito e Feito (צילום: טיים אאוט)

המפרץ

בשכונות המפרץ תגלו מבחר נאה של מועדונים, לעתים בתוך בתי אחוזה ישנים שעברו הסבה. הקהל שמגיע לפה הוא קהל מקומי שפוי, וגם לכם לא יזיק להתרחק קצת ממוקדי התיירות ולבדוק את הסצינה.

Casa da Matriz

שתי רחבות ריקודים, אזור לאונג', קהל אופנתי נאמן שמעדיף דראם אנ' בייס על פני הסמבה, ודי.ג'ייז מהמשובחים בעיר – כל אלה הופכים את הבילוי ב-Casa da Matriz להצלחה בטוחה.

כתובת: Rua Henrique de Novaes 107, Botafogo

אתר: http://matrizonline.oi.com.br

Matriz (צילום: טיים אאוט)
Matriz (צילום: טיים אאוט)

Pista 3

במורד הרחוב פתחו בעלי ה-Casa da Matriz מועדון נוסף, שמציע סאונד אורבני יותר. הדי.ג'ייז מנגנים קלאסיקות פאנק לצד היפ הופ, אר אנ' בי וקצת אלקטרו, והתוצאה – ערבי נשמה מוצלחים.

כתובת: Rua São João Batista 14, Botafogo

אתר: www.pista3.com.br

Pista 3 (צילום: טיים אאוט)
Pista 3 (צילום: טיים אאוט)

הגבעות

אמנם יש הרבה מסיבות בסנטה תרזה, אולם אין הרבה אירועים קבועים… בינתיים.

Aprazível

מסעדה זו בסנטה תרזה מארגנת אחלה מסיבות. בקיץ מומלצת במיוחד סדרת ה_High Noon בימי ראשון אחר הצהריים. המסעדה מצטיינת גם במיקום: באזור ירוק בלב הבוהמי של ריו.

כתובת: Rua Aprazivel 62, Santa Teresa

אתר: www.aprazivel.com.br

החופים

יש כאן מועדונים מסוגים שונים: למעט כמה אפשרויות זולות יותר, מרבית המקומות שבלבלון ובאיפנמה פונים לתושבים האמידים של השכונות; בקופקבנה, לעומת זאת, הסצינה קצת יותר נינוחה, ופחות כואבת בארנק. הקהל מורכב לרוב מתיירים, ולצידם מקומיים ידידותיים.

Baronneti

זהו אחד המועדונים הסטייליסטיים והיקרים בעיר. השאירו במלון את כפכפי ה-Havaianas, והתלבשו כמו שצריך. הקהל צעיר, מתוחכם ולבוש היטב, ונהנה לרקוד לצלילי היפ הופ והאוס. ימי שבת סוערים במיוחד, ואפשר להתאוורר בבר הסושי המצוין שלמעלה.

כתובת: Rua Barao da Torre 354, Ipanema

אתר: www.baronneti.com.br

Bombar

מועדון אנרגטי עם קהל מעורב שנהנה מאווירת המסיבה וממוזיקת ההאוס, ההיפ הופ והפאנק. ידועים במיוחד הם ימי שלישי הלוהטים, שהשתייה בהם חופשית לפני חצות.

כתובת: Avenida General San Martin 1011, Leblon

אתר: www.bombar.com.br

Mariuzinn

מועדון ותיק ואגדי בקופקבנה, המנגן דיסקו, היפ הופ ופאנק, לצד סגנונות ברזילאיים כגון פורו ופגודה. המקום חביב על סטודנטים, וכדאי להגיע מוקדם כדי להימנע מהתורים.

כתובת: Avenida Nossa Senhora de Copacabana 435, Copacabana

אתר: www.mariuzinn.com.br

Redondo Lounge

לאונג'-בר רגוע, המשרת את קהל טרום המסיבות שפניו למועדון ה-Baronneti. יש הרבה פינות להתרגע, ודי.ג'יי לא רע שמנגן דאנס ואר אנ' בי. מומלץ להגיע לכאן מוקדם; אם תהיו פה בין 21:00 ל-23:00, תוכלו ליהנות מקפיריניית פירות טריים ומאוכל קל, ותתחככו בצעירים והיפים של האזור.

כתובת: Avenida Bartolomeu Mitre 450, Leblon

האגם

חיי הלילה ב"צד האחר" של האגם לא רעים בכלל, ופונים לקהל שכולל את תושביו האמידים של האזור וגם את הסטודנטים מהאוניברסיטה הסמוכה, PUC. הסצינה מתרכזת סביב הברים והמוזיקה החיה שבסמוך לאגם.

00

מועדון 00 ראוי לציון מיוחד. הוא מציע את אחת מחוויות המועדונים הטובות בעיר. מאחורי המסעדה תגלו רחבת ריקודים קטנה, והמוזיקה המתנגנת כאן היא המילה האחרונה במגוון סגנונות – מברייקביט דרך אלקטרוניקה ואר אנ' בי, ועד מוזיקת דאב. הקהל מסוגנן וידידותי, והסביבה יפהפייה. אם התעייפתם מהריקודים, תוכלו לעשות הפסקה תחת עץ דקל או לחטוף מנת סשימי מבר הסושי. ימי חמישי מיועדים לבליינים שמבינים.

כתובת: Avenida Padre Leonel Franca 240, Gávea

אתר: www.00site.com.br

00 (צילום: טיים אאוט)
00 (צילום: טיים אאוט)